1

Onderwerp: Trainingsvoortgang

Begin dit jaar is het idee ontstaan om als sportief doel dit jaar een 1/4 triatlon te doen waarbij het lopen geen probleem hoeft te vormen, het fietsen te doen is maar het zwemmen een obstakel is.

Vanaf januari zoveel als mogelijk 2x per week gaan trainen vanaf absoluut 0. De borstcrawl wilde helaas niet echt lukken om die goed onder de knie te krijgen zonder daarbij half te verdrinken.. daarom een aantal weken besloten dat het zwemonderdeel gedaan zal worden met de schoolslag. Het gaat immers vooral om het finishen en natuurlijk ook wel plezier erin houden.

Inmiddels ingeschreven voor de 1/8 triatlon in Terheijden in juni als voorbereiding op de 1/4 triatlon in Didam. Op dit moment zit ik qua training op de volgende tijden:
500m zwemmen +/- 16 minuten (enkel zwemtraining)
20 km fietsen +/- 44 minuten (koppeltraining met hardlopen daarna)
5 km lopen +/- 25 minuten (koppeltraining met fietsen vooraf)

Nu ga ik de komende weken vooral trainen op het zwemmen en kilometers maken op de fiets dus ik verwacht daar nog wel vooruitgang.  Doel is in eerste instantie gewoon finishen maar het liefst doe ik dat natuurlijk als er nog wat publiek staat te kijken. Qua uitslagen zal ik met 1:30 op de 1/8 waarschijnlijk ergens achterin eindigen en ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar jullie reactie op mijn deelname met bovenstaande tijden voor een beginner met nog zo'n 8 weken trainingstijd voor de 1/8 en 12 weken voor de 1/4.

2

Re: Trainingsvoortgang

Gewoon doen.

3

Re: Trainingsvoortgang

Ik zou geen tijd als doel neerzetten voor je eerste triathlon. Tijden zeggen sowieso niet veel in deze sport, als het hard waait fiets je langzamer smile Je eerste triathlon; geniet van de ervaring.

4

Re: Trainingsvoortgang

grappig, ik ben ook beginner, wil in juni met een 1/8 triatlon meedoen. Mijn tijden zijn ongeveer gelijk aan de jouwe.
zwemmen 750 m +/- 20 min
fietsen 20km +/- 44 min
lopen 5 km +/- 27 min

Het fietsen en lopen was bij mij ook een koppeltraining
Ik doe vooral mee om het finishen (ben eigenlijk geen duursporter maar een volleyballer)
Hoewel mijn doel vooral zal zijn om niet als laatste te eindigen, dat is mijn eer te na  tongue

Voor het zwemmen heb ik veel filmpjes op youtube zitten kijken voor crawltechniek, en ik moet zeggen, het gaat elke keer beter. Gewoon volhouden!