1

Onderwerp: Hoi!

Ik zal me hier ook even melden. Ik ben Tristan en ben 28 jaar. 2 jaar geleden woog ik 122.4kg en sporten paste absoluut niet in mijn levensstijl. Uiteindelijk het licht gezien en besloten om samen met mijn vriendin te gaan hardlopen. Dat viel echter vies tegen en na een aantal weken kon ik eindelijk 1km aan 1 stuk rennen. Trots dat ik was! Maar een juiste warming-up en cooling-down was er niet bij. Via mijn schoonmoeder die al langer in een hardloopgroep loopt hebben we samen besloten om het wat professioneler aan te pakken. We schreven ons dus beide in bij de loopgroep. Fast forward 2 jaar later lopen we nu de halve marathon (cpc in maart) en zijn we beide bevangen van sporten. Naast het lopen zijn we ook gaan fietsen en sinds april fitnessen we ook 2x per week met een personal trainer. Ik sport nu dus zo'n 5 keer per week. Uiteraard weeg ik geen 122.4kg meer maar weeg ik inmiddels 86,3kg. Alles gaat dus een stuk makkelijker wink

Juist omdat ik sporten zo leuk vind en dan specifiek hardlopen en fietsen groeide de afgelopen weken bij mij het idee om mee te gaan doen aan een triatlon. Toen ik hoorde dat 14 september de Politie Triatlon in Spijkenisse plaats zou vinden heb ik de knoop doorgehakt en mijzelf ingeschreven voor de Sprint afstand. Helaas is zwemmen mijn zwakste onderdeel en zal dit puur overleven worden voor deze triatlon. Ik heb daarom wel besloten om hier tijd in te investeren en ik wil dan ook volgend jaar mee doen met de tri-experience cursus.

Al met al een 2 veel 'bewogen' jaren en kijk ik heel erg uit naar mijn eerste triatlon ervaring!

2

Re: Hoi!

Tristan welkom! Heftig verhaal, zoveel kilo's afvallen. Respect dat dat gelukt is en leuk dat je aan het triathlonnen bent geslagen. Zwemmen is gelukkig de kortste discipline, dus dat valt dan weer mee.

3

Re: Hoi!

Goed verhaal Tristan!

Ik doe ook mee op de sprintafstand op 14 september, gezellig!! Op 6 september start ik met een 20 weekse cursus bij Tri Experience, dus ik zal wel laten weten of het wat is, maar ik heb er alleen maar goede berichten over gehoord.

Welkom in ieder geval!

4

Re: Hoi!

Hulde voor je prestaties tot nu toe. Succes bij de triathlon!

5

Re: Hoi!

Of je doorzettingsvermogen hebt hoeven we niet te vragen, dus de sprint triathlon gaat zeker lukken.
Succes!

6

Re: Hoi!

Schitterend verhaal en wat een doorzettingsvermogen. Je zult trots zijn de 14e wink succes met voorbereiden de laatste weekjes en geniet ervan... Welkom!

#enjoylife

7

Re: Hoi!

Dank allen! Als ik terug kijk op afgelopen 2 jaar denk ik dat het plezier wat ik uit het sporten haal en het enthousiasme van mijn vriendin die ook 36kg kwijt is samen ervoor gezorgd heeft dat ik niet terug val in mijn oude patroon. Heel af en toe heb ik nog wel eens moeilijk qua eten maar verder is het met zn 2en goed te doen!

8

Re: Hoi!

Mooi verhaal Tristan. En fijn he...sporten.:)

Ik heb het ook veel te lang niet meer gedaan (zo'n 16 jaar) en nu pas besef ik hoezeer ik het heb gemist. En al die leuke dingen die je mee kunt maken! Ik ben wel benieuwd wat die tri-experience cursus is, misschien ook wel iets voor mij.