1 Laatst bewerkt door MSE (27-01-07 14:09:32)

Onderwerp: jouw persoonlijke records

Misschien een leuk idee om hier een lijst te maken met de zwemtijden van de forumgangers

wat zijn jullie pr's en zijn die gezwommen in een 25 of 50 meter bad met of zonder wetsuit...

2 Laatst bewerkt door MSE (27-01-07 14:09:00)

Re: jouw persoonlijke records

ik zal m zelf aftrappen wink

100m  :      1:03     25 meterbad zonder wetsuit
800m  :      10:08   25 meterbad zonder wetsuit
1000m:      12:41   25 meterbad zonder wetsuit 
1500m:      19:13   25 meterbad zonder wetsuit

3

Re: jouw persoonlijke records

100m     58,3
200m    2.09
1000m 13,28
1500m 20,08 buitenwater met wetsuit, de rest is in een 25 zwembad
de 100 en 200m tijden zijn wel oud, maar

4

Re: jouw persoonlijke records

zwembad (zonder wetsuit)
100m 0:58:50
200m 2:11:??
400m 4:48:??
1000m 12:45

Buitenwater (wetsuit)
1500m 18:30 (Holten 2002)
3000m 42:00 (Stein 2003)
3800m 51:50 (Klagenfurt 2006)

5

Re: jouw persoonlijke records

Zwembad 25 meter:)
500 m: 8:08
Is dat een redelijke tijd als je 14 jaar bent en meisje?
Denken jullie dat ik het verder kan schoppen?
Groetjes charlotte 14 jaar

6

Re: jouw persoonlijke records

die tijd hierboven is een tijd in de training.. moest er nog bij

7

Re: jouw persoonlijke records

Charlotte, allereerst welkom. Afgezien van het feit dat het heel duidelijk is geworden uit de posts die je nu al op het forum hebt gedaan dat je a) 14 bent en b) meedoet in Didam, vraag ik me 1 ding af: Hoe kan je km tijd 14 minuten zijn als je 500 meter tijd 8,08 is?

Verder is mooi om te zien dat je zo enthousiast over de sport bent. Hou vol en misschien kom je wel echt bij de top.

Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

8

Re: jouw persoonlijke records

Hallo Jacob!
om je vraag te beantwoorden.. Dat komt omdat ik langere afstanden fijner vind
en daar vaker op train. dus kan ik daarbij op het einde meestal langer sprinten en versnellen..
Ik hoop dat ik je twijfel dan heb beantwoord!

Doegg!!
Groetjes Lot

9

Re: jouw persoonlijke records

Hmn, klinkt logisch =\. Succes met je 14 minuten anyway!

Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

10 Laatst bewerkt door Jacob (19-05-07 23:54:33)

Re: jouw persoonlijke records

Dat zou betekenen dat je de eerste 500 in 8 minuten doet en de tweede in 6 minuten. Erg knap hoor. Maar dat betekend (afgezien dat je een fysiologisch wonderkind bent) dat je toch 6 minuut als toptijd op de 500 meter kan noteren?

Ere wie ere toekomt nietwaar?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

11

Re: jouw persoonlijke records

Zojuist heb ik in de Tongelreep Maarten vd Weijden naar een nieuw NR op de 5 km zien zwemmen.
Zijn tijd was 54.06. Dat is dus gemiddeld 10.49 op de km.

12

Re: jouw persoonlijke records

100m: 1'13:??
200m 2'44:41
1500m: 25'39

allemaal in 25m-bad en zonder wetsuit

13

Re: jouw persoonlijke records

Hey, wie loopt m'n posts te verwijderen?

14

Re: jouw persoonlijke records

Die verwijder ik Diederik, de reden van de 2 verwijderingen lijkt mij overduidelijk.

15

Re: jouw persoonlijke records

Hmm, ik voel me een beetje als een stemgerechtigde in Pakistan... Zijn jullie hier allemaal echt zo serieus dat een beetje flauwe humor niet kan? Beetje zielig hoor! Maar ga vooral door met het neerzetten van jullie zwemtijden!

Anyway, on topic: knap dat iedereen zo ontzettend hard zwemt maar daar heb je niet zo veel aan! Meestal moet ik daarna nog fietsen en lopen en de meeste van jullie hier zie ik niet bovenin de uitslagen terug dus ga vooral trainen op het fietsen en lopen, dan heb je misschien nog wat aan dat harde zwemmen.

16

Re: jouw persoonlijke records

Diederik schreef:

Hmm, ik voel me een beetje als een stemgerechtigde in Pakistan... Zijn jullie hier allemaal echt zo serieus dat een beetje flauwe humor niet kan? Beetje zielig hoor! Maar ga vooral door met het neerzetten van jullie zwemtijden!

Anyway, on topic: knap dat iedereen zo ontzettend hard zwemt maar daar heb je niet zo veel aan! Meestal moet ik daarna nog fietsen en lopen en de meeste van jullie hier zie ik niet bovenin de uitslagen terug dus ga vooral trainen op het fietsen en lopen, dan heb je misschien nog wat aan dat harde zwemmen.

