1

Onderwerp: IRONMAN 70.3 Luxembourg

8 september a.s. mijn eerste 1/2 triathlon. Moeilijk in te schatten wat haalbaar is. Deels onbekendheid met het parcours (lijkt vrij vlak) maar ook de onbekendheid met een 1/2 triathlon. Laatste weken behoorlijk wat omvang gemaakt dus daar zal het niet aan liggen. Ben wel erg benieuwd hoe ik 21km lopen verteer na 90km fietsen.

Voorlopige doelstelling:

Zwemmen:      35 min
Fietsen:         165 min
Lopen:           105 min
Totaal:           305 min

maakt dus 5:05h. Plus de twee wissels moet het kunnen binnen 5:10h. Alles onder de 5:15h is mooi. Stiekem hoop ik dichter bij de 5h te zitten.

Zijn er nog meer deelnemers op het forum die meedoen in Luxemburg???

2

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Laat in ieder geval weten wat je van het parcours vond, ben van plan om deze volgend jaar te doen!

succes in ieder geval!

3

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Het lijkt me een mooie triathlon, ik ben er niet bij dit jaar. Erg benieuwd hoe het parcours is. Veel succes!

4

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Succes, klinkt als een mooie triathlon qua omgeving...

#enjoylife

5

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Mooi streven en lees graag over je ervaring, Luxemburg is wel lekker in de buurt. Ben benieuwd hoe vlak het fietsparcours is :-) Lijkt me hele mooie omgeving. Suc6

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

6

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Idd ziet er enorm mooi uit. Als de volgende editie volgend jaar weer na de zomer word gegeven zou het wel eens een mooi hoofdoel voor volgend jaar kunnen worden voor mij. Ik ben wel geen klimmerstype maar daar kan ik tegen dan aan werken roll

7

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Ik ben er ook bij in Luxemburg. Fietsparcours is voor Luxemburgse begrippen vrij vlak, want er zijn lange stukken langs de moezel. Maar toch ook wel wat klimwerk. We zullen zien hoe zwaar het is. http://connect.garmin.com/course/442393 … A.facebook . Totaal aantal hoogtemeters zou 700 meter zijn. Nou had ik dat gisteren ook bijna op de veluwe, maar het betekent wel dat het niet heel snel zal zijn.

8

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

@Pietvanderzwaag

ik ben niet erg thuis op de garmin site. Maar even wat rekenwerk gedaan aan de hand van de gegevens in het grafiekje en kom op de steilste passage van rond de 5%. Klopt dit een beetje??

9

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Dit lijkt me een ideale triatlon voor me volgend jaar!

10

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

punisher schreef:

@Pietvanderzwaag

ik ben niet erg thuis op de garmin site. Maar even wat rekenwerk gedaan aan de hand van de gegevens in het grafiekje en kom op de steilste passage van rond de 5%. Klopt dit een beetje??

In die eerste beklimming lijken wel wat 10% stukjes te zitten, maar verder hebben ze inderdaad het makkelijkst mogelijk rondje in Luxemburg gevonden....

Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie verslagen als het om sfeer etc etc gaat. Er zijn zoveel leuke wedstijden in die periode dat het ieder jaar kiezen zal zijn...

11

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

@punisher Ik heb geen idee. Ik heb de link naar de garmin site ook maar gekopieerd van een ander forum. Ik hoop zelf dat het niet te steil wordt. Maar mijn ervaringen in Luxemburg zijn wat dat betreft niet zo positief. We zullen zien smile

12

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Pietvanderzwaag schreef:

@punisher Ik heb geen idee. Ik heb de link naar de garmin site ook maar gekopieerd van een ander forum. Ik hoop zelf dat het niet te steil wordt. Maar mijn ervaringen in Luxemburg zijn wat dat betreft niet zo positief. We zullen zien smile

wellicht de route even in Strava importeren, daar kan je de hellings% redelijk nauwkeurig zien...

#enjoylife

13

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Deze wedstrijd staat bij mij met stip genoteerd voor volgend jaar, al wacht ik toch nog effe wat het klimmen betreft.

Ben eerder een type Burghardt dan een type Quintana  smile

14

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Ik ben nog een andere link tegengekomen: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tnhuihtidguaskjy
Er mist een deel langs de moezel in het noorden heen en terug, waardoor het geen 90 km is. De hoogtemeters lijken hierin beperkt tot 520 meter.

15

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

@Pietvanderzwaag

mijn broer en vader gaan 5 of 6 september het parcours nog verkennen. Dus mogelijk dat ik voor die tijd de bevindingen nog kan posten. Ikzelf heb helaas niet de luxe om dan al in Luxemburg aanwezig te zijn.

