26

Re: Wat is zinnig trainen voor een 'recreatieve' IM 70.3?

Roy W schreef:

Ik denk dat er in het hele jaar heel veel atleten starten én finishen op een kwart die gemiddeld de 7-9 uur in de week niet halen.
Kijk hier wordt nu alleen gesproken over de trainingsduur. Maar de kwaliteit van de training is minstens zo belangrijk alsmede je totale leefpatroon.
Elke dag trainen, maar erbij alleen vet vreten en elke avond dronken is denk ik slechter dan 4 uurtjes in de week trainen en een gezond leefpatroon.


Roy natuurlijk ben ik het daarmee eens. Als ik elke week exact dezelfde training zou herhalen zou idd het lichaam geen prikkel meer krijgen. Gelukkig is dit niet het geval
En idd je rust het aantal werkuren en hetgeen wat je eet, maar ook drinkt is sterk afhankelijk

27

Re: Wat is zinnig trainen voor een 'recreatieve' IM 70.3?

Ik train nu gemiddeld wel tussen de 6 a 9u. Maar ik train relatief gezien te veel op de fiets omdat dit nog altijd een bezigheid is die ik heel graag doen. Eigenlijk is die totale trainingsduur dus eigenlijk niet belangrijk als je er geen duiding van hebt hoe je deze in deelt. Ik vermoed zelfs dat ik iets te weinig loop en zwem.

28

Re: Wat is zinnig trainen voor een 'recreatieve' IM 70.3?

Nou, hij zit er op en ik heb genoten!  Uiteindelijk heb ik het gehaald met 4 à 5 keer trainen per week lang, waarbij ik alle 3 de disciplines minimaal 1x in de week heb kunnen trainen. Mijn eindtijd was 6u20 en ik heb continue op een 'prettig ontspannen' tempo gesport. Ik ben dan ook heel erg tevreden en ga volgend jaar zeker nog een keer!

29

Re: Wat is zinnig trainen voor een 'recreatieve' IM 70.3?

Weet je ook je tussentijden Mark?
Wel benieuwd, kan ik wellicht een Bertje inschatten hoe mijn onderdelen zich verhouden tot elkaar en waar ik moet inhouden/tempo maken.

30

Re: Wat is zinnig trainen voor een 'recreatieve' IM 70.3?

Zwemmen: 50 minuten, fietsen: 3u20 en lopen 2 uur