26

Re: Flo wielen

Voor deze ffwd's ben ik dus ook aan het gaan alleen met een disk dan voor achteraan. Wacht enkel nog op antwoord of deze voor clincher ook enkel met witte letters te verkrijgen zijn.

27

Re: Flo wielen

Ik heb na veel te hebben gelezen op SlowTwitch een paar maanden geleden een set Flo 30 clinchers gekocht, bij wijze van experiment. Een tijdritfiets heb ik (nog) niet, maar staat wel in de planning, en de goedkope Flo 30 set leek me een prima test om eens te kijken of het wat is. Oordeel na een paar 100 km op de wielen: superstijf, best licht (iets onder de 1600 gram), en ze rijden fantastisch strak.

Flo is geen Chinese-dozenschuiver, en ontwikkelt z'n eigen wielen vanuit de filosofie "eerst modelleren op de computer, dan windtunneltesten". Hierdoor besparen ze veel geld op windtunneltesten, omdat ze maar 2 modellen ofzo testen, en dat scheelt flink tijd. De wielen zijn niet volledig carbon; ze hebben een (brede) aluminium velg, met een carbon fairing die er aan gebond is. Dit betekent dat je een goed stijf wiel hebt, wat wel ietsje zwaarder is dan bijvoorbeeld een Zipp 808 Firecrest. Je kunt veel info vinden op hun website en blog.

Uit testen blijkt dat hun wielen niet (veel) onderdoen voor HEDs, Zipp Firecrest en andere aero wielen, en met hun prijspeil vond ik het interessant genoeg dat ik waarschijnlijk een setje 60/90 op mijn tijdritfiets zet zodra ik deze ga bouwen. Leuk extraatje is dat je de kleur van de decals kunt matchen aan je fiets smile

Tijdens het bestellen bleek ik per ongeluk een wiel teveel in mijn mandje gestopt te hebben, maar dit was binnen een dag opgelost met wat persoonlijke mailtjes tussen mij en Chris (een van de twee broers van Flo). Customer support is dus dikke prima, als je tenminste niet getrouwd bent met een fysieke winkel.

Hou rekening met de extra BTW en inklaringskosten die bovenop de prijs van je wielen én de verzendkosten komen. Een handig tooltje is http://importcalculator.com/, waar je kunt uitrekenen hoeveel het geintje je in totaal gaat kosten.

28

Re: Flo wielen

Het grotste verschil in veel wielen zit hem in de naambekendheid en het prijskaartje en niet zozeer in de prestaties. Tuurlijk zit er onderling verschil in vooral in stijfheid. De paar gram gewicht vind ik minder belangrijk omdat ikzelf met een 15kg overgewicht zit zullen die 150gr ofz de zaak niet maken.

29

Re: Flo wielen

@Aeolos, dank, leuk om je ervaringen te lezen.

30

Re: Flo wielen

Graag gedaan! Eindelijk een goede reden gevonden om te registreren en wat bij te dragen in plaats van slechts lezen :-)

31 Laatst bewerkt door pieterjan99 (08-09-13 22:58:35)

Re: Flo wielen

Hier aan de twijfel tussen deze flo's of die van stealth (ander topic) (http://www.stealthwheels.be/index.html)
Voordeel van stealth is dat deze uit belgie komen ivm garantie.
Dacht ergens te lezen dat de wielen van stealth blijkbaar overkomen van china en de flo's eigen productie is. Klopt deze stelling?

Wat raden jullie aan?

32

Re: Flo wielen

Ik sta op de pre order lijst bij Flo, ik hoop er dit jaar nog een keer mee te kunnen fietsen, maar het verhaal en de reactie's op slowtwitch hebben mij in ieder geval overtuigt.

33

Re: Flo wielen

Ik ben actief aan het zoeken achter wielen,
Op deze site terecht gekomen:
http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPV … 0_wheelset

Is dit een goed merk, goede prijs, niet teveel 88mm voor vooraan?

