1

Onderwerp: Trainingskoersjes...?

Ik kan me voorstellen dat het nuttig is om trainingskoersjes te rijden als je vooral stayerwedstrijden doet, het is immers vrij specifiek. Ik ben echter benieuwd of er ook mensen zijn die wielerwedstrijden rijden als training voor 5mstayerwedstrijden of langere wedstrijden. Wat zijn de ervaringen? Heeft het zin???
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

2

Re: Trainingskoersjes...?

Er is maar 1 manier om echt te werken aan je bochtentechniek en het rijden in een groep en dat is koersen. Daarnaast is het ook nog eens een mooie snelheidstraining. Atleten die zich serieus richten op stayerwedstrijden moeten koerservaring opdoen in (trainings)koersjes. En dan niet alleen op mooie rondes zoals op de Corpus, maar vooral ook bochtige clubparkoersen of criteriums daar leer je het meest. Het grote risico blijft natuurlijk wel de kans op valpartijen.