1

Onderwerp: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Ik zou wel een voorspelling willen doen maar omdat ik hier nog nooit eerder ben gestart word dit lastig. (zal het toch proberen)
Wat mij bij de informatie opviel is dat de wisselzones ver weg zijn van het loop en fietsgedeelte. (zie veel tijden van vorig jaar rond 2.30-3 min)
Het fietsen zou 18.5 km moeten zijn en het lopen dacht ik 5.2 km. Het zwemmen gebeurd in een 25 meter bad met 6-7 deelnemers per baan dus dat word ook een drukte.

Voorspelling

Zwemmen 10.30
T1              2.30
Fietsen      32.00
T2              2.30
Lopen        22.00

Totaal       1.09.30 min

Hopelijk gaat het allemaal wat sneller, maar door blessures en aangezien dit de eerste triathlon voor mij is dit seizoen ben ik al snel tevreden.

2

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

2012: 1:08:00
2013: 1:01:20 (zwemmen in 10:30, fietsen met 41km/h, lopen 15,7km/h)

Dit jaar was de planning 0u57, de vorm was er in januari al, echter door de zware crash eind januari gaat die 57minuten niet lukken, ik hoop nu 59 minuten te gaan halen, maar of dat gaat lukken, ik mag eigenlijk geen voorspellen doen...
Moet door het letsel het bad verlaten middels het trapje, en heb door de crash oa ook nog concentratieproblemen, en hoop dat ik fris genoeg ben om de focus te hebben om continue te poweren...

Ik ga ervan uit dat ik de knop om kan zetten, en de helft kan doen van wat ik wilde qua progressie:

0:09:30 swim
0:02:10 T1 (aanloop zwembad naar parc ferme is lang)
0:27:00 bike (42km/h)
0:02:20 T2 (aanloop parc ferme naar loopparcours is lang)
0:17:50 run (16,5km/h)
---------- +
0:58:50 totaal

Hier mag ik het mee doen morgen:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t34.0-12/10264636_10152139866188541_622475592_n.jpg?oh=ee3f4c786616e0799bb8f82afdf6268a&oe=5379C82A&__gda__=1400461749_8f7a99127e44c0946e77ee9b3b5f0e96


@Thijssie
fietsen is 18,75km. Lopen zit deels in T2 wissel in, de matten liggen voorbij het team parc ferme als ik wel heb. heb vorig jaar een efficiente wissel gehad en die koste me 2min20.

Hou rekening met het warme weer morgen. fietsparcours ligt er over het algemeen goed bij, wel door herindeling terrein wat lastige bochten soms (meer dan helft kun je niet in de aerobars nemen). idem voor loopparcours. De snelste Tijden van 2012 vs 2013 was op het fietsen en lopen duidelijk wat langzamer. Lopen ook veel strakke haakse bochten.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Thanks voor de info, ik zag idd al dat ze het loopparcours als 5.2 km voorschreven, maar dit betwijfelde ik al gezien de tijden van vorig jaar.
Fietsparcours ken ik gedeeltelijk aangezien. Lange mooie stroken, met korte haakse bochten, dus snelheid eruit.
Zwemmen moet normaal gesproken onder de 10 min kunnen, maar we zullen het morgen zien.

Jij ook succes en vooral veel plezier morgen

4

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Thanks! jij ook veel plezier smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

En dat was de UTT, het ging helaas zoals verwacht..met wel een primeur voor mij, op een 1/8 uitstappen....

ZWEMMEN: 9minuten
Op zich ging dat nog wel aardig, op een lekkende zwembril na, toch nog een minuut sneller dan vorig jaar. Vervolgens flinke sprint naar T1:
T1

Kun je een startnummer ondersteboven op doen ja, hoe onlogisch is het om je startnr bandjes achter de rug dicht te doen ipv voor: heel onlogisch, geen idee wat mij bezielde...

Fietsen: <28 minuten
De cijfers (310watt normalized):
lap 1 280watt *(inhouden ivm te druk op het parcours)
lap 2 300watt
lap 3 302watt
lap 4 296watt
lap 5 290watt
zelfs trager dan vorig jaar
had normaal 310-320watt per ronde moet rijden, maar ging gewoon niet, weinig krach, geen focus, laatste 2 rondes ging zelfs mijn stuurmanskunsten eronder leiden, lijnen leken nergens meer op en ging als een dweil de bochten door ipv agressief

T2.
geen snelle wissel, kon het niet meer opbrengen om in een ruk door te gaan

RUN:
geen ritme, tempo schommelend, rug en benen stug en weer geen focus om die knop om te zetten....na 1 ronde verstandige keuze gemaakt om schade te beperken en eruit te stappen. Dinsdag afspraak met neuroloog....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Jammer man, maar misschien idd het verstandigste.


