51

Re: Flo wielen

@DVL, de disc wielen van Flo en Kuiper zijn toch niet meer elkaar te vergelijken?
Flo is een clincher wiel, terwijl die van Kuiper een tube wiel is.
Of levert Kuiper ook clincher wielen?

52

Re: Flo wielen

Ik heb besloten om mijn wielen 60 voor en 90 achter in januari te bestellen. Ik heb ze nog per mail gevraagd of we op verzending besparen als we gezamenlijk bestellen op 1 afleveradres (lijkt me). Ik zelf woon in het midden van het land (Hoogland, gemeente Amersfoort).

Wacht nog even op Jon's antwoord.

Maar wie heeft hier interesse om samen met mij te bestellen en zoja wat ga je bestellen?

Rose: 60 front wheel / 90 rear wheel (shimano 10 speed)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

53

Re: Flo wielen

@Wezep:Klopt. Is ook niet helemaal te vergelijken. Maar als je voor weinig geld een 'echte' disc wilt hebben (dus niet dit: http://www.wheelbuilder.com/aerodisc.html) dan heb ik nog geen merk gevonden wat goedkoper is dan Flo. Daarnaast vind ik het ook wel relaxt dat het een clincher is. Geen gedoe met het wisselen van je remblokjes en je kan 'goedkope' draadbandjes blijven rijden. Niets ten nadele van Kuijper hoor, vriend van mij rijdt met hun disc en hij is er tevreden mee. Beide wielen zijn beter geprijsd dan de 'grotere' merken zoals Zipp of Hed of FF.

@Rose69: Ik ga in januari de disc bestellen. En als het goedkoper is om samen te bestellen dan doe ik graag mee. Ik woon in Naarden dus dat is vlakbij.

54

Re: Flo wielen

Antwoord van Jon:

[mail]
We charge for each wheel when we ship.  The rates are what we are charged by the postal carriers.  If you order more wheels, they will charge us more as well.  If you were to arrange with a US freight forwarder they may be able to give you a better rate if they have space in a container headed your way. 

We plan to have about 25 FLO DISCS in the next order.  In the next order in March we plan to have 75.  I hope this helps.
[/mail]

Nou dan kunnen we beter ieder voor zich bestellen lijkt me.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

55

Re: Flo wielen

Ok, gewoon zelf bestellen dus. Januari zou voor mij ook nog te vroeg zijn, ik wil eerst mijn Argon18 weer in orde hebben (ik wacht op een nieuwe voorvork onder garantie). Als er maar 75 discs voorhanden zijn in maart dan moet je dus ook nog geluk hebben dat je er één 'mag' kopen.

En anders is de combi 60/90 ook prima.

56

Re: Flo wielen

Misschien heb ik het gemist, maar waarom denken we dat we allemaal aan deze Flo's "moeten" afgezien van Maca's inschattingsvermogen smile

Waarom zouden deze beter zijn dan de goedkopere Yoeleo's die we zelf uit China halen, in plaats van productie in China en assembly in de VS? Daar zijn plenty recensies van ook bijvoorbeeld op dit forum.

Zelfs grote merken zijn binnen bereik.
Voor dit geld hebben we ook 8cm Fulcrum Red Wind's of Campa Bullet's van hopmans of salden.

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat jullie het niet moeten doen. Ik heb alleen het gevoel dat jullie elkaar hypen naar deze wielen terwijl er nog niemand mee gereden heeft...

57

Re: Flo wielen

Vanzella schreef:

Misschien heb ik het gemist, maar waarom denken we dat we allemaal aan deze Flo's "moeten" afgezien van Maca's inschattingsvermogen smile

Waarom zouden deze beter zijn dan de goedkopere Yoeleo's die we zelf uit China halen, in plaats van productie in China en assembly in de VS? Daar zijn plenty recensies van ook bijvoorbeeld op dit forum.

Zelfs grote merken zijn binnen bereik.
Voor dit geld hebben we ook 8cm Fulcrum Red Wind's of Campa Bullet's van hopmans of salden.