Bedankt

34

Re: Flo wielen

Vision is zeker een goed merk, oa Sagan fietst met deze wielen wink Voor die prijs een koopje volgens mij.... Echter het zijn wel tube wielen en geen clincher... Als je hier mee om kan gaan dan geen probleem, anders laten liggen!! Wielhoogte 88m is geen probleem met weinig wind. Met veel wind (vanaf een dikke 3 a kleine 4) zou ik voor een lager wiel steken volgens mij (hoewel ik geen ervaring heb met 88mm voor). Ik denk namelijk dat zo'n hoog wiel met wat zijwind een behoorlijk invloed op je stuurgedrag heeft....

#enjoylife

35

Re: Flo wielen

Een hoog voorwiel is klote als er wat wind zit. Ik heb zelf mijn 90mm easton wielen daarom weggedaan. Voor mij enkel nog een 60mm wiel vooraan. Tuurlijk zo een hoog voorwiel is wel show tongue Mijn nieuw wielsetje begint ook al vorm te krijgen,het duurt alleen wel lang eer ik antwoord krijg van de verdelers.

36

Re: Flo wielen

Heb ze toch maar besteld!! Misschien nog op tijd voor Bilzen...

37

Re: Flo wielen

Hela in Bilzen moet je niet te snel zijn tongue Mijn nieuwe wielen zullen maar voor volgend seizoen zijn vrees ik weet juist de prijs van de disk. Ze zijn daar precies niet echt snel hmm Maar heb wielen genoeg ik denk niet dat ik daar trouwens met mijn vol wiel ga rijden. Ik ken dat naast zo een kanaal is het dikwijls slecht wegdek al hoop ik van niet;

38

Re: Flo wielen

ronnyke schreef:

Hela in Bilzen moet je niet te snel zijn tongue Mijn nieuwe wielen zullen maar voor volgend seizoen zijn vrees ik weet juist de prijs van de disk. Ze zijn daar precies niet echt snel hmm Maar heb wielen genoeg ik denk niet dat ik daar trouwens met mijn vol wiel ga rijden. Ik ken dat naast zo een kanaal is het dikwijls slecht wegdek al hoop ik van niet;

Ja een vol wiel heb ik niet smile
Maar is zeker een pluspunt op dat parcours....


Off topic:
Nu langzaam uitkijken naar een TT fiets;
Dit lijkt me wel wat...
http://www.sale-bikes.com/products/2012 … MESET.html

39 Laatst bewerkt door Dr-Diesel (14-09-13 07:44:14)

Re: Flo wielen

ronnyke schreef:

Voor deze ffwd's ben ik dus ook aan het gaan alleen met een disk dan voor achteraan. Wacht enkel nog op antwoord of deze voor clincher ook enkel met witte letters te verkrijgen zijn.


Heb hierover al eens eerder geinformeerd, ze zijn ook in witte letters verkrijgbaar. cool

Disc White

40

Re: Flo wielen

Ja ffwd zijn vanaf dit jaar ook met witte letters te verkrijgen. Het enige wat me aan fffwd stoort is dat de clincher modellen enkel met alu velgrand te verkrijgen zijn. De hogere modellen dan toch en dat zie ik niet echt graag daarom zal het waarschijnlijk reynolds worden.

41

Re: Flo wielen

pieterjan99 schreef:

......

Off topic:
Nu langzaam uitkijken naar een TT fiets;
Dit lijkt me wel wat...
http://www.sale-bikes.com/products/2012 … MESET.html

@pieterjan, ik lees alleen mee op dit forum maar wou je dit niet onthouden http://forums.mtbr.com/beginners-corner … 31100.html
Misschien had je dat zelf al achterhaald

Bosbaan was mijn 1ste sprinttriathlon en het smaakt naar meer wink 2014 wordt een triathlonjaar

42

Re: Flo wielen

123triatleet schreef:
pieterjan99 schreef:

......

Off topic:
Nu langzaam uitkijken naar een TT fiets;
Dit lijkt me wel wat...
http://www.sale-bikes.com/products/2012 … MESET.html

@pieterjan, ik lees alleen mee op dit forum maar wou je dit niet onthouden http://forums.mtbr.com/beginners-corner … 31100.html
Misschien had je dat zelf al achterhaald

Bedankt!!
Ik had dit zelf nog niet gelezen!!

