1

Onderwerp: Triathlon weekend Weert

Aangezien ik in Weert blijk mee te doen is het ook wel leuk om eens te kijken wie nog meer, op welke afstand en wat ze van zichzelf verwachten.

Ik doe de kwart op zaterdagavond.

1000m in het kanaal met mijn nieuwe supersnelle wetsuit gaat me vast lukken onder de 20 minuten dus 19.59 wink

40km fietsen ging in 2012 in 1.05, dus 1.09 is een mooi streven dit jaar

10km lopen ging toen in 40.36 een tijd die ik nu op een kale 10km loop, dus 43 min is al behoorlijk ambitieus...

3 min wisselen in totaal levert een mooie ronde 2.15 uur af.

Ik ben benieuwd.

2

Re: Triathlon weekend Weert

Ik mag aan de start verschijnen van de 1/8 recreatief.
Was vorig jaar ook mijn allereerste triathlon in mijn "carrière".
Overigens toen de sprint afstand.

Maar wel mooi om te gaan vergelijken.
Geschatte tijden dit jaar (afstanden: tijden vorig jaar)
zwemmen 500 m: 9:30 min (750 meter: 18:02)
fietsen 23,2km: 40 min (23,2 m: 44:06)
lopen 5km: 24:30 min (5,7 km: 28:08)
Wissels totaal: 4 min (vorig jaar totaal 5:28)
Totaaltijd: 1:18:00 (vorig jaar 1:35:42)

Volgens de tekening is de route uit het water naar het PF en de loopronde iets anders.
Hoop dat het niet zo koud is als vorig jaar  yikes

3

Re: Triathlon weekend Weert

Mja die 2xu V:3 suppersnel? Ik weet het zo nog nie zenne mijn tijden zijn hetzelfde zonder of met pak en ik heb ook zo eentje. Maar ik denk wel dat het aan mezelf ligt en niet zo aan het pak wink

4

Re: Triathlon weekend Weert

ronnyke schreef:

Mja die 2xu V:3 suppersnel? Ik weet het zo nog nie zenne mijn tijden zijn hetzelfde zonder of met pak en ik heb ook zo eentje. Maar ik denk wel dat het aan mezelf ligt en niet zo aan het pak wink


Haha Ronny, zo is het zeker. Als je weinig in het zwembad gelegen hebt zoals ik (deze week voor heteerst sinds september weer eens een zwemtraining gedaan) houd je je vast aan andere factoren...

Zoals een mooi nieuw wetsuit dat me mentaal zeker vooruit helpt...

5

Re: Triathlon weekend Weert

1/4 triathlon (debuut):

zwemmen: 25min
wissel1: 5 min
fietsen: 1.15
wissel2: 3 min
lopen: 42 min
Totaal:2 uur en 30 min

Hmm, precies een magische grens........

6

Re: Triathlon weekend Weert

nhou schreef:

1/4 triathlon (debuut):

zwemmen: 25min
wissel1: 5 min
fietsen: 1.15
wissel2: 3 min
lopen: 42 min
Totaal:2 uur en 30 min

Hmm, precies een magische grens........

klinkt super! Succes op je debuut!

7

Re: Triathlon weekend Weert

Ik doe niet mee dit jaar, maar ga jullie met interesse volgen. Veel succes allemaal!

8

Re: Triathlon weekend Weert

nhou schreef:

1/4 triathlon (debuut):

zwemmen: 25min
wissel1: 5 min
fietsen: 1.15
wissel2: 3 min
lopen: 42 min
Totaal:2 uur en 30 min

Hmm, precies een magische grens........

Netjes! Ik hoop zondag a.s. hetzelfde nieuws te hebben.

9

Re: Triathlon weekend Weert

Startnummer 452.

Voorbereiding loopt soepel. Vandaag ging ik voor het eerst in twee en een halve week een stukje fietsen, maar deze slimme meneer heeft zijn kleren thuis laten liggen... Grrrrrr.... Dan maar een klein afstel rondje in de gewone kleren voor de TT fiets voor ik naar mijn etentje met collega's moet. 

Gelukkig lag mijn zwemtas nog wel in de auto, dus heb ik maar twee km tijdens het tussen de middagse bejaardenzwemmen weggewerkt...

10

Re: Triathlon weekend Weert

Vanzella schreef:

Gelukkig lag mijn zwemtas nog wel in de auto, dus heb ik maar twee km tijdens het tussen de middagse bejaardenzwemmen weggewerkt...

Heerlijk bejaardenzwemmen! De enige keer dat ik me de Master of the Pool voel.

11

Re: Triathlon weekend Weert

Vanzella schreef:

Startnummer 452.

Voorbereiding loopt soepel. Vandaag ging ik voor het eerst in twee en een halve week een stukje fietsen, maar deze slimme meneer heeft zijn kleren thuis laten liggen... Grrrrrr.... Dan maar een klein afstel rondje in de gewone kleren voor de TT fiets voor ik naar mijn etentje met collega's moet. 

Gelukkig lag mijn zwemtas nog wel in de auto, dus heb ik maar twee km tijdens het tussen de middagse bejaardenzwemmen weggewerkt...

Je had gewoon in je zwembox kunnen fietsen. Armstrong legt zo ook zijn triathlons af...
http://cdn.triathlete-europe.competitor.com/files/2012/10/SupreFrogSanDiegobyCruse0318-1024x680.jpg

12

Re: Triathlon weekend Weert

big_smile fysiek ben ik niet helemaal een match voor deze kledij op de fiets...

