1 Laatst bewerkt door hans210 (07-09-13 16:02:05)

Onderwerp: Zwemgoeroe gezocht in Noord Nederland

Hallo, wie heeft een goede tip mbt zwemtraining / cursus / begeleiding voor borstcrawl techniek in het Noorden des Lands. ik (34jr.) ben al een aantal jaren actief in de triathlonwereld. Ik ben reeds lid van een triathlon vereniging en ben sinds een 1/2 jaar (bijna dagelijks) aan het trainen om deze techniek goed te beheersen. Ik kan zeggen, het valt echt smerig tegen en voor mijn gevoel ben ik op een punt geraakt dat de progressie gewoonweg niet meer verder wil.  1 uurtje coaching bij de zwemclub levert gewoonweg te weinig vooruitgang op. Ik heb zo'n beetje elke youtube filmpje bekeken en alle naslagwerken geraadpleegd maar ik blijf constructief zaken fout doen. Na 50 mtr. ben ik al moe en moet ik even op adem komen voor de volgende 50 mtr. en mijn armtechniek zuigt gigantisch. Conditioneel mag het geen probleem zijn, ik doe 10km. lopen in 39 min. en 40km. fietsen in +/- 65 min. op vlak wegdek. Het zwemonderdeel om 1000mtr. doe ik met schoolslag in 22 min. Daardoor kom ik altijd als laatste uit het water.  Ik heb een doel gezet dat ik binnen 1 jaar de 1/4 en OD afstanden met borstcrawl wil doen maar ik ben dus halverwege en ik ben nog verre van waar ik wil zijn. Ik zoek dus eigenlijk zoiets als de zwemlessen bij TRI-Experience maar dat is enkel in A-dam en R-dam. Voor mij veel te ver weg. Heeft iemand een goede tip??

2

Re: Zwemgoeroe gezocht in Noord Nederland

Als je zo lang en zoveel traint en dan nog elke week 1hr onder begeleiding zou je toch wel wat verder dan 50m moeten geraken vind ikzelf. Ben ook nog vrij pril op gebied van (crawl)zwemmen dus weet waar het om draait. Mischien eens bij een andere vereniging ten rade gaan of een zwemvereninging opzoeken.

3

Re: Zwemgoeroe gezocht in Noord Nederland

Mee eens.... Ik heb mbv boekje en dvd van Total Immersion mezelf van 50m- heel herkenbaar dus - naar 3,8km gekregen en eigenlijk maakt de afstand dan niet meer uit. Overigens kan ik me niet voorstellen dat je met 22 minuten echt de laatste bent....

triathlon is 3x leuker!

4

Re: Zwemgoeroe gezocht in Noord Nederland

Hans

zou je me een persoonlijk berichtje willen sturen?
Ik kan je misschien wel helpen.
Ben alleen wel heel benieuwd waar je nu dan zwemt.....

Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

5

Re: Zwemgoeroe gezocht in Noord Nederland

Hans,

als zwemtrainer kan ik je voorzien van adviezen. evt kan ik video opnames maken.
neem maar contact met mij op.

6

Re: Zwemgoeroe gezocht in Noord Nederland

Ik kom ook uit het noorden Hans. Ik heb ook nog wel een goede tip voor je. Het zou me niet verbazen dat ik met dezelfde naam aankom als Wilma.