Toch jammer dat er zoveel namaak is hmm

43

Re: Flo wielen

Aeolos schreef:

...

Uit testen blijkt dat hun wielen niet (veel) onderdoen voor HEDs, Zipp Firecrest en andere aero wielen, en met hun prijspeil vond ik het interessant genoeg dat ik waarschijnlijk een setje 60/90 op mijn tijdritfiets zet zodra ik deze ga bouwen. Leuk extraatje is dat je de kleur van de decals kunt matchen aan je fiets smile

Tijdens het bestellen bleek ik per ongeluk een wiel teveel in mijn mandje gestopt te hebben, maar dit was binnen een dag opgelost met wat persoonlijke mailtjes tussen mij en Chris (een van de twee broers van Flo). Customer support is dus dikke prima, als je tenminste niet getrouwd bent met een fysieke winkel.

Hou rekening met de extra BTW en inklaringskosten die bovenop de prijs van je wielen én de verzendkosten komen. Een handig tooltje is http://importcalculator.com/, waar je kunt uitrekenen hoeveel het geintje je in totaal gaat kosten.

Hoeveel was je dan in totaal kwijt met jouw wielen? Wat waren je verzendkosten en hoe lang duurde het met leveren? Zelf wil ik graag 90 achter / 60 voor is 898 USD.

Begrijp dat de wielen met gewone remblokjes werken? Daar twijfelde ik over omdat de rem ring zwart uitziet op de foto's.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

44 Laatst bewerkt door Aeolos (24-12-13 11:07:26)

Re: Flo wielen

Rose69 schreef:
Aeolos schreef:

...

Uit testen blijkt dat hun wielen niet (veel) onderdoen voor HEDs, Zipp Firecrest en andere aero wielen, en met hun prijspeil vond ik het interessant genoeg dat ik waarschijnlijk een setje 60/90 op mijn tijdritfiets zet zodra ik deze ga bouwen. Leuk extraatje is dat je de kleur van de decals kunt matchen aan je fiets smile

Tijdens het bestellen bleek ik per ongeluk een wiel teveel in mijn mandje gestopt te hebben, maar dit was binnen een dag opgelost met wat persoonlijke mailtjes tussen mij en Chris (een van de twee broers van Flo). Customer support is dus dikke prima, als je tenminste niet getrouwd bent met een fysieke winkel.

Hou rekening met de extra BTW en inklaringskosten die bovenop de prijs van je wielen én de verzendkosten komen. Een handig tooltje is http://importcalculator.com/, waar je kunt uitrekenen hoeveel het geintje je in totaal gaat kosten.

Hoeveel was je dan in totaal kwijt met jouw wielen? Wat waren je verzendkosten en hoe lang duurde het met leveren? Zelf wil ik graag 90 achter / 60 voor is 898 USD.

Begrijp dat de wielen met gewone remblokjes werken? Daar twijfelde ik over omdat de rem ring zwart uitziet op de foto's.

Verzendkosten kun je zien wanneer je verder gaat op de Flo shop met je bestelling; je kunt een aantal opties kiezen. Inklaringskosten (alles bij elkaar, BTW enzo) was €111,92. Verzending door Flo was erg snel (3 dagen oid), maar daarna bleef het pakket ruim twee weken bij PostNL op Schiphol liggen, wat helaas standaard blijkt te zijn daar. Koeriers als DHL en FedEx zijn hier veel sneller in, maar verzending door hen was volgens de jongens van Flo veel te duur, dus we zitten aan USPS / PostNL vast...

Je kunt normale remblokken gebruiken; Flo werkt met een aluminium velg met een carbon "fairing" daar aan vast gemaakt. De velgrand is zwart geanodiseerd, maar na verloop van tijd wordt dit weer zilverkleurig door slijtage. Dit is puur optisch, remgedrag verandert niet.

