1

Onderwerp: CPC Den Haag "monathlon" 9 maart 2014

Het is dan wel geen triathlon of duathlon, maar er zijn hier vast nog meer mensen die mee gaan doen aan de CPC in Den Haag morgen.

Ik ga voor een tijd van 1:45 op de halve marathon (startnummer 17001, vak C. En een D66-t-shirt want tja, gemeenteraadsverkiezingen wink). Niet heel erg snel vergeleken bij een aantal mensen hier, maar het wordt mijn eerste halve marathon nadat ik vanwege tegenstribbelende kuiten ruim tien jaar alleen wedstrijden van 10 km heb gelopen. Maar het zonnetje schijnt en ik zie het erg zitten! :-)

Herman

2

Re: CPC Den Haag "monathlon" 9 maart 2014

HermanB schreef:

Ik ga voor een tijd van 1:45 op de halve marathon

En?

Doelen: -marathon van Amsterdam oktober 2013 onder de 4 uur; -halve triatlon van Eilat januari 2014 onder de 7,5 uur; -Beach challenge Kijkduin juli 2014 in de top eindigen bij de recreanten; -ooit een hele Iron-distance voltooien.

3 Laatst bewerkt door HermanB (11-03-14 14:49:52)

Re: CPC Den Haag "monathlon" 9 maart 2014

VliegendeHollander schreef:
HermanB schreef:

Ik ga voor een tijd van 1:45 op de halve marathon

En?

Netto (want dat is het enige dat telt) 1:42:43 inclusief plaspauze :-)

Schitterend weer, super sfeer! Wel warm, daar was ik nog even niet aan gewend, maar heel veel last heb ik er zelf niet van gehad. Ik zag een halve kilometer voor de finish wel iemand ineen zakken, die had er blijkbaar wel last van. Maar gelukkig bleef hij aanspreekbaar en wankelde hij daarna weer verder.

Zelf ging ik de eerste tien kilometer lekker snel voor de gekozen rustige hartslagzone (Z2 à 3 in het systeem van Joe Friel), maar daarna begon ik ineens te voelen dat het zwaarder werd en liep de hartslag wel op. Kwam misschien ook door vals plat richting duinen en langs de nieuwe boulevard, maar ook gewoon doordat ik moe werd. Uiteindelijk nog een eindsprintje gemaakt in de laatste drie kilometer. Achteraf denk je dan altijd: had ik daar toch niet eerder aan kunnen beginnen. Maar ik ben toch tevreden en de kuiten hebben zich goed gehouden, dat was het belangrijkste.

Hier trouwens de garmin resultaten: http://connect.garmin.com/activity/457919425

/Herman

4

Re: CPC Den Haag "monathlon" 9 maart 2014

Mooi resultaat Herman! Proficiat!

5

Re: CPC Den Haag "monathlon" 9 maart 2014

Dimitri schreef:

Mooi resultaat Herman! Proficiat!

Dank smile En nu dus op naar de halve triathlon...  roll