76

Re: Flo wielen

UPDATE, de wielen zijn zojuist afgeleverd.

https://www.dropbox.com/s/f7byeow5xxq8k … 0%2026.jpg

Kosten wielen: 724,13
Inklaringskosten: 189,64

Totale kosten wielen 60 voor / 90 achter shimano 10-speed: 913,77 euro


Ik heb mijn bezorger 191 euro gegeven omdat hij speciaal teruggekomen is omdat ik contant moest betalen en ff snel naar de pinautomaat moest. De kosten worden dus onder rembours naar je gestuurd. Die moet je bij TNT contant aan de bezorger betalen. Zoniet dan na 2 pogingen komt het lokaal bij je postkantoor te liggen en zal je daar moeten ophalen. Althans in mijn geval.

Ik zal dit weekend de wielen verder opzetten en wie weet mogelijk een testritje.

Wordt vervolgd, maar klantenservice van de broers top en zo te zien kan het dus in 8 dagen bij je zijn.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

77

Re: Flo wielen

NielsH schreef:

Afwachten wat de douanekosten zijn? Mag toch hopen dat je op z'n minst rekening hebt gehouden met +25% over het gehele bedrag (incl verzendkosten)? Soms heb je geluk en kom je er gunstig door (maw geen invoerrechten) maar daar kun je niet vanuit gaan.

Ik had deze kosten al berekend, hier hebben we het voor de bestelling al over gehad in dit draadje. Dus bedrag in Dollars is bedrag in Euros als je het in Nederland laat invoeren, iets minder zelfs. Mijn factuur bij Flo: $ 967,55, uiteindelijke kosten 913,77 euro. Nouja en ik heb de bezorger getipt want 189,64 contant betalen vond ik een lastige haha.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

78

Re: Flo wielen

Foto's graag! Er is inmiddels zat over geschreven, nu willen we het resultaat ook zien ook.  smile

79

Re: Flo wielen

Dorter schreef:

Foto's graag! Er is inmiddels zat over geschreven, nu willen we het resultaat ook zien ook.  smile

Even naar boven scrollen voor het dropbox linkje wink

#enjoylife

80

Re: Flo wielen

ja ik weet niet hoe ik hier een foto kan laten zien want vanuit mijn dropbox lukt dat niet en een andere plek heb ik niet. bij deze de link naar de wielen onder de fiets. Net gedaan. Hopelijk zondag testrit.
https://www.dropbox.com/s/6ndpwbqypkapx … 7%2045.jpg

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

81

Re: Flo wielen

rinke schreef:

Even naar boven scrollen voor het dropbox linkje wink

Ik ben meer van de detailopnames. Van 2 meter afstand zien ze er allemaal prachtig uit.

Maar het belangrijkst is natuurlijk hoe ze rijden. Vooral je ervaringen posten.

82

Re: Flo wielen

Dorter schreef:
rinke schreef:

Even naar boven scrollen voor het dropbox linkje wink

Ik ben meer van de detailopnames. Van 2 meter afstand zien ze er allemaal prachtig uit.

Maar het belangrijkst is natuurlijk hoe ze rijden. Vooral je ervaringen posten.

Dat ziet er mooi uit Rose! Ik ben ook benieuwd hoe ze in de praktijk zijn.

83

Re: Flo wielen

Ben ook erg benieuwd naar Rose's ervaring smile Zojuist mijn wielset verkocht om te kijken of ik het me lukt een setje Flo's te krijgen bij de maart verkoop smile
Lukt dit niet dan vrees ik dat ik op mijn lage velgjes moet fietsen dit seizoen big_smile

#enjoylife

84

Re: Flo wielen

Ik heb er nu 3x mee gefietst en ben er reuze blij mee. Wel had ik achteraf beter 90 voor kunnen nemen want niet gek veel last van zijwind, neemt bocht heerlijk en fietst heerlijk weg. Eenmaal in hoog tempo trapt hij moeiteloos lijkt het.

Wie weet, als financiën het me gunnen een 90 voor en een disk in de collectie erbij.

Voor het geld zeker de moeite waard. Hoewel ik geen ervaringen heb met andere aero wielen behalve mijn mavic cosmic 58 voor en achter.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

85

Re: Flo wielen

Rose69 en wellicht andere ervaringsdeskundigen, kunnen jullie wellicht al iets meer vertellen over de Flo wielen?