Voorspelling                          uitslag

Zwemmen 10.30                    10.05 (zwem nog maar 8 maan dus dik tevreden)
T1              2.30                    2.10 ( ging goed, schoenen met elastieken al op de pedalen)
Fietsen      32.00                   29.54 (Ging lekker, constant kunnen fietsen)
T2              2.30                    2.10 (Ging verre van vlekkeloos, kreeg loopschoenen beroerd aan)
Lopen        22.00                   20.46 (Ging oke, kon moeilijk tempo houden.

Totaal       1.09.30 min          1.05.03

Overal dik tevreden

7

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Thijsie schreef:

Jammer man, maar misschien idd het verstandigste.


Voorspelling                          uitslag

Zwemmen 10.30                    10.05 (zwem nog maar 8 maan dus dik tevreden)
T1              2.30                    2.10 ( ging goed, schoenen met elastieken al op de pedalen)
Fietsen      32.00                   29.54 (Ging lekker, constant kunnen fietsen)
T2              2.30                    2.10 (Ging verre van vlekkeloos, kreeg loopschoenen beroerd aan)
Lopen        22.00                   20.46 (Ging oke, kon moeilijk tempo houden.

Totaal       1.09.30 min          1.05.03

Overal dik tevreden

het betere werk, sneller dan gepland finishen! wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Jammer Scighera, maar verstandig besluit. Zelf hele dag als vrijwilliger in de mooiste bocht van het parcours gestaan, leuk om dat roze monster van jou 5x langs te zien komen.

Fantastisch weertje erbij, tijd om een emmer after sun op te zoeken, zoals een collega van me al zei... Wat een topdag weer!

9

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Thijsie schreef:

Jammer man, maar misschien idd het verstandigste.


Voorspelling                          uitslag

Zwemmen 10.30                    10.05 (zwem nog maar 8 maan dus dik tevreden)
T1              2.30                    2.10 ( ging goed, schoenen met elastieken al op de pedalen)
Fietsen      32.00                   29.54 (Ging lekker, constant kunnen fietsen)
T2              2.30                    2.10 (Ging verre van vlekkeloos, kreeg loopschoenen beroerd aan)
Lopen        22.00                   20.46 (Ging oke, kon moeilijk tempo houden.

Totaal       1.09.30 min          1.05.03

Overal dik tevreden

Mooi gedaan! Zie echt supertijden in de uitslag; flitsende editie dit jaar smile

10

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Aeolos schreef:

Jammer Scighera, maar verstandig besluit. Zelf hele dag als vrijwilliger in de mooiste bocht van het parcours gestaan, leuk om dat roze monster van jou 5x langs te zien komen.

Fantastisch weertje erbij, tijd om een emmer after sun op te zoeken, zoals een collega van me al zei... Wat een topdag weer!

haha, ging niet op volle snelheid helaas wink Welke bocht is de mooiste, ik denk die pal voor de finish?  (vind ik de mooiste althans) wink  Zit nog te denken om weer motorrijder te zijn in een van de wedstrijden, maar wordt denk ik volgend jaar weer smile

Het was idd goed warm dat-mei zonnetje, zag een hoop verbrande clubgenoten in het water vanavond!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

11

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Aeolos schreef:

Jammer Scighera, maar verstandig besluit. Zelf hele dag als vrijwilliger in de mooiste bocht van het parcours gestaan, leuk om dat roze monster van jou 5x langs te zien komen.

Fantastisch weertje erbij, tijd om een emmer after sun op te zoeken, zoals een collega van me al zei... Wat een topdag weer!

Ook nog even een dikke pluim voor de organisatie Aelos. Top georganiseerd hoor.
Maar ben nog ff benieuwd welke bocht je bedoeld. Ik vond zelf de mooiste bocht degene voorbij de vluctheuvel die je aan beide kanten kon passeren. Hier kon je namelijk al liggend op je aerobars goed tempo houden.
Maar ik zag idd paar toptijden.  26.50 min fietsen etc. Ook helaas weer groepen van 5 die liepen te stayeren. Bewust niet aangeklamt wat mogelijk was, puur uit persoonlijke overweging. Helaas is dit ondanks de super organisatie niet tegen te gaan.

12

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Stayeren heeft niks met de organisatie te doen. Dat is een NTB aangelegenheid.... als NTB er een mild beleid op na houdt...
Met alle respect voor NTB jury, maar er wordt te weinig ingegrepen/straffen uitgedeelt, teveel genegeerd.