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat jullie het niet moeten doen. Ik heb alleen het gevoel dat jullie elkaar hypen naar deze wielen terwijl er nog niemand mee gereden heeft...

Ik houd me stil  wink

58

Re: Flo wielen

Ik heb ook wel eens naar Chinese wielen gekeken en menig topic op dit en het fiets forum gelezen. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd. De site van Flo ziet er goed uit, ik heb met ze gesproken en de reviews op verschillende sites is goed. Ook op hun eigen forum veel gelezen.

Ik ga in dit geval voor een disc omdat ik op mijn Giant Trinity al 38mm alu velgen heb zitten. Dan is een disc een mooie aanvulling en hoop ik dit jaar die 40km eindelijk eens onder het uur te kunnen rijden (nu zo rond de 39km/h)

Maar als je een goed alternatief hebt voor rond de 600 euro (geen disc covers en 2e hands) dan hoor ik het graag!

59

Re: Flo wielen

Op hun eigen forum zal er idd niet te veel negatieve respons te lezen zijn lol Ikzelf vind ze ook wel verleidelijk het zijn mooie wielen en voor de prijs moet je het niet laten. Maar ik heb al eens negatieve ervaring gehad met mijn easton ec90 wielen en ik wil eerst zeker weten dat ik een setje wielen koop of ze wel degelijk stijf zijn en goed remmen. Mijn bontrager wielen bv zijn ongelofelijk en nu voor mijn nieuwe TT fiets denk ik de reynolds airo's te bestellen omdat ik daar zeker van ben dat ze zijn wat ik zoek.

60

Re: Flo wielen

Interessant zijn de Flo wielen zeker. Toch heb ik een vraagje over de breedte van deze velgen. Ik las ergens dat deze velgen iets breder zijn. Aangezien ik een Argon met Flo wielen voorbij zag komen zal dit voor mijn E112 ook geen probleem zijn, maar waarom kiezen zij voor bredere velgen?

Betekent dit dat ik ook andere banden moet gaan kiezen? Hoe zit het idd met de remblokken. Is er hier iemand die al ervaring heeft met deze bredere velgen?

Groet

61

Re: Flo wielen

Aabe schreef:

Interessant zijn de Flo wielen zeker. Toch heb ik een vraagje over de breedte van deze velgen. Ik las ergens dat deze velgen iets breder zijn. Aangezien ik een Argon met Flo wielen voorbij zag komen zal dit voor mijn E112 ook geen probleem zijn, maar waarom kiezen zij voor bredere velgen?

Betekent dit dat ik ook andere banden moet gaan kiezen? Hoe zit het idd met de remblokken. Is er hier iemand die al ervaring heeft met deze bredere velgen?

Groet

De reden dat wielmakers (niet alleen Flo!) voor bredere velgen gaan is omdat dit effectief, bij dezelfde band, een breder contactoppervlak met de grond realiseert. Dit zorgt voor een lagere rolweerstand, waardoor je met iets minder druk in je banden dezelfde weerstand krijgt als bij een smalle velg. Dit is comfortabeler, en ietsje sneller omdat kleine hobbeltjes lekker weggewerkt worden door de lagere bandendruk.

Je hoeft geen andere banden te monteren. Zie het ongeveer zo: bij een standaard smalle velg zal een 23c band een contactoppervlak van zo'n 23mm hebben, op een bredere velg zal dit effectief iets van 24-25mm zijn.

62

Re: Flo wielen

Gisteren heb ik bij Order 10 van FLO Cycling mijn 60 front / 90 rear besteld. Ik was in 12 minuten van de SALE opening klaar. Het viel gelukkig reuze mee met het bestellen, hoewel ik las dat de DISCS binnen 1 minuut uitverkocht waren. In maart verwachten ze er 100 beschikbaar. Als ik de wielen heb ga ik ze tonen. Heb ik er mee gereden volgt er een verslag :-) Uiteraard laat ik ook het hele  kostenplaatje weten inclusief de invoerrechten die ik moet betalen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

63

Re: Flo wielen

Ik ben zeer benieuwd! Leuk dat je ons op de hoogte houdt!!