86

Re: Flo wielen

wat wil je nog meer weten dan wat er hier al is gepost?

Ik ben zeer tevreden over mijn wielen, de bestelling en afhandeling. Achteraf had ik beter 90 voor ipv 60 kunnen nemen. Is de zelfde prijs. De wielen fietsen heerlijk, nemen heel lekker de bochten (scherp) en met zijwind vind ik het niet zo lastig fietsen. Heb het nog niet op volle afdaling geprobeerd met zijwind, maar gevoelsmatig vangen ze minder wind als mijn Mavic Cosmic Elite Carbon SLS van 52". In ieder geval niet het idee onderuit geblazen te worden. Als je lekker op tempo trapt voel je ook het voordeel van de aero's.

De rim is van aluminium dus je kan gewone remmen gebruiken. Ik heb Shimano gear 10 speed.

Als je meer vragen hebt kan je ze misschien beter mailen over materiaal. De jongens staan je snel te woord.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

87

Re: Flo wielen

Rose, zou je kunnen aangeven hoe makkelijk je de banden om de velg kreeg? Heb je ook al geprobeerd hoe makkelijk dit is om ze eraf te krijgen? Is dit eenvoudig te doen tijdens een wedstrijd? Bij mijn vorige wielset moest ik namelijk een speciaal hulpmiddel meenemen in mijn wedstrijd om uberhaupt bij lek een binnenband te kunnen wisselen. Daarom die wielset weggedaan...

#enjoylife

88

Re: Flo wielen

Ander merk/type bandje was geen oplossing?

89

Re: Flo wielen

Nope was geen oplossing helaas sad en had niet echt zin om 20 type banden te moeten proberen tot er wel eentje makkelijk ging wink . Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de ervaring van Rose...

#enjoylife

90

Re: Flo wielen

Bedoel je met hulpmiddelen een setje bandenlichters, want ik denk dat je die bij veel wielen met redelijk nieuwe banden nodig gaat hebben. Dat is in ieder geval wel mijn ervaring met continental bandjes.

91

Re: Flo wielen

Anton Theo schreef:

Bedoel je met hulpmiddelen een setje bandenlichters, want ik denk dat je die bij veel wielen met redelijk nieuwe banden nodig gaat hebben. Dat is in ieder geval wel mijn ervaring met continental bandjes.

nee, iets als onderstaande:

randonneurextra.blogspot.nl/2009/02/making-life-easier-var-tire-lever.html

#enjoylife

92

Re: Flo wielen

Ik heb ze er nog niet afgehaald, ga ik in voorjaar doen als ik nieuwe banden op zet, ergens eind mei. Laat het je dan weten. Neem grand prix continentals.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

93

Re: Flo wielen

Vooral belangrijk is, hoe gingen ze erop? was dit met de hand te doen of enkel met heel veel moeite met bandenlichters?

#enjoylife

94

Re: Flo wielen

Was met de handen te doen, maar ik gebruikte gebruikte banden.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

95 Laatst bewerkt door rinke (20-03-14 21:39:17)

Re: Flo wielen

Verdorrie te laat sad Was druk aan het bestellen en bij het toevoegen aan de winkelwagen had ik er plots 2 staan per wiel ipv 1.. Ik dus alles weer overnieuw doen en bleek het uiteindelijk in een later veld heel eenvoudig aan te passen te zijn... Oftewel, wederom wachten tot de volgende verkoop sad Wielen waren in 4 minuten uitverkocht...

#enjoylife

96

Re: Flo wielen

Het ziet er naar uit dat er toch een setje 60/90mm naar Nederland verzonden gaat worden  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  cool

#enjoylife

97

Re: Flo wielen

Hoi, late reactie, maar ik kon t niet laten om hierop te reageren. Vwb de Flo wielen, gewoon doen. Goede kwaliteit en redelijk lage kosten. Het verhaal van de tijdrithelm..... da's oefenen, veel oefenen. Je nekspieren moet je hierop trainen en dan kan je echt in de houding blijven zitten.
Daarbij zijn er tegenwoordig ook tijdrithelmen waar het weinig uitmaakt of je een keer naar beneden kijkt en dan weer omhoog. Dus zeker geen gewone helm tijdens de tijdrit.