1

Onderwerp: Sprint Spijkenisse

Mijn allereerste triathlon

Verwachting:

Waar: Spijkenisse
Wat: Sprint
Zwemmen: 20 min

Fietsen: 40 min

Lopen: 35 min

4 min wissels

Finish: 1 uur 39 min

2

Re: Sprint Spijkenisse

Ik ga in Spijkenisse ook mijn eerste triatlon doen! (http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2781)
Mijn verwachte tijden liggen wel in de buurt van de jouwe. Wellicht loop ik iets harder maar ik weet niet echt hoe mijn benen zijn na het zwemmen en fietsen. Spannend!

3

Re: Sprint Spijkenisse

Leuk! Hebben jullie het nu over de politietriathlon? Die doe ik ook mee, maar dan de kwart (als trio, met zwem-Sandra, fiets-Sandra en loop-Sandra  cool , inschrijving individuele kwart zat al vol...). Ik zal tzt nog wel laten weten wat ik denk te halen. Veel succes en als jullie nog wat vragen hebben, laat maar weten! En vergeet ook vooral niet het belangrijkste doel van je eerste triathlon: genieten!

4

Re: Sprint Spijkenisse

Het laatste woord in je posting Sandra, beter kan niet wink

#enjoylife

5

Re: Sprint Spijkenisse

Ja klopt, gaat over de politietriathlon, is in de buurt, dus ideaal voor een 1e keer. En bedankt voor de tip, maar ik ga zeker genieten, kijk er al best een tijdje naar uit.

Had eigenlijk wel een vraagje Sandra, en misschien een hele knullige vraag, maar op de site staat dat de tijdmeting wordt gedaan aan de hand van een chip die je op je schoen moet bevestigen, dat is duidelijk, alleen hoe zit het dan met je zwem- en fietstijden?  hmm

6

Re: Sprint Spijkenisse

Zo'n gekke vraag is het niet; de tijdwaarneming is alleen op de finish (eindtijd), aparte zwem/fiets/loop/wisseltijden zijn er dus niet, tenzij je ze zelf op een of andere manier meet.

7

Re: Sprint Spijkenisse

Klopt inderdaad. de Politie triatlon. Ik kreeg na het inschrijven voor de kwart ook de mededeling dat deze vol zat (hadden ze wel even op de site mogen vermelden..) Ik kon ook kiezen uit de Olympische, de sprint of de trio in mn eentje. De Olympische leek me wat veel zwemmen voor een eerste, de trio is leuk maar omdat deze samen met de NK start heb ik gekozen voor de sprint. Lijkt me een prima afstand als tryout smile

8

Re: Sprint Spijkenisse

Ik vond het wel een veilig idee, tegelijk met politieagenten en brandweermannen starten smile

9

Re: Sprint Spijkenisse

Ik doe ook mee in Spijkenisse. Wordt voor mij de eerste triathlon.

Afstand is sprint:

Zwemmen 750m: 20 min
Fietsen 20km: 40 min
Lopen 5km: 25 min
5 min voor wissels

Finish: 1 uur 30 min


A.s. zaterdag voor het eerst alle onderdelen achter elkaar oefenen. Zwemmen blijft de grootste uitdaging en heb geen flauw idee hoe snel ik ben. Ik zwem alleen lange afstanden in buitenwater en kan de afstanden niet goed meten. Gok dat de meesten daar een gps module voor gebruiken.

10

Re: Sprint Spijkenisse

Ik ga ook meedoen met de Sprint afstand in Spijkenisse.
Een paar weken terug de Vrouwentriathlon in Beesd gedaan, daar ging de 1/8ste in 1:29, dus net onder het halfuur.
Omdat hier de zwemafstand 250m langer is, zal ik het dit keer niet onder de anderhalf uur voor mij gaan lukken.
Hardlopen is m'n slechtste onderdeel, dus dat wordt weer doodgaan op de 5km!

Zwemmen 750m: 15min
Wissel 1: 1:30min
Fietsen: 41min
Wissel 2: 0:45
Lopen: 34min

totaal: 1:33

11 Laatst bewerkt door Sandra86 (11-09-13 08:51:36)

Re: Sprint Spijkenisse

Zal ook eens wat gokken voor mijn kwart  (1/42/10):
Zwemmen: 21 min
Fietsen: 1:20
Lopen: 52 min
Wissels: 4 min

Samen 2 uur 37

12 Laatst bewerkt door schrik (03-09-13 15:54:01)

Re: Sprint Spijkenisse

Ik zag ook de mededeling in het programmaboekje voorbijkomen over een chip op de schoen ..

Hoe is het bij een dergelijke wedstrijd mogelijk dat er geen zwem, fiets, loop en wisseltijden worden gemeten?  sad

Beetje een tegenvaller als dat zo is, ik ga de OD doen

13

Re: Sprint Spijkenisse

Is waarschijnlijk ook een van de redenen waarom deze wedstrijd goedkoper is dan gemiddeld... Komt wel vaker voor; ik heb de 'vrouwentriathlon' gedaan in Beesd waar zelfs niet eens chips werden gebruikt; een hardloopklok, startnummers en vrijwilligers bij de finish die tijden noteren per startnummer was het daar. Als je dat niet fijn vind de volgende keer de website beter lezen...

14

Re: Sprint Spijkenisse

Ik vind het allemaal prima en ga het gewoon beleven als eerste triatlon smile

15

Re: Sprint Spijkenisse

Ik heb mn nummer ontvangen: 586

16

Re: Sprint Spijkenisse

Ja ik ook!

540

17 Laatst bewerkt door Sandra86 (10-09-13 07:24:05)

Re: Sprint Spijkenisse

Ik ben 359 bij de NK / trio serie, als ik bedacht heb wat ik aantrek schrijf ik dat hier wel bij smile

18 Laatst bewerkt door Nummer5 (10-09-13 16:01:34)

Re: Sprint Spijkenisse

Een mooi rond getal is het geworden: 500

(misschien even "00" aan mn gebruikersnaam toevoegen  smile )

19

Re: Sprint Spijkenisse

Hoi, ik heb net een 1/8 gedaan en daar moesten we de chip om de enkel dragen, ook met zwemmen dus. Tip: doe rustig aan met zwemmen, als je buiten adem bent in het water is dat behoorlijk eng, weet ik helaas, en de gewonnen tijd ben je kwijt aan het uitpuffen in de eerste wissel. Succes en veel plezier.

20

Re: Sprint Spijkenisse

Nummer 51 hierzo! Ga de OD doen.


3 weken geleden 1/4 van Weesp gedaan en daarna te weinig getraind maar we gaan het zien!

21

Re: Sprint Spijkenisse

Het gaat zaterdag lekker weer worden  neutral

22

Re: Sprint Spijkenisse

Tristan schreef:

Het gaat zaterdag lekker weer worden  neutral


hahahahahahhaha maar niet in Nederland tongue

#enjoylife

23

Re: Sprint Spijkenisse

rinke schreef:
Tristan schreef:

Het gaat zaterdag lekker weer worden  neutral


hahahahahahhaha maar niet in Nederland tongue

Vandaar ook de sad face smiley.. 16 graden en heel de dag regen.. Hoe kleden jullie je voor de verschillende onderdelen?

24

Re: Sprint Spijkenisse

Zwemmen gewoon in wetsuit, leg mouwtjes bij mijn fiets en denk dat het lopen wel uit te houden is met korte broek en korte mouwen.

25

Re: Sprint Spijkenisse

Tristan, veel succes morgen en sterkte met het weer.