13

Re: Triathlon weekend Weert

Ik zal mij ook eens aan een voorspelling wagen.
Als ik zo vlak fiets en loop (run 2) als vorig jaar ben ik tevreden. Helemaal als het ook zo snel gaat :-)

Ik doe mee aan de kwart op zaterdag.

Zwemmen: 1 km in 17:00
T1: 2-3 minuten (ligt er aan hoe ver het lopen is... is mij nog niet echt duidelijk, aangezien andere opzet dan voorgaande edities).
Fietsen: 40,6 km in 1.05
T2: kleine 2 minuten
Lopen: 10 km in 37:00
Totaal: 2.03:.. ?

14

Re: Triathlon weekend Weert

MartijnT schreef:

Ik zal mij ook eens aan een voorspelling wagen.
Als ik zo vlak fiets en loop (run 2) als vorig jaar ben ik tevreden. Helemaal als het ook zo snel gaat :-)

Ik doe mee aan de kwart op zaterdag.

Zwemmen: 1 km in 17:00
T1: 2-3 minuten (ligt er aan hoe ver het lopen is... is mij nog niet echt duidelijk, aangezien andere opzet dan voorgaande edities).
Fietsen: 40,6 km in 1.05
T2: kleine 2 minuten
Lopen: 10 km in 37:00
Totaal: 2.03:.. ?

'Weert' was weer een hele leuke wedstrijd!
Hierbij een korte terugblik op mijn voorspelling.

Zwemmen: 17:00 werd 17:57 -> ging best lekker, maar wel een minuutje langzamer dus, maar ik denk/hoop dat het wel een iets langere kilometer was of het moet komen doordat stroomopwaarts zwemmen zorgde voor langzamere tijden..
T2: 2:34, ging oke
Fietsen: 1.05 werd 1.04:00 -> ging erg goed, zeker als ik in ogenschouw neem dat ik dit jaar nog niet heel veel kilometers heb gemaakt.
T1: 1:36 -> prima (wel loopsokken aangetrokken)
Lopen: 37:00 werd 38:49 -> ging niet slecht, maar ook niet echt goed. Niemand liep mijn voorspelde looptijd, dus daarmee troost ik me ;-) als ik minder hard had gefietst had ik op zich nog wel een minuutje harder moeten kunnen lopen, maar misschien was mijn eindtijd dan ook niet sneller..

Totaal: 2.03:.. werd 2.04:54 -> tevreden! Komende wedstrijden ga ik weer eens proeven aan het echte korte werk met de run-bike-run-bike-run in Dordrecht en het NK sprint duathlon in Tilburg !

15

Re: Triathlon weekend Weert

nhou schreef:

1/4 triathlon (debuut):

zwemmen: 25min
wissel1: 5 min
fietsen: 1.15
wissel2: 3 min
lopen: 42 min
Totaal:2 uur en 30 min

Hmm, precies een magische grens........

25 werd 25.20
5 werd 5.41
1.15 werd 1.15.30
3 werd 1.15!
42 werd 41.45
Totaal: 2.30 werd 2.29.30

Doordat ik al fiets op mijn loopschoenen (in toeclips) was wissel 2 veel sneller dan verwacht. Mooi mun streeftijd kunnen halen. Echt genoten van de wedstrijd. Op naar de halve van Stein! ( ik moet nog even nadenken wat dan mun streeftijden worden. en nog een tri-suit scoren want die eerste wissel was echt een ramp om een fietsbroek nog aan te trekken)

16

Re: Triathlon weekend Weert

Forest schreef:
nhou schreef:

1/4 triathlon (debuut):

zwemmen: 25min
wissel1: 5 min
fietsen: 1.15
wissel2: 3 min
lopen: 42 min
Totaal:2 uur en 30 min

Hmm, precies een magische grens........

Netjes! Ik hoop zondag a.s. hetzelfde nieuws te hebben.

Zondag heb ik mezelf verbaasd met m'n debuut met een tijd van 2:20:47. Dit smaakt zeker naar meer!

17 Laatst bewerkt door Vanzella (20-05-14 10:52:48)

Re: Triathlon weekend Weert

Top prestaties allemaal hierboven. Goed om te zien dat het allemaal goed en volgens plan ging!!!

Net als de anderen had ik een minuutje langzamer gezwommen dan gedacht. 21.06 stond ik op de kant. Opvallend hoe lang die terugweg altijd duurt in Weert smile
Ik was erop voorbereid, had rustig met lange slagen naar het keerpunt gezwommen, en met fellere kortere slagen stroomopwaarts aangevangen. Een stuk of 20 heb ik er in dat tweede deel wel ingehaald.

Wissel was niet top. eerst liep ik de finishboog ongeveer door, daarna verloor ik mijn (eigen) badmuts en ik sprong half naast het zadel (au, au  hmm ) waardoor ik ook niet in mijn schoenen "stapte". Eenmaal op de fiets ging het niet slecht. Wind mee zat ik op de base bars en en wind tegen netjes liggend. Ik hield de hele 40km in liggende positie nog niet vol. 1.09.30 35.6gemiddeld was uitstekend. (verwachting was 1.09)

Wissel twee was razendsnel, ik kwam direct in een lekker ritme met km's tussen 4.13 en 4.20 en heb dat de hele race volgehouden. KM 5 en 6 waren zelfs nog wat sneller. 41.49 en een 20e looptijd (verwachting of eigenlijk de hoop was 43).

Finish in 2.15.49 dus zeer tevreden!! Het was een leuke triathlon, met mooi weer en een leuke sfeer...  Nu weer zeven weken wachten tot Holten... Of zal ik toch maar de kalenders er nog eens bij gaan pakken wink