26

Re: Sprint Spijkenisse

TumTumTum schreef:

Tristan, veel succes morgen en sterkte met het weer.

Dank, kom je kijken?  big_smile

27

Re: Sprint Spijkenisse

Nee, ik heb morgenochtend een hardlooptraining van Start to Run. Maar ik zal aan je (jullie) denken als ik zelf ook door die zomp loop te sjokken.:)

(oh, en haal dat vlaggetje maar van je fiets...het extra gewicht...)

28

Re: Sprint Spijkenisse

Ok succes met de training dan! Weet iemand in hoeverre de ITU regels voor mij gelden? http://nedtriathlonbond.org/Portals/0/C … 202011.pdf

29

Re: Sprint Spijkenisse

Nou het zit erop, wat een geweldige ervaring zeg, maar wat een barre omstandigheden! Wind en regen was niet normaal, ben zo blij dat het na het fietsen eindelijk stopte met regenen!

Anyway, mijn tijden (voor zover ik het heb kunnen berekenen)

Zwemmen: 18,10 min (20 min verwacht)
Fietsen: 40,54 min (40 min verwacht)
Lopen: 28,26 min (30 min verwacht)

T1: 3,40 min ongeveer
T2: 2,35 min ongeveer

Ongeveer 1 uur 33 min 45 sec, kan iets meer zijn

Denk dat fietsen onder normale omstandigheden sneller had gekund, maar de wind was zo verraderlijk, kwam van alle kanten. Lopen boven verwachting, ben ik erg blij mee.

Bij de wissels heb ik rustig aan gedaan, wist na het zwemmen niet hoe ik het had, dat was pittig zeg.

Maaaarrr...ben zo blij dat ik dit gedaan heb en kijk er zo naar uit om lekker te gaan trainen en klaar te zijn om volgende jaar een heel seizoen te doen. Echt genoten!

30

Re: Sprint Spijkenisse

Pff ik schrok iedere keer van die waterplanten die me 'aanvielen'. Kwam tegelijk met een clubgenoot uit het water die ik normaal achter me laat. Moraal was dus al deels weg en toen ik met windkracht 5 gezandstraald werd (met regen dus) op de fiets en ik ineens honger kreeg en last van mijn armblessure ben ik maar gekapt sad 1km zwemmen en 10 fietsen uiteindelijk..

31 Laatst bewerkt door Tristan (14-09-13 18:51:26)

Re: Sprint Spijkenisse

Ook ik heb het overleefd! En ik ben niet ontevreden over mijn eerste triatlon! Het begon al goed. Nog voordat ik moest beginnen heb ik er al 2 met de brancard afgevoerd zien worden. Spannend!

Het zwemmen viel me niet mee. Ik kon niet in een ritme komen en daarnaast mis ik echt techniek om goed de borstcrawl te doen. Ik geloof dat ik van de 80 man ofzo als 70e uit het water kwam. Ik heb er dus nog 10 achter me gehouden! Helaas ben ik vergeten mijn horloge aan te zetten dus m'n zwemtijd is onbekend.

Door naar de fiets. T1, ook hier geen idee hoelang ik erover gedaan heb maar had wat sneller gekund denk ik.
Het fietsen op de heenweg was zwaar, de wind stond vol van voren maar desondanks heb ik toch een hele sloot mensen in kunnen halen. Ik was blij dat ik 2 gelletjes had meegenomen. Die kon ik mooi wegwerken tijdens het fietsen. De terugweg was een cadeautje! Ik heb het merendeel boven de 40km/u kunnen fietsen en we waren zo terug. Ik heb hier denk ik veel tijd goedgemaakt. Ben zelf 3x ingehaald maar heb verder echt een hoop mensen in kunnen halen. Dit deed het moraal goed smile

T2 ging volgens mij wel goed, jammer dat door de chip op m'n schoen m'n veter iets te los zat maar ok. Op naar 5km rennen. Rennen is normaal mijn sterkste onderdeel (meeste ervaring mee). En ondanks dat de transitie van fiets naar lopen even moeilijk was voor m'n benen was ik verbaasd dat de eerste km toch in 4:58 ging. Ook km 2 en 3 dit tempo vol kunnen houden en toen kwam helaas m'n knie blessure weer opspelen. Pure overbelasting waardoor elke stap zeer doet en het voelt alsof je door je knie zakt. Erg balen want ik liep makkelijk en lekker. Iets gas terug dus. Gelukkig moest ik nog maar 2 km en heb die op zich nog redelijk kunnen afmaken. Een eindsprint heb ik vanwege m'n knie maar laten lopen.

