1

Onderwerp: weer een nieuwe (beginner)

Hoi allemaal,
Ik ben Carolien, kom uit Delft en volleybal al sinds mijn 7de.
Laatst hoorde ik van een teamgenootje dat ze mee ging doen aan een triatlon en in een opwelling wilde ik ook mee doen.
Dus nu sinds febr aan het trainen. Allereerst moest ik een fiets zien te regelen, wil geen hele dure aanschaffen voor een keer.
Gelukkig had een vriend van me nog een heel oudje staan om op te knappen. Die mocht ik gewoon meenemen. Alles gestript, nieuwe bandje en stuurlint erop en gaan met die banaan. Als ik zo op dit forum zie wat jullie fietsen zijn, durf ik de mijne niet te showen haha, een oud barreltje tegen jullie snelle bikes   roll . Maar zoals een kennis tegen me zei, je kan een nog zo dure fiets kopen, maar trappen moet je toch haha

Voorlopig is mijn doel, gewoon finishen. Maar wil eigenlijk wel rond de 1 uur 20/30 halen. (1/8 amsterdam triathlon)
Ach zolang ik maar niet als laatste eindig, dat is mijn eer te na .

2

Re: weer een nieuwe (beginner)

Welkom. Voel je niet beschaamd voor je fiets. De mijne is zeker niet beter big_smile Is ook maar een oude fiets die vol krassen staat. Is zelfs al eens overschilderd geweest en heeft plekken op het kader die niet meer uitgaan.  big_smile

3

Re: weer een nieuwe (beginner)

Maak je niet druk om je fiets.
Ik ben vorig jaar ook uit het niets begonnen en heb toen een oude Sensa fiets kunnen overnemen.
Eerste wedstrijd was in Weert (koud!) met als enige doel om de finish te halen.

Na 1 seizoen weet ik dat de tijden niet zo veel zeggen want geen enkele triathlon is dezelfde.
Weer, wind, parcours en (aangegeven) afstanden verschillen iedere keer weer.

Maar iedere keer geniet ik van de spanning in de aanloop naar de wedstrijd en de saamhorigheid in het parc en tijdens de wedstrijd.
Langzaam de grenzen verleggen en "heel" blijven.

Veel plezier en geniet.

4

Re: weer een nieuwe (beginner)

Badankt!

fijn dat ik dus net de enige zal zijn met een oud barreltje haha
Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden, ik vind het nu l heel spannend

5

Re: weer een nieuwe (beginner)

Carolien welkom! Met een oude fiets heb je als voordeel dat je altijd een excuus hebt. En als je dat niet nodig hebt dan is niets mooiers om mensen in te halen op fietsen van 5000 euro  cool

Anyway, triathlon doe je voor jezelf en niet voor anderen, dus veel plezier!

6

Re: weer een nieuwe (beginner)

Hey Carolien,

veel plezier en succes met voorbereiden.. Ennuh, op een oude fiets moet je het leren toch tongue

#enjoylife

7

Re: weer een nieuwe (beginner)

@Maca, ja, dat merk ik nu al als ik een superracefiets inhaal, dat geeft wel een kick haha

Van de week een wetsuit gescoord via marktplaats, hij zit goed maar voelt wel heel strak aan, ben benieuwd hoe dat in het water aanvoelt. En om dat ding aan te krijgen is een workout opzich haha

8

Re: weer een nieuwe (beginner)

Welkom Carolien, goed om meer delftenaren te zien.

Voor je eerste triathlon heb je gelukkig niet zo veel nodig. Er zijn zelf mensen die wat fanatieker worden en nog steeds weinig hebben. Ik heb zeker weten in almere op de halve iemand met een stalen fiets met toeclips en ringslot er op gezien (en hij is ook nog gefinished).

Als je je wetsuit uit test in het open water, zorg in iedergeval dat je niet in je eentje bent. Delftse hout is bijvoorbeeld buiten het seizoen best rustig. Niet zo handig als je in het midden opeens kramp hebt.

9

Re: weer een nieuwe (beginner)

he wat leuk! nog een Delftenaar!

Nee was ook niet van plan om in mijn eentje het Delftse Hout in te duiken, of misschien alleen langs de lijn. Maar probeer wel iemand zo gek te krijgen om met me mee te gaan.

10

Re: weer een nieuwe (beginner)

Pienelien schreef:

he wat leuk! nog een Delftenaar!

Nee was ook niet van plan om in mijn eentje het Delftse Hout in te duiken, of misschien alleen langs de lijn. Maar probeer wel iemand zo gek te krijgen om met me mee te gaan.

Je kan ook een keer met mij mee trainen als je iemand zoekt om buiten te zwemmen. Ik zit zelf tussen de niet fanatiek genoeg en te fanatieke mede sporters in.

11

Re: weer een nieuwe (beginner)

racechinees schreef:
Pienelien schreef:

he wat leuk! nog een Delftenaar!

Nee was ook niet van plan om in mijn eentje het Delftse Hout in te duiken, of misschien alleen langs de lijn. Maar probeer wel iemand zo gek te krijgen om met me mee te gaan.

Je kan ook een keer met mij mee trainen als je iemand zoekt om buiten te zwemmen. Ik zit zelf tussen de niet fanatiek genoeg en te fanatieke mede sporters in.

Ja, dat zou leuk zijn. Eerst maar even wachten tot de watertemp wat hoger is. Ik hoop dat ik je dan een beetje bij kan houden haha

12

Re: weer een nieuwe (beginner)

Proef ondervonden dat het inmiddels goed te doen is in wetsuit. smile

13

Re: weer een nieuwe (beginner)

echt?? Wauw, jij bent een diehard!!
hoeveel graden was het?

14

Re: weer een nieuwe (beginner)

Nauw die hard zou ik het niet noemen, was met iemand die halvewege vond dat alleen een badpak ook goed genoeg was... ik bleef lekker in wetsuit.

Graden, geen idee. Ik ben van de oude stempel; het voel goed of niet goed. Daar heb je geen cijfers en meter voor nodig.

15

Re: weer een nieuwe (beginner)

Gisteravond voor het eerst buiten gezwommen in hrt delftsche hout, het viel me heel erg mee. Wel netjes langs de lijn blijven zwemmen, al vond ik navigeren vaak wel wat lastig, als ik even niet oplette zat ik ineens verkeerd.
Manlief was mee als aanmoedigingscoach, spullenbewaarder en gaf wel een veilig gevoel voor als ik kramp krijg ofzo.
Ben van plan om volgende week weer te gaan

16

Re: weer een nieuwe (beginner)

Welkom pienelien, je zegt dat je geen dure fiets wilt kopen voor een keer.. Betekent dat dat je maar één keer een triatlon wilt doen? Neeee toch? Je blijft wel toch bij ons toch!

En ik zie ook al dat je buiten zwemt! Netjes, netjes! Ook een wetsuit op de kop getikt? Of ben je een ECHTE bikkel!

17

Re: weer een nieuwe (beginner)

Ik hoop dat ik de smaak te pakken krijg.  Dan koop ik wel een goede fiets. Het wetsuit heb ik voor 75,- via marktplaats gekocht. Ik vind het een hele uitdaging om tr doen. Maar weet niet of ik het op de lange duur kan combineren met volleybal (2xtrainen en competitie) en beach volleybal.
maar tot nu toe vind ik het heel leuk om te doen, duursporten zijn toch echt heel anders dan volleybal wat meer een explosieve sport is. (Lees:compleet andere bespiering ).
Maar wie weet, ben ik straks aangestoken door de spanning en uitdaging van de wedstrijd en blijf ik heg doen.