Ik heb jouw bijdragen verwijderd na de tweede opmerking die zachtjes gezegd niet zo heel erg veel bijdroeg aan de discussie.


Op jouw/jullie website schrijf je dat je met zwemmen niet veel kan winnen maar wel veel kan verliezen. Voor zover ik begrijp ben je ook redelijk aan het investeren om jouw techniek verder te verbeteren. Ik ben benieuwd naar jouw zwemtijden van nu, en natuurlijk helemaal benieuwd naar hoe ze volgend jaar zijn. Op jouw niveau lijkt het me van groot belang dat alle drie de onderdelen maximaal benut worden en dat je niet bij het zwemmen 10 seconden laat liggen. Het lijkt mij dat dit nou net het verschil kan zijn tussen aansluiting bij de eerste fietsers hetgeen altijd (ondanks de stayerzone) groot voordeel kan opleveren. Zie ik dit verkeerd?

O ja: nog even mijn tijden van dit moment:

Alles zonder duik en wetsuit
100 meter: 1:08
200 meter: 2:38
800 meter: 10:54

Meer (nog) niet getest

17

Re: jouw persoonlijke records

Diederik schreef:

Hmm, ik voel me een beetje als een stemgerechtigde in Pakistan... Zijn jullie hier allemaal echt zo serieus dat een beetje flauwe humor niet kan? Beetje zielig hoor! Maar ga vooral door met het neerzetten van jullie zwemtijden!

Anyway, on topic: knap dat iedereen zo ontzettend hard zwemt maar daar heb je niet zo veel aan! Meestal moet ik daarna nog fietsen en lopen en de meeste van jullie hier zie ik niet bovenin de uitslagen terug dus ga vooral trainen op het fietsen en lopen, dan heb je misschien nog wat aan dat harde zwemmen.

Zo, wat een negatieve vibe, heb je een slechte dag gehad?

Je hebt wel gelijk dat je niet zo heel erg hard hoeft te zwemmen. De meeste regionale wedstrijden kun je nog wel winnen door een beetje 'tactisch' te fietsen, en het daarna met het lopen af te maken. Wat dat betreft zijn de wat grotere wedstrijden (NK, Holten) wel een grotere uitdaging.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

18

Re: jouw persoonlijke records

Naja, beetje gierig als je posts zonder mededeling / reden verwijderd worden, als je alle antwoorden zonder bijdrage aan onderwerpen gaat verwijderen ben je nog wel ff bezig...

Maaruh, ik vind puur het bekijken van zwemtijden een beetje zinloos, het gaat om 4 onderdelen. Heb vorig jaar meerdere keren meegemaakt: ik kom achteraan de 2e groep uit het water, zit als 1e van de 2e groep op de fiets, met niemand in de buurt... Men laat zoveel tijd liggen in wissels. Daar wordt 10 seconde harder zwemmen alweer teniet gedaan.

19

Re: jouw persoonlijke records

Het vergelijken van zwemtijden met anderen lijkt me niet zinloos eigenlijk. Als je hier tijden van meer mensen te zien zou krijgen. Kun je voor jezelf inschatten hoeveel je nog moet verbeteren om die aansluiting met die persoon in een wedstrijd te krijgen. Dat je die persoon dan in de wedstrijd klopt door andere onderdelen is alleen maar mooi meegenomen lijkt me.

Dat het met het wisselen soms droevig gesteld is klopt denk ik wel. Echter als je kijkt naar bepaalde series waar stayeren is toegestaan / gebruikelijk is zoals het Elite circuit of het Jeugd juniorencircuit (toen ik daar nog aan mee mocht doen een jaar of 5 geleden), dan ligt het niveau van wisselen wel hoger en moet je dat wel beheersen om juist de groep niet te missen ipv 10 seconden te kunnen winnen.

20

Re: jouw persoonlijke records

Met zwemmen alleen heeft nog nooit iemand de wedstrijd gewonnen ook niet op de OD-stayerafstand en zeker niet op de Ironmanafstand
Ik doe regelmatig mee aan wedstrijden en kijk dan eens om mij heen en zie dan hoeveel mensen werkelijk kapot het water uitkomen,die hebben hun wedstrijd al verloren
Ik heb relatief "weinig" snelheid maar ik kan wel hetzelfde tempo wel lang volhouden zonder verval,kom toch nog steeds rond de 60 minuten fit uit het water op de 3,8 km en daar ben ik zeer tereden mee
Wisselen is zeker belangrijk en daar haal je veel tijdwinst mee zonder extra moe te worden ook op de lange afstand
Ik vind het altijd een kick om iemand die eerder uit het water komt achter te laten wanneer ik uit het parc-fermee ga om te fietsen

21

Re: jouw persoonlijke records

Zwemtijden vergelijken is wel leuk, maar iedereen heeft een andere achtergrond als zwemmer.  Om een voorbeeld te geven.
Zo zwom een van m'n zwemmers afgelopen weekend 4.18 op de 400 terwijl hij maar 2 maal per week traint. Ik ken ook een jongen die 4 keer per week zwemt en trots zal zijn op een tijd onder de 7 minuten. De eerste jongen begon al op jonge leeftijd met zwemmen, de andere leerde pas bc na hun 25e.