26

Re: Trainingsschema

Jah als je je lopen en zwemmen onder begeleiding neemt kun je net zogoed het fietsen er ook bij nemen hè anders zit je na een tijdje weer te kloten of met twijfels, en als je volledige begeleiding neemt zijn de trainingen op elkaar afgestemd. Ook is het best dat je bij iemand gaat waar je je zwemtrainingen mee kunt doen zodat hij  de juiste techniek oefeningen in je schema zet. Bij mijn vorige trainer,die zag me eigenlijk nooit zwemmen en die zette er dan maar wat op en dan blijf je ook bezig zonder dat je echt vooruit gaat.

27

Re: Trainingsschema

Bij de club hebben we zwemtraining/begeleiding die me sowieso helpt met techniek en vragen, tevens iedere training een schema.
Lopen zou ik wat meer toegespitst willen hebben, merk dat ik dat snel verwaarloos naar 1x in de week soms 2x en dan duur of een interval doe naar eigen inzicht en zin, wil daar wat meer push hebben van een schema.

Op de club fietsen gaat ook ok, alhoewel ik het meeste gewoon zelf doe, kom nu zo rond de 40 gemiddeld in een tijdrit van 25km, langer lukt ook nog wel. run/bike/run fietsgemiddelde in de stortregen 37gem. Fietsen gaat wat mij betreft ok

28 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (23-08-14 11:49:29)

Re: Trainingsschema

sgsdebruijn schreef:

Bij de club hebben we zwemtraining/begeleiding die me sowieso helpt met techniek en vragen, tevens iedere training een schema.
Lopen zou ik wat meer toegespitst willen hebben, merk dat ik dat snel verwaarloos naar 1x in de week soms 2x en dan duur of een interval doe naar eigen inzicht en zin, wil daar wat meer push hebben van een schema.

Op de club fietsen gaat ook ok, alhoewel ik het meeste gewoon zelf doe, kom nu zo rond de 40 gemiddeld in een tijdrit van 25km, langer lukt ook nog wel. run/bike/run fietsgemiddelde in de stortregen 37gem. Fietsen gaat wat mij betreft ok

Wat goed helpt, ( bij mij dan toch) is voor jezelf een maandplanning maken, ( en dan misschien alleen voor het lopen omdat dit je lastigste onderdeel is, als ik het zo lees) en dan op vaste dagen wat plannen, wat bij mij goed werkt, zondag ( op nuchtere maag met 1bak zwarte koffie) een D1 van 10-20 km, dinsdag extensieve interval, donderdag tempoloopje 5-10km (D3).

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

29

Re: Trainingsschema

Als ik mijn looptrainingen in een lage zone doe krijg ik overal last van, rug, knieën, hamstrings enz.. loop dan rond de 10 a 11.
Het gaat beter als ik mijn snelheid verhoog naar minimaal 12 met intervallen.

Maar het is inderdaad wel beter om een visueel inzicht te hebben in je trainingsdagen, type training (D1/D2 etc) en de diverse onderdelen (bike/run/swim).

30

Re: Trainingsschema

sgsdebruijn schreef:

Als ik mijn looptrainingen in een lage zone doe krijg ik overal last van, rug, knieën, hamstrings enz.. loop dan rond de 10 a 11.
Het gaat beter als ik mijn snelheid verhoog naar minimaal 12 met intervallen.

Maar het is inderdaad wel beter om een visueel inzicht te hebben in je trainingsdagen, type training (D1/D2 etc) en de diverse onderdelen (bike/run/swim).

Kwestie van meer doen, vermoed ik

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

31

Re: Trainingsschema

Ik betaafl 550 per jaar incl testdag. Ik kan ivm blessure tussentijds mijn schema's stop zetten zodat ik die tegoed houd zeg maar

32

Re: Trainingsschema

Thijsie schreef:

Ik betaafl 550 per jaar incl testdag. Ik kan ivm blessure tussentijds mijn schema's stop zetten zodat ik die tegoed houd zeg maar

Klinkt netjes!

33

Re: Trainingsschema

Maar 10-11 km per uur lopen is niet heel langzaam hoor al lijkt het wel zo.
ik loop vaak gemiddeldes van 9 km per uur in duurtraining. Veel inhoud creëren en weinig afbreken zeg maar, en veel nadruk op je techniek/lichaamsspanning.
Ik loop op 5 km in wedstrijd 15-15.5 km/uur op 10 km rond 14.8-15 km/h.