1 Laatst bewerkt door Scighera (28-02-07 22:29:56)

Onderwerp: nieuwe schoentejs binnen:)

Vanmiddag bij Running Center Enschede mijn bestelling kunnen ophalen: 2 paar Asics Gel-1120 in de volgende kleuren cool

http://www.asicsamerica.com/PROD_PIC/SPRING_2007/LARGEPIC/TN712_0193L.jpg

Afgelopen week noodgedwongen op de 2100 moeten lopen; hagelnieuwe, omdat beide 1110 sets versleten waren en de 1120 nog in bestelling stonden. Ondanks de onaangetaste demping weer de bekende knieklachten tijdens en na het lopen, als ook het feit dat ik geen snelheid kon maken, liep met wind mee even hard als wind tegen (en er stond windkracht 5-6 gisteren). dus tja, oan niet wachten totdat de 1120 binnen zijn.

Groot verschil was dat de 2100 vreemd aanvoelde als ik ze aanhad (kon er moeilijk in komen en voelde het mediale deel van de zool drukken tegen de voet). De 1120 daarentegen voelde perfect aan. Geen drukpunten bij zool of wreef, comfortabel en had ze zo aan smile en zo hoort het. Zal nog wel even een weekje duren eer de knie weer pijnvrij is helaas, maar denk dat ik er weinig hinder van ondervind.

Op zich vreemd smile heb zeer zware overpronatie (en nee, ik maak geen geintje) en de 1120 biedt het minste correctie in principe maar ik loop daar het best op smile . Loop ook nog steeds op mijn oude steunzolen ipv de beter corrigerende nieuwe (beide maatwerk van Papendal) omdat ik met de nieuwere ook allerlei vage klachten kreeg.
Vandaa rdat ik me serieus afvraag in hoeverre je zo'n afwijking dient te corrigeren.

Anyway, morgen de vuurproef ermee smile denk dat ze zeer goed gaat lopen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: nieuwe schoentejs binnen:)

geinig dat jij op je oude steunzolen loopt: dat doe ik dus ook weer nadat ik met nieuwe steunzolen na een paar weken last kreeg van een knieband. dank, twee maanden weinig lopen en alleen fietsen en zwemmen (laatste had toch wat aandacht nodig, geluk bij een ongeluk dus). oude zooltjes te voorschijn gehaald, nieuwe beschermlaag erover en jahoor, zere knie verbetert ziender ogen.

3

Re: nieuwe schoentejs binnen:)

inderdaad, ben dus niet de enige smile

Reden is dat de nieuwe te stug zijn en daardoor bijna geen overpronatie meer toe staan, terwijl een beetje pronatie juist natuurlijk is aangezien het een schokdemper is. Bij waren de nieuwe steunzolen negatief voelbaar in de liesstreek (afgezien van blaren bij het mediaal voetgewelf). De nieuwe steunzolen doen nog dienst in mijn schoenen voor de fitness smile

Oude steunzolen zullen bij mij bar weinig meer corrigeren vermoed ik (te slap geworden) maar zetten wel mijn voet goed in de schoenen en vullen hier en daar wat onnodige ruimte op zodat ik goed in de schoen pas ipv te ruim, ik gebruik dus nooit de standaard zooltjes meer.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: nieuwe schoentejs binnen:)

bij het aanbrengen van een nieuwe beschermlaag op mijn oude zooltjes melde de deskundige dat zooltjes nooit pijn zouden mogen doen. je mag bij nieuwe zooltjes wel een paar dagen wennen, maar pijn is uit den boze. direct teruggaan. daarnaast wist ze te melden dat voeten eigenlijk nauwelijks veranderen, ernstige aanpassingen aan zolen zijn dus vreemd. laatst had ik dus last van, ondanks een bezoek aan dezelfde zolenboer. Ten derde: door de tijd heen is je lichaam (en spieren etc) naar je voeten gaan staan, als je het evenwicht verbreekt ontstaat een houding waar het lichaam niet aan gewend is, met leuke blessures als gevolg. corrigeren is dan wel ok, maar er hoeft niet gezocht te worden naar de perefcte stand van de voeten. 

Bij de pose methode weet ik dat daar het idee is om helemaal geen zooltjes te dragen. Overigens geldt voor mijn vriendin dat die eigenlijk zooltjes zou moeten hebben, heeft ze ooit laten maken, maar dat vind ze niet fijn. zonder zooltjes heeft ze nooit klachten, schoenen die ze koopt zijn slechts minimaal corrigerend tot soms helemaal niet. Kom je dus weer bij jouw verhaal aan.