1

Onderwerp: Woerden 9 juni

Thuiswedstrijd en hopelijk dit jaar een tijd waarmee ik door kan pakken richting de kwart in mijn woonplaats. Vorig jaar geroepen dat ik binnen het uur wilde finishen dus nu proberen waar te maken.

Zwemmen: 6:50
Wissel: 1:30 lastig in te schatten door nieuwe opzet
Fietsen: 29:30
Wissel: 1:30
Lopen: 20:30

Eindtijd: 59:50

Amat Victoria Curam

2

Re: Woerden 9 juni

Eerste keer Woerden met een wissel in een parkeergarage.. Richttijden:

Zwemmen: 09:30
T1:             02:30
Fietsen:     32:00
T2:             01:30
Lopen:        24:30

totaal: 1:10:00

Snelste tijd vorig jaar was 1:13 dus een 1:10 lijkt me een mooi doel.
Sander, ook veel succes met je < 1uur, wellicht zien we elkaar weer...

#enjoylife

3

Re: Woerden 9 juni

Ik mag eerst zwemmen voor mijn trio team: 17min
Daarna start ik zelf voor de kwart:

Zwemmen: 17min
T1: 2:00
Fietsen: 60:00
T2: 1:00
Lopen: 39:59

Totaal: 1:59:59

Eerste keer dat ik hier individueel start maar gezien de fietst en looptijden op dit parcours moet dit haalbaar zijn.

4

Re: Woerden 9 juni

Zwemmen: 10:30
T1: 1:00
Fietsen: 33:30
T2: 1:00
Lopen: 21:30

Finish: 1:06:30

Men doel is om onder de 1uur te komen....

Mijn startnummer is 424

5

Re: Woerden 9 juni

Heeft er iemand meegedaan aan het proefzwemmen vandaag? zo ja, was het te doen zonder wetsuit???

#enjoylife

6

Re: Woerden 9 juni

Jup ik heb gezwommen. Waren mensen zonder wetsuit ik had er 1 gehuurd en aangehad. Uiteindelijk maar meteen weer de economie op gang geholpen en een wetsuit gekocht.

Ik denk dat het wel te doen is zonder wetsuit maar wel frisjes.

Amat Victoria Curam

7

Re: Woerden 9 juni

wat was de temp nu ongv. Sander?

8

Re: Woerden 9 juni

Hmm durf het niet echt te zeggen. Geen meting gehoord vandaag.

Gok wel een temperatuur 18+

Amat Victoria Curam

9

Re: Woerden 9 juni

kijk dat is toch wel lekker smile

10

Re: Woerden 9 juni

Dan ga ik waarschijnlijk toch maar voor een wetsuit aan. Vorige week vond ik het met suit ook nog erg fris en ben bang verkrampt het water uit te komen (en dat weegt niet op tegen de 20 seconden winst in de wissel).

#enjoylife

11 Laatst bewerkt door rinke (09-06-14 21:34:26)

Re: Woerden 9 juni

Wat een dag. Met mijn 1:17:39 (Garmintijd) ben ik eigenlijk nog best wel tevreden. Dankzij perfect publiek en organisatie een top evenement met helaas wel wat minpunten. 500m zwemmen was zo'n 575 a 600m gok ik. Dan door naar de wisselzone in de parkeergarage die verandert was in een ijsvloer. al met al heeft me de 1e wissel 4:30 minuten gekost. Tijdens het fietsen werd er enorm gestayerd, ongelovelijk. En ik haal verdorrie in m'n eentje een vrouw in en krijg verdorrie de jury op m'n dak dat ik moet doorfietsen. Ik nog zeggen dat het echt niet heel veel harder gaat, begint ze te tellen. Ondertussen passeert er aan de andere zijde een heel peleton waar ze niks aan doen sad sad . Anyway, na 1e rondje versnellen en toen ging mijn hartslag plots naar een max toe en werd ik duizelig. Weer van het gas af en mijn hart laten bijkomen, had echt het idee dat ik flauw ging vallen.. Na 5km weer het gas erop en door naar T2. Wederom levensgevaarlijk, geen zicht in de garage door m'n bril en gewenning van daglicht naar het weinige licht in de garage. Lopen ging gewoon bud. Kon en durfde niet harder door de hitte en benauwdheid. Dankzij het geweldige publiek goed natgehouden dmv sponzen, tuinslangen, sproeiers etc. Wel genoten van deze triathlon maar hopelijk volgend jaar matten in de garage of gewoon veilig buiten T1/T2. Officiele eindtijd volgt nog... Sander (PalmS) leuk je weer gezien te hebben. DLV, leuk om kennis te maken! smile

