1

Onderwerp: Duathlon Dordrecht

In Mei wil ik mijn eerste duathlon gaan voltooien. Deze vind plaats in Dordrecht. Ik was even benieuwd of er mensen ervaring hadden met deze duathlon en of die goed te doen is als beginneling ?

alvast bedankt voor de reacties

2

Re: Duathlon Dordrecht

Ik heb daar vorig jaar meegedaan. Lopend een leuk rondje door het bos van 2,5 km (twee keer) en fietsend twee of drie rondjes (weet ik niet meer exact, het was iig iets minder dan 20 km volgens mijn teller) door de polders met daarna nog een keer hetzelfde rondje. Was mijn inziens wel een leuke wedstrijd, lekker recreatief en niet al te officieel. Voor het publiek hoef je het in ieder geval niet te doen, maar ik denk dat hij mits je je een beetje voorbereid zeker goed te doen is!!

Grt Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

3

Re: Duathlon Dordrecht

Ik denk er over om ook in te schrijven voor deze duathlon. Begin mei heb ik een 5 kilometer, dan deze duathlon en dan 9 juni mijn eerste aller allereerste triathlon. Dit lijkt mij wel een goede training.
is dit een goed idee? iemand tips??

alvast bedankt
Akky

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: Duathlon Dordrecht

Gewoon doen kan je aanvoelen hoe het is , met maar 1 doel finishen .
Suc^6 Rapido

triathlon is 3 x beter

5 Laatst bewerkt door eric (06-05-07 11:19:28)

Re: Duathlon Dordrecht

Het parcours bestaat eerst uit twee rondes lopen, dan 2 rondes fietsen (iets minder dan 20 km) en dan nog een ronde lopen. Het fietsparcours ligt in de polder en het loopparcours gaat door een soort bos annex park. Het fiets parcours is zo vlak als een pannekoek dus je hoeft je niet druk te maken over klimmen. Het is wel open dus je kan wel een stuk de wind tegen hebben. Het parcours is niet verkeersvrij maar wel verkeersarm met op elk kruispunt vrijwilligers. Verkeerd fietsen is niet mogelijk.
Voor een eerste duathlon kan ik hem wel aanraden want hoewel hij is opgenomen in de verenigingscompetitie heeft hij toch een vrij informeel karakter. Dus geen geldprijzen voor de winnaar maar in plaats daarvan flesjes wijn of een lekker kaasje. Jammer genoeg is er geen mogelijkheid tot douchen na afloop.
Aan elke deelnemer wordt nog een tasje uitgereikt met een hebbedingtje van Ironman en na afloop krijgt iedereen een flesje sportdrank uitgereikt.
Ik ben misschien wat bevooroordeeld omdat ik lid ben van de organiserende organisatie maar ik denk niet dat je teleurgesteld zult zijn als je meedoet.
De komende jaren zullen we proberen de wedstrijd verder te verbeteren dus misschien kun je over een aantal jaren wel douchen. Meer informatie kun je vinden op www.tvdordrecht.nl

6

Re: Duathlon Dordrecht

ik kan helaas niet meedoen. Had graag geoefend voor mijn eerste triathlon!!
Ik heb andere (sociale) verplichtingen....... sad sad volgende keer beter. er komen nog genoeg wedstrijden!!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

7

Re: Duathlon Dordrecht

Perfect weertje in Dordrecht.

3 Parkoersrecords gebroken bij Junioren, Senioren en Vrouwen.

Jelmer was weer aardig op dreef.

Uitslagen: http://www.triathlonweb.nl/users/tvdord … n_2007.php

Foto's: http://picasaweb.google.nl/Fotovanstek. … RunElzen02