45

Re: Flo wielen

Ah dank voor je aanvullende info. Ja inmiddels ook antwoord op mijn vraag van Jon (van Flo) gehad en gaf aan 80$ voor shipment. Ik moet nog even wachten maar als ik het geld heb dan ga ik ze wel bestellen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

46

Re: Flo wielen

Rose69 schreef:

Ah dank voor je aanvullende info. Ja inmiddels ook antwoord op mijn vraag van Jon (van Flo) gehad en gaf aan 80$ voor shipment. Ik moet nog even wachten maar als ik het geld heb dan ga ik ze wel bestellen.

Same here, even goed kijken wanneer er weer een bestelronde komt. Ik wil ook een 60 voor (de geringe voordelen van de 90 voor wegen niet op tegen de handling-nadelen) en een disc achter. Ik twijfel nog een beetje om er ook meteen een 90 achter bij te bestellen.

47

Re: Flo wielen

Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Ah dank voor je aanvullende info. Ja inmiddels ook antwoord op mijn vraag van Jon (van Flo) gehad en gaf aan 80$ voor shipment. Ik moet nog even wachten maar als ik het geld heb dan ga ik ze wel bestellen.

Same here, even goed kijken wanneer er weer een bestelronde komt. Ik wil ook een 60 voor (de geringe voordelen van de 90 voor wegen niet op tegen de handling-nadelen) en een disc achter. Ik twijfel nog een beetje om er ook meteen een 90 achter bij te bestellen.

Ik zat al te denken om gezamenlijk een bestelling te doen, scheelt weer een shipment in kosten misschien? Dan evenredig de btw enzo verdelen. Maar ik weet nog even niet of ik ze wel dit jaar kan bestellen, hangt even af van het een of ander. Laat ik wel weten hier of ik ze ga bestellen dit seizoen en vraag dan wel of er geïnteresseerden zijn.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

48

Re: Flo wielen

Rose69 schreef:

Ik zat al te denken om gezamenlijk een bestelling te doen, scheelt weer een shipment in kosten misschien? Dan evenredig de btw enzo verdelen. Maar ik weet nog even niet of ik ze wel dit jaar kan bestellen, hangt even af van het een of ander. Laat ik wel weten hier of ik ze ga bestellen dit seizoen en vraag dan wel of er geïnteresseerden zijn.

Geen idee of daar (financiële) voordelen aan zitten, dat moeten we inderdaad even uitzoeken. Wel een goed idee.

49

Re: Flo wielen

Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Ah dank voor je aanvullende info. Ja inmiddels ook antwoord op mijn vraag van Jon (van Flo) gehad en gaf aan 80$ voor shipment. Ik moet nog even wachten maar als ik het geld heb dan ga ik ze wel bestellen.

Same here, even goed kijken wanneer er weer een bestelronde komt. Ik wil ook een 60 voor (de geringe voordelen van de 90 voor wegen niet op tegen de handling-nadelen) en een disc achter. Ik twijfel nog een beetje om er ook meteen een 90 achter bij te bestellen.

Januari is de volgende pre-order. Benieuwd of daar Discs in zitten, ze hebben problemen om de Shimano/SRAM 11 speed hubs goed te krijgen met dat wiel. De andere wielen kun je al wel krijgen daarmee, maar de Disc was de laatste order niet beschikbaar.

50

Re: Flo wielen

Ik ga voor de disc (Shimano 10speed) van Flo. Heb ook met ze gebeld en ga er van uit dat ik mee kan doen voor de ronde van eind januari (wel tijdig reageren zodra je hun mailtje binnen krijgt) Invoer van de wielen is 21% btw en 4.7% douane kosten. je betaalt (volgends de belastingdienst) ook 4,7% over de verzendkosten. Zou voor de disc dan rond de 615 euro uitkomen met de huidige koers. Dat is nog steeds stuk goedkoper dan goedkoopste disc uit Nederland (Kuijper)

Alleen aftersales kan een gedoe geven als er iets mis mee is.

Maar ik doe ook graag mee met een gezamenlijke actie als dat voordeliger mocht zijn.