Het mag dan wel een bochtig parcours zijn, het is breed genoeg om niet te hoeven stayeren (en ja, het was soms druk, eerste ronde was voor mij ook dramatisch, ook pal voor een bocht vaart moeten minderen en in een wiel komen omdat het te link was om in te halen.

Maar BOVENAL: het is een verantwoordelijk heid van atleten zelf, eerlijke competitie...

Sprak  een ervaren jury/wedstrijdleider in het parc ferme die op 1 lijn zat met mij, maar zij wil niet meer op de motor, is er klaar mee, atleten aanspreken en kwaa  te horen krijgen "weet jij wel wie ik ben???? "
Zonde

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

13

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Haha, mooiste bocht is wat mij betreft de bocht die het loopparcours bijna "raakt", bij de finish. Altijd supporters, je kunt er goed doorrijden, al is ie vorig jaar wat verlegd waardoor hij wel iets minder lekker loopt.

Stayeren blijft een probleem, maar ik heb bij de teamwedstrijd toch heel wat fluitjes gehoord vanaf de jurymotor. Gelukkig proberen veel mensen het toch te ontwijken, maar er blijven wat rotte appels tussen zitten.

14

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Aeolos schreef:

Haha, mooiste bocht is wat mij betreft de bocht die het loopparcours bijna "raakt", bij de finish. Altijd supporters, je kunt er goed doorrijden, al is ie vorig jaar wat verlegd waardoor hij wel iets minder lekker loopt.

Stayeren blijft een probleem, maar ik heb bij de teamwedstrijd toch heel wat fluitjes gehoord vanaf de jurymotor. Gelukkig proberen veel mensen het toch te ontwijken, maar er blijven wat rotte appels tussen zitten.

Dan zijn we het alledrie eens over de bocht wink

Over de flitsende Tijden....tja...Guido..... die is op de sprint afstand nog steeds bloedsnel

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Scighera schreef:
Aeolos schreef:

Haha, mooiste bocht is wat mij betreft de bocht die het loopparcours bijna "raakt", bij de finish. Altijd supporters, je kunt er goed doorrijden, al is ie vorig jaar wat verlegd waardoor hij wel iets minder lekker loopt.

Stayeren blijft een probleem, maar ik heb bij de teamwedstrijd toch heel wat fluitjes gehoord vanaf de jurymotor. Gelukkig proberen veel mensen het toch te ontwijken, maar er blijven wat rotte appels tussen zitten.

Dan zijn we het alledrie eens over de bocht wink

Over de flitsende Tijden....tja...Guido..... die is op de sprint afstand nog steeds bloedsnel

Nu ik het allemaal teruglees bedoelen we idd allemaal dezelfde bocht big_smile

Na een tijdje (bijna) alleen zwemmen heeft de UTT me gemotiveerd om weer serieus aan de bak te gaan. Net in een vlaag van verstandsverbijstering opgegeven voor het Tijdritkampioenschap van de UT, zal wel pijn gaan doen met 400km op de teller in 2014...

16

Re: UT triathlon Enschede aankomend weekend

Ja we bedoelen idd ook allemaal dezelfde bocht haha.
En idd , uiteraard kan de organisatie niets doen aan het stayeren. Toch jammer dat mensen dit willen.
Maar volgens mij klokte Erik lenfert de snelste fietstijd, maar idd respect voor guido gosselink, op die leeftijd nog zo snel zijn op de 1/8

Aeolos schreef:
Scighera schreef:
Aeolos schreef:

Haha, mooiste bocht is wat mij betreft de bocht die het loopparcours bijna "raakt", bij de finish. Altijd supporters, je kunt er goed doorrijden, al is ie vorig jaar wat verlegd waardoor hij wel iets minder lekker loopt.

Stayeren blijft een probleem, maar ik heb bij de teamwedstrijd toch heel wat fluitjes gehoord vanaf de jurymotor. Gelukkig proberen veel mensen het toch te ontwijken, maar er blijven wat rotte appels tussen zitten.

Dan zijn we het alledrie eens over de bocht wink

Over de flitsende Tijden....tja...Guido..... die is op de sprint afstand nog steeds bloedsnel

Nu ik het allemaal teruglees bedoelen we idd allemaal dezelfde bocht big_smile

Na een tijdje (bijna) alleen zwemmen heeft de UTT me gemotiveerd om weer serieus aan de bak te gaan. Net in een vlaag van verstandsverbijstering opgegeven voor het Tijdritkampioenschap van de UT, zal wel pijn gaan doen met 400km op de teller in 2014...