16

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Zondag is het zover mijn eerste 1/2 tri. Het weer ziet er niet slecht uit want het lijkt erop dat het weer wat koeler gaat worden. Verder is de voorspelling weinig wind.

Vwb het parcours heb ik vandaag wat feedback gehad. Twee wat steilere klimmetjes (5% tot 7%) van ongeveer 300mtr lengte maken beide onderdeel uit van een langere klim. De eerste klim bevind zich direct nadat er het dal van de moezel uit moet worden geklommen. Begin stuk is steil dus zorg voor de goede versnelling. Halverwege het parcours is een klinker passage wees hier scherp als het nat is (er kan mogelijk wat regen vallen. Er is een wat steilere afdaling met een haarspeld bocht. Het gedeelte langs de moezel schijnt er erg goed bij te liggen en is dus behoorlijk snel. Het gedeelte dat door Frankrijk voert is van wat mindere kwaliteit.

klinkt in ieder geval goed dus ik denk dat ik met een dicht achterwiel vertrek. Eenieder die meedoet in Luxemburg: SUCCES

17

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Succes zondag! Benieuwd naar je verslag.

18

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Ik wil deze volgend jaar doen als m'n eerste 1/2, dus ben wel benieuwd. Is deze een beetje te doen voor een beginner?

Volgend jaar is deze trouwens al op 21 juni ipv september.

19

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Zo ben weer thuis van een fantastisch weekend 70.3 Ironman in Luxembourg. Ik heb ruimschoots aan mijn doelstelling voldaan en mijn dochter heeft in haar age group (2000/2001) de eerste prijs mee terug naar Nederland genomen (niets van gezien trouwens bij triathlonnieuwslol  ). Pa is beretrots op zijn Irongirl.

Resume:
                      Doelstelling      Resultaat
Zwemmen:        35 min                 33.39
Fietsen:         2h45 min            2h 31.37
Lopen:           1h45 min            1h 47.02
Totaal:           5h05 min           4h 58.19.  (T1; 3.04 / T2; 2.57)

Mijn eerste 1/2 triathlon direct onder de 5 uur overtrof mijn stoutste verwachtingen. Dit schept echter wel verplichtingen voor de toekomst aangezien er nog behoorlijk wat winst ligt op het lopen want dat ging allerminst soepel.

Zie voor verslag Ironman 70.3 Luxembourg in andere categorie (triathlons en duathlons)

20

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

punisher schreef:

Zo ben weer thuis van een fantastisch weekend 70.3 Ironman in Luxembourg. Ik heb ruimschoots aan mijn doelstelling voldaan en mijn dochter heeft in haar age group (2000/2001) de eerste prijs mee terug naar Nederland genomen (niets van gezien trouwens bij triathlonnieuwslol  ). Pa is beretrots op zijn Irongirl.

Resume:
                      Doelstelling      Resultaat
Zwemmen:        35 min                 33.39
Fietsen:         2h45 min            2h 31.37
Lopen:           1h45 min            1h 47.02
Totaal:           5h05 min           4h 58.19.  (T1; 3.04 / T2; 2.57)

Mijn eerste 1/2 triathlon direct onder de 5 uur overtrof mijn stoutste verwachtingen. Dit schept echter wel verplichtingen voor de toekomst aangezien er nog behoorlijk wat winst ligt op het lopen want dat ging allerminst soepel.

Zie voor verslag Ironman 70.3 Luxembourg in andere categorie (triathlons en duathlons)

prima tijden!

kan je iets meer zeggen over het parcours inzake zwemmen, fietsen (lastige klimmen?), en lopen?

21 Laatst bewerkt door punisher (10-09-13 17:00:07)

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

deleted by punisher

22

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

voor verslag van de 70.3 IM LUXEMBOURG zie:

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic. … 247#p28247

23 Laatst bewerkt door DannyWs (13-05-14 11:40:48)

Re: IRONMAN 70.3 Luxembourg

Nog ongeveer een maand en dan start ik in deze triathlon, m'n eerste halve. Alvast een voorzichtige voorspelling maar dan.

                      Doelstelling     
Zwemmen:     40 min                 
Fietsen:          3h   
Lopen:            3h         
Totaal:           6h45m     

Lopen is afhankelijk van m'n blessure, heb al sinds december een lopersknie en het lijkt maar niet te genezen. Zou me zomaar een half uur kunnen schelen. De vraag is of ik straks überhaupt wel kan lopen. Ga het in ieder geval proberen. Ben benieuwd naar de rest.. big_smile