#enjoylife

64

Re: Flo wielen

Rose69 schreef:

Gisteren heb ik bij Order 10 van FLO Cycling mijn 60 front / 90 rear besteld. Ik was in 12 minuten van de SALE opening klaar. Het viel gelukkig reuze mee met het bestellen, hoewel ik las dat de DISCS binnen 1 minuut uitverkocht waren. In maart verwachten ze er 100 beschikbaar. Als ik de wielen heb ga ik ze tonen. Heb ik er mee gereden volgt er een verslag :-) Uiteraard laat ik ook het hele  kostenplaatje weten inclusief de invoerrechten die ik moet betalen.

Ik lees net boven aan de pagina dat je voor Shimano 10 speed gaat, maar zat op je twitter voorbij komen dat je SRAM 10 speed hebt gekocht?

Was dit opzettelijk, maakt het niet uit, of over het hoofd gezien?

Laat ze maar eens zien, die snelle cirkels!

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

65

Re: Flo wielen

@Rose, ook langs deze kant gefeliciteerd met je aankoop. Ik ben erg benieuwd naar al je ervaringen. In maart wil ik voor een disc gaan, vermits ik tegen die tijd een nieuwe voorvork voor mijn tijdritfiets heb ontvangen.

@SanderDeVos, Shimano en SRAM zijn compatible.

66

Re: Flo wielen

Ja de optie was Shimano/sram 9/10 speed. Is verwarrend maar 11 speed is niet mijn optie

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

67

Re: Flo wielen

@Rose, hoe verliep het bestelproces? Op Slowtwitch lees ik dat iemand binnen 16 seconden een disc wiel had besteld en betaald  yikes

I got a disc - everything went smooth for me and was checked out with payment processed in 16 seconds. The disc should go well on my Shiv with the 90 from last order!

http://forum.slowtwitch.com/gforum.cgi? … ead#unread

Is je bestelling gegarandeerd als je de wielen in je mandje hebt gedaan of pas als je helemaal klaar bent?

68

Re: Flo wielen

Nee al je klaar bent voor payment. Ik deed dus eerst mijn voorwiel in het mandje, dat duurde even vlak na de opening, heb ik gerefreshed en opnieuw en toen kwam het door in het mandje en ook de specs aangehinkt, toen terug naar de shop en koos voor 90 rear en die ging meteen naar het mandje waar je dan ook de specs aangeeft. Toen op PAYMENT gedrukt maar dat duurde heel lang alsof er niets gebeurde. Maar ze hadden al gewaarschuwd dat je niet nog een keer moest klikken dus na 1 minuut of 2 (lijkt eeuwig) kwam het door en toen kon ik met mijn credit card gegevens alles invullen en ging de validatie snel (ander systeem vermoedelijk). Daar kwam snel het overzicht dat het gelukt was en meteen emailbevestiging. Ik was 19.12 klaar met alles en vond het relatief snel gaan uiteindelijk. Wel was ik, op advies van hun, ook ingelogd al met mijn account. Was wel verwarrend omdat je bij de opening (countdown) ziet Login, maar zodra je naar Shop gaat dan heeft hij jou gegevens al en die komen ook meteen met winkelmandje door naar Payment. Hoefde alleen nog credit card gegevens op te voeren. Daarna nog extra mailbevestiging gehad dat validatie goed was. net boekhouding gedaan en het geld: 711,25 euro staat al gereserveerd haha ($967,55 inclusief de voordeligste verzendkosten a 68,55). 

Maar volgens de disc liefhebbers was het echt super snel er door heen. Ook las ik iemand dat hij 10 seconden voor countdown al in de shop kon. Ik heb ook al paar keer binnen de 5 minuten geprobeerd en toen lukte het niet. Dus als je klaar staat ingelogd en wel kan je naar de SHOP, klik je disc en wacht rustig af tot hij doorgaat. Ik had denk ik niet moeten refreshen, anders was ik eerder klaar denk ik.