#enjoylife

12

Re: Woerden 9 juni

Mijn resultaat:

Zwemmen trio: 17min--> 18.34

Zwemmen: 17min -->18.37
T1: 2:00               --> 3.14
Fietsen: 60:00      -->59.44
T2: 1:00              -->2.41
Lopen: 39:59       -->38.30

Totaal: 1:59:59     -->2.02.43

Zwemmen zoals ik al had verwacht niet al te best maar hoopte stiekem op een iets snellere tijd. wel weer grappig dat mijn twee zwemtijden nagenoeg hetzelfde zijn. Dus ik ben wel consequent slecht  big_smile    Wisselzone in de garage op papier een mooi idee, in de praktijk niet zo goed. Met matten was het prima geweest. Het werd zoals verwacht een ijsbaan doordat de vloer nat werd. Ook de wisselzone was een stuk verder weg dan vorige edities. Fietsen ging super met de nieuwe Flo disc. volgens m'n Garmin met 39.6km/h gemiddeld. En dat met een keerpunt in het parcours.
T2 ging moeizaam omdat mijn schoenzool verschoof dus heb daar een aantal seconden laten liggen. Het lopen was zwaar. Mijn Garmin gaf 4.07min/km als gemiddeld tempo en 9.5 km dus vandaar de tijd onder de 40min. Ik was in eerste instantie niet tevreden met het lopen maar het is de 11e looptijd dus ik mag eigenlijk niet klagen. Ook het inrijden vanuit de wisselzone naar het parcours blijft een gevaarlijk punt. Ik knalde bijna met 40km/h tegen een fietser aan van de 1/8 die uit de zijstraat kwam. 

Verder leuk evenement met een goede sfeer en veel publiek.
@ rinke: de Flo wielen staan echt mooi onder je fiets!

13 Laatst bewerkt door rinke (10-06-14 08:16:19)

Re: Woerden 9 juni

DVL schreef:

Zwemmen zoals ik al had verwacht niet al te best maar hoopte stiekem op een iets snellere tijd.
@ rinke: de Flo wielen staan echt mooi onder je fiets!

Zoals gezegd was het zwemmen volgens mij langer dan 500m dus voor jou waarschijnlijk ook langer dan 1000m. kwam zelf op zo'n 600m uit met narekenen. Wellicht toch een goede tijd wink Thanks voor het compliment.
Hierbij mijn eindtijden:

Zwemmen: 09:30   10:36
T1:             02:30    04:09
Fietsen:     32:00    33:53
T2:             01:30    02:54
Lopen:        24:30   26:00
totaal: 1:10:00    01:17:30

Met zwemmen als 68e het water uit van de 200 door een relatief goede wissel stijgen naar een 54e plek (voor het eerst met stiekjes en schoenen in de pedalen, het helpt smile ), 1 plek zakken met het fietsen en daarna bij het lopen (118e looptijd, barslecht) terugzakken en eindigen op een 79e plek. Ansich tevreden maar het hardlopen moeten echt beter. Als me dat lukt dit en komend jaar valt er nog veel winst te halen smile

#enjoylife

14

Re: Woerden 9 juni

Mijn bijdrage in Woerden bestond alleen uit het fietsen voor de trio's. Omdat er van "onze groep" twee teams meedoen en er altijd een wedstijd in de wedstrijd is, was de spanning onderling opnieuw hoog. Al twee jaar op rij verloor ik het fietsen van het andere team, dit jaar was de