Uiteindelijk met 4.7km en 24min en een beetje op m'n horloge over de finish gekomen. Ik was niet kapot en ben ondanks het zwemmen verder zeer tevreden over m'n prestatie. Het is even afwachten op de uitslagen waar ik in het veld ben geëindigd maar dit is zeker voor herhaling vatbaar. Er valt namelijk nog genoeg te verbeteren! smile

32

Re: Sprint Spijkenisse

Tristan schreef:

Ook ik heb het overleefd! En ik ben niet ontevreden over mijn eerste triatlon! Het begon al goed. Nog voordat ik moest beginnen heb ik er al 2 met de brancard afgevoerd zien worden. Spannend!

Zo bont had ik het zelfs nog niet eens gemaakt. tongue  Leuk dat het goed gegaan is, dat weer was wel meteen jullie "vuurdoop". Maar aan de andere kant; nat was je toch al.

33

Re: Sprint Spijkenisse

Ik deed de OD.


Het zwemmen ging bij mij dramatisch, hoopte op onder de 25min maar kwam met iets van 29min uit het water. Fietsen was zoals gezegd heel zwaar met die wind en regen, op de heenweg had ik een gemiddelde van 28km/h :'(. Terugweg ging wel ok met veel stukken 40 a 42km/h. Lopen zat er na het fietsen en de barre omstandigheden niet meer in, 1e km ging nog in 4:25 maar kreeg daarna superzware benen en niks meer onder de 5min/km gelopen. Drama!

Uiteindelijk gefinished in 2:40 ong. Niet tevreden dus maar wel goed om ook eens deze omstandigheden mee te maken ipv alleen maar zon/strakblauw. Leer je van smile. Nu hard aan de krachttraining en dan topfit 2014 met als uiteindelijk doel hele van Almere  smile

34

Re: Sprint Spijkenisse

Gisteren voor het eerst de triathlon gedaan (sprint). Vond het lastig om 's morgens te bepalen wat wel en niet mee te nemen ivm het (helse) weer. Vlak voor vertrek bij laatste check pomp ik mn band op en klapt ie sad  Klein beetje tress, maar op locatie nog ff vervangen door mn pa die mee was terwijl ik in ging schrijven.

Weer was natuurlijk zwaar waardeloos met veel wind en regen. Eerste onderdeel viel tegen, water voelde een stuk kouder dan bij alle open water trainingen die ik tot nu toe gedaan had. Ik kreeg kramp in mn linkerkuit en moest zelfs ff stretchen in t water. Het helpt ook niet dat ik vrijdagavond nog twee uur hockeytraining had gehad. Mn tijd weet ik niet maar ik lag redelijk achteraan toen ik uit het water kwam.
Wissel ging perfect maar had gekozen om in mn trisuit te gaan fietsen zonder xtra shirt. Dat was de eerste paar km best wel fris, daarna ging het redelijk. Balen is dat ik maar zo'n 8 bruikbare versnellingen heb op mn fiets door een valpartij laatst dus tegen de wind in was het soms ff zoeken. Conditie is wel goed maar kom wel wat spierkracht te kort om tegen die sterke wind in te stampen. Ketting ging er ook nog een keer af sad Terug was daarentegen een cadeautje met wind schuin in de rug en had een perfect verzet gevonden en was zo weer terug.
Tweede wissel ook zonder problemen. Bij lopen (mijn beste onderdeel) is het leuk dat er veel mensen voor je lopen (ook OD) dus dan heb je elke x een richtpunt. Heel veel mensen gepasseerd en uiteindelijk geëindigd in een tijd van 1:29,02 Dus mooi binnen mijn doelstelling van 1:30

Conclusie, ik vond het erg leuk om te doen en ga dan volgend jaar zeker een paar x een triathlon doen. Ga wel investeren in een fiets want deze is door de valpartij niet zo goed meer.

35

Re: Sprint Spijkenisse

Ik ben 86e van de 112 in 1:34:08 gefinished. Desondanks zeer tevreden omdat het geen gemakkelijke eerste triatlon was. Met het zwemmen valt nog zeer veel winst te boeken zeg. Jammer dat ik niet voluit heb kunnen lopen sad

36

Re: Sprint Spijkenisse

1.33.58 m'n officiële eindtijd, dus boven verwachting. Belangrijkste is dat ik weet wat m'n zwakkere punten zijn en ik daar nu gericht mee aan de slag kan.

37

Re: Sprint Spijkenisse

Tristan schreef:

Ik ben 86e van de 112 in 1:34:08 gefinished. Desondanks zeer tevreden omdat het geen gemakkelijke eerste triatlon was. Met het zwemmen valt nog zeer veel winst te boeken zeg. Jammer dat ik niet voluit heb kunnen lopen sad

Tristan waar zie je dat je 86e van de 112 bent geworden? De uitslagen op de site zijn nog van 2012 toch?

