26

Re: Terheijden 8 juni 2014 1/4

@ Sandra, je was niet de enige die wegsmolt. Na 3 dagen heb ik inmiddels een mooi witte trisuit aan. smile

Verwachting:
Zwemmen:       16:00
T1:                  3:00
Fietsen:          1:00:00
T2:                  3:00
Lopen:           36:00 +

Total:               1:58:00

Wat het uiteindelijk geworden is:
Zwemmen:       15:49
T1:                  2:10
Fietsen:          1:01:53
T2:                  2:10
Lopen:            37:37 +

Total:               1:59:37

De zwemstart was redelijk hectisch, de eerste 200 meter heb ik behoorlijk wat klappen ontvangen en uitgedeeld (sorry daarvoor). Daarna kwam ik wat meer in het open te liggen en kon ik wat beter mijn eigen tempo zwemmen. Met een tijd van 15.49 ben ik dan ook tevreden. De volgende keer iets meer aan de kant proberen te starten om buiten het geweld te blijven.

Beide wissels gingen goed. Ik had een handig manier geleerd om mijn bril en badmuts in de mouwen te laten zitten. Echter door de lange wissel zijn deze er onderweg uitgevallen. Een vrijwilliger heeft deze terug gebracht naar mijn wisselplaats. Doordat het eerste gedeelte van het fietsen wat bochtig was duurde het even voordat ik in mijn schoenen zat. Misschien de volgende keer mijn schoenen aandoen in het park ferme.

Het fietsen ben ik niet tevreden over, ik had niet echt power in de benen. Ik weet dat het parkoer (de doorkomst) niet snel is, maar ik merkte dat mijn laatste rond behoorlijk langzamer was de voorgaande rondes. De wissel in T2 ging vlot, ik vloog T2 binnen op blote voeten en kon snel wisselen.

Tijdens het lopen in de 1e ronde merkte ik dat ik tegen de krampen aanliep. Op het stuk terug door de wijk lagen op verschillende plaatsen druppels op de weg (van die snelheids remmers). Als je daarover heen loopt merkte ik pas goed dat ik tegen de krampen aan liep. De 2e ronde ben ik er maar omheen gelopen. Het was behoorlijk afzien de laatste 5km en het tempo ging ook wat omlaag. Met een eindtijd niet veel boven mijn verwachtte tijd ben ik tevreden.

Leerpunten van deze wedstrijd:
- Aan de buitenkant starten om drukte vermijden bij het zwemmen.
- Bij een bochtig eerste gedeelte van het fietsparkoer kan het handiger zijn om de fietsschoenen niet op de fiets te plaatsen
- Meer aandacht voor het fietsen - door een beter fietsonderdeel zou ik nog enkele plaatsen kunnen opschuiven.

Daarnaast vond ik het opvallend dat we 2 chips moesten dragen, namelijk championship en een mylaps enkele band. Weet iemand waarom dit is? Was dit een test?

27

Re: Terheijden 8 juni 2014 1/4

Goed voorspeld, nette wedstrijd! Ja die tweede wegwerp chip was een test van Mylaps, had het nagevraagd. Leek net of er een heel stel ontsnapte gevangenen aan het hardlopen waren  wink