Vind het wel heel tof hoe ze communiceren en siert ze ook dat ze gewoon op hun manier alles uitbreiden in eigen tempo. Helaas lastig voor de liefhebbers maar ze komen wel integer en betrokken over die jongens.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

69

Re: Flo wielen

Ik ging voor de disc. Zat klaar achter mijn laptop en had om 19.03 alles aan gevinkt. Kreeg toen de melding dat de discs al waren uitverkocht  sad   Heb daarna met ze gebeld, kreeg een excuses en de uitleg dat ze maar 20 discs hadden. In maart hebben ze er 100 en hopelijk dan meer geluk. Ik weet nu in ieder geval wel hoe je door het menu heen moet en hoe snel ik dat aan moet klikken.

Ik heb hun nog gebeld en gevraagd of ik niet al een aanbetaling kon doen, desnoods nu al het hele bedrag betalen voor  de bestelling van maart, maar dat doen ze niet. Toch slecht dat je nee moet verkopen, op deze manier ga je 'ten onder' aan je eigen succes. Als ik in maart er niet bij zit ga ik kijken naar een andere wiel en zijn ze mij kwijt als klant.

70

Re: Flo wielen

Ik ging voor de disc. Zat klaar achter mijn laptop en had om 19.03 alles aan gevinkt. Kreeg toen de melding dat de discs al waren uitverkocht  sad   Heb daarna met ze gebeld, kreeg een excuses en de uitleg dat ze maar 20 discs hadden. In maart hebben ze er 100 en hopelijk dan meer geluk. Ik weet nu in ieder geval wel hoe je door het menu heen moet en hoe snel ik dat aan moet klikken.

Ik heb hun nog gebeld en gevraagd of ik niet al een aanbetaling kon doen, desnoods nu al het hele bedrag betalen voor  de bestelling van maart, maar dat doen ze niet. Toch slecht dat je nee moet verkopen, op deze manier ga je 'ten onder' aan je eigen succes. Als ik in maart er niet bij zit ga ik kijken naar een andere wiel en zijn ze mij kwijt als klant.

71

Re: Flo wielen

Zijn er al mensen hier die de FLO wielen inmiddels ontvangen hebben. Ben benieuwd naar de ervaringen met de wielen, levering, kosten e.d..

En uiteraard ben ik benieuwd naar de foto's.

72 Laatst bewerkt door Rose69 (14-02-14 13:39:50)

Re: Flo wielen

Ik wil net posten dat de mijne al een paar dage op Nederlandse bodem zijn :-) zie link naar mijn status.

https://www.dropbox.com/s/ks1mh35k2ayo1 … status.png

Mijn kosten voor de wielen na definitieve vaststelling Dollar koers voor 60 voor / 90 achter 724,13 euro

Nu afwachten wat de kosten van douane en dergelijk is ... wordt vervolgd.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

73

Re: Flo wielen

Aabe schreef:

Zijn er al mensen hier die de FLO wielen inmiddels ontvangen hebben. Ben benieuwd naar de ervaringen met de wielen, levering, kosten e.d..

En uiteraard ben ik benieuwd naar de foto's.

Zie boven voor mijn ervaringen met de Flo 30s.

@Rose, sterkte met het twee weken wachten tot ze door de douane zijn! Dat was voor mij het zwaarste deel van het proces. Zo dichtbij, maar toch ver weg tongue

74

Re: Flo wielen

Aeolos schreef:

@Rose, sterkte met het twee weken wachten tot ze door de douane zijn! Dat was voor mij het zwaarste deel van het proces. Zo dichtbij, maar toch ver weg tongue

haha ja daar vrees ik ook voor, al wel in bereik maar voorlopig nog niet geleverd. Gelukkig zijn ze al de oceaan over haha

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

75

Re: Flo wielen

Afwachten wat de douanekosten zijn? Mag toch hopen dat je op z'n minst rekening hebt gehouden met +25% over het gehele bedrag (incl verzendkosten)? Soms heb je geluk en kom je er gunstig door (maw geen invoerrechten) maar daar kun je niet vanuit gaan.