38

Re: Sprint Spijkenisse

Aplus schreef:
Tristan schreef:

Ik ben 86e van de 112 in 1:34:08 gefinished. Desondanks zeer tevreden omdat het geen gemakkelijke eerste triatlon was. Met het zwemmen valt nog zeer veel winst te boeken zeg. Jammer dat ik niet voluit heb kunnen lopen sad

Tristan waar zie je dat je 86e van de 112 bent geworden? De uitslagen op de site zijn nog van 2012 toch?

Je moet denk ik even je geschiedenis opschonen op je pc en dan opnieuw naar de site gaan. Ik kon eerst ook alleen maar de uitslag van 2012 zien, maar nadat ik m'n internetgeschiedenis had opgeschoond kwam de uitslag van 2013 naar voren.

@Tristan, je bent trouwens 10 seconden achter me geëindigd, grappig dat we allebei onze eerste triathlon zo dicht bij elkaar zaten.

39

Re: Sprint Spijkenisse

Gisteren ook meegedaan aan de sprint in Spijkenisse. Nadat het 's morgens veel droger was dan alle voorspellingen aangaven was het vlak voor en vooral tijdens de wedstrijd niet best. Op de fiets was het afzien door de harde wind en de regen. Ik vond het fietsparcours ook best gevaarlijk. Misschien komt dit doordat ik relatief slecht zwem en goed fiets waardoor ik veel mensen in moet halen op de fiets. Dit was op dit parcours (met soms windvlagen van de zijkant) erg link omdat het een heen en weer parcours is dat op veel plekken echt smal was.
Bij het lopen was het lastig de goede benen te vinden na de relatief koude fietsomstandigheden. Uiteindelijk besloten niet te diep te gaan (komende zondag staat de 70.3 van Aix op het programma) en gefinished in 1.08.24 op een 5e plek.

Behalve het nieuwe (en wat mij betreft gevaarlijke) fietsparcours was de organisatie trouwens perfect en alles goed geregeld!

40

Re: Sprint Spijkenisse

Aplus schreef:
Tristan schreef:

Ik ben 86e van de 112 in 1:34:08 gefinished. Desondanks zeer tevreden omdat het geen gemakkelijke eerste triatlon was. Met het zwemmen valt nog zeer veel winst te boeken zeg. Jammer dat ik niet voluit heb kunnen lopen sad

Tristan waar zie je dat je 86e van de 112 bent geworden? De uitslagen op de site zijn nog van 2012 toch?

Staan gewoon op de site. Even je browser opschonen en opnieuw starten moet ze tonen. Daarna de hele lijst even in excel knallen en sorteren op tijd.

Kelvin723 schreef:

Gisteren ook meegedaan aan de sprint in Spijkenisse. Nadat het 's morgens veel droger was dan alle voorspellingen aangaven was het vlak voor en vooral tijdens de wedstrijd niet best. Op de fiets was het afzien door de harde wind en de regen. Ik vond het fietsparcours ook best gevaarlijk. Misschien komt dit doordat ik relatief slecht zwem en goed fiets waardoor ik veel mensen in moet halen op de fiets. Dit was op dit parcours (met soms windvlagen van de zijkant) erg link omdat het een heen en weer parcours is dat op veel plekken echt smal was.
Bij het lopen was het lastig de goede benen te vinden na de relatief koude fietsomstandigheden. Uiteindelijk besloten niet te diep te gaan (komende zondag staat de 70.3 van Aix op het programma) en gefinished in 1.08.24 op een 5e plek.

Behalve het nieuwe (en wat mij betreft gevaarlijke) fietsparcours was de organisatie trouwens perfect en alles goed geregeld!

Ik kon het fietspad gelukkig al omdat ik er vaker fiets als ik richting Brielle fiets vanaf Rotterdam. Ik vond het wel meevallen, was toch gewoon overzichtelijk en zo smal is het niet. Maar finishen op de 5e plek. Zeer knap hoor!

41

Re: Sprint Spijkenisse

Thanks Tristan! Jij uiteraard ook gefeliciteerd met je finish :-)

Over de veiligheid van het fietspad verschillen de meningen dus, dat kan natuurlijk. Over het fietspad is ook echt wel op een veilige manier te fietsen, alleen denk ik dat het op het scherpst van de snede (en nu dus met veel wind) wel degelijk gevaarlijke toestanden kan opleveren. Er kunnen 3 mensen naast elkaar fietsen, maar als 1 van die 3 al een tegenligger is wordt het wel erg krap passeren.

Hoe dan ook, ik ken Spijkenisse goed en begrijp dat het moeilijk is een breder parcours te vinden. Het mooist zou natuurlijk een echt rondje zonder keerpunt en tegenliggers zijn :-)

42

Re: Sprint Spijkenisse

Kelvin723 schreef:

Thanks Tristan! Jij uiteraard ook gefeliciteerd met je finish :-)

Over de veiligheid van het fietspad verschillen de meningen dus, dat kan natuurlijk. Over het fietspad is ook echt wel op een veilige manier te fietsen, alleen denk ik dat het op het scherpst van de snede (en nu dus met veel wind) wel degelijk gevaarlijke toestanden kan opleveren. Er kunnen 3 mensen naast elkaar fietsen, maar als 1 van die 3 al een tegenligger is wordt het wel erg krap passeren.

Hoe dan ook, ik ken Spijkenisse goed en begrijp dat het moeilijk is een breder parcours te vinden. Het mooist zou natuurlijk een echt rondje zonder keerpunt en tegenliggers zijn :-)

Ja ik ben het daar wel met je eens. Daarnaast vond ik het niet te doen om te zien waar ik lag. Alle onderdelen door elkaar heen maakt het niet overzichtelijk.

43

Re: Sprint Spijkenisse

Dag allemaal,

Ik heb zaterdag de kwart afstand gedaan in Spijkenisse, maar omdat ik daar nergens een draadje over zie sluit ik hier maar aan :-)

De omstandigheden waren bar inderdaad, vooral op de fiets. Tijdens het zwemmen regende het ook wel maar daar had ik geen last van (in tegenstelling tot die arme toeschouwers en vrijwilligers langs de kant) :-) Helaas heb ik helemaal geen tussentijden omdat die niet gemeten werden (vind ik nog wel een verbeterpuntje voor de verder perfecte organisatie) en ook mijn Forerunner de voorgaande nacht besloten had om maar eens helemaal niet op te laden.

Op het gevoel ging in elk geval het zwemmen superlekker, ik had het idee dat ik behoorlijk aan de voorkant van het deelnemersveld het water uitkwam en had ook nog nauwelijks tegenliggers gezien op het moment dat ik de boei rondde.

Ik had in T1 voor het fietsen nog een wielshirtje aangetrokken over mijn triathlonpak, maar dat was eigenlijk niet nodig geweest achteraf. De temperatuur viel me mee uiteindelijk. Het fietsen viel me wel zwaar door de harde wind, hoewel vooral de terugweg me eigenlijk een beetje tegenviel. De terugweg was ook beschutter dan de heenweg doordat die vaker tussen de bomen liep. En misschien had ik op de heenweg te hoge verwachtingen opgebouwd over dat rugwindje, dat kan ook smile Jammer was ook dat we op een gegeven moment opzij een donker paadje op moesten waar meteen aan het begin een soort wildrooster van boomwortels lag. Daar verloor ik dus ook prompt mijn bidon. Het tweerichtingdeel van het fietspad heb ik zelf niet als nauw ervaren trouwens, maar dat kwam misschien omdat ik juist relatief snel zwem en dus bij het fietsen vaker zelf ingehaald wordt dan dat ik mensen inhaal. Maar ik heb zelf ook wel af en toe geslingerd bij die windvlagen, dus ik kan me de gevoelens van anderen hier wel voorstellen.

Het lopen was wel ok. Ik zat net een beetje rond het punt dat mijn bovenbenen aan het verzuren waren, maar kon het aardig managen. Daardoor lukte het helaas niet om er nog even een eindsprintje uit te persen. Met een eindtijd van 2:35:56 was ik ietsjepietsje sneller dan twee jaar geleden (maar dat was een heel ander parcours).

44

Re: Sprint Spijkenisse

Haha @Tristan, ik zit net de uitslag te kijken van 2013 , blijk je 40 seconden voor mij te zijn geëindigd!
Ik zat toevallig dit topic te lezen, was ook mijn eerste kennismaking met triathlon en ja op een mountainbike haha! Maar inmiddels een racefiets onder de kont, en de looptijden zijn sneller en beter geworden dus van een 1.36 naar een 1.25 wordt een van de doelstellingen voor dit jaar op Spijkenisse (en misschien nog Nederhorst den berg).
Maar wat een wind was het zeg! Hopen dat het dit jaar beter wordt haha! En inderdaad vond het ook jammer zoals eerder aangegeven dat de wisseltijden er niet bij staan, vooral voor en eerste triathlon zou ik het wel fijn vinden wat ik daar aan kwijt was, maar misschien zien we dat dit jaar wel verschijnen maar voor de rest een hele leuke race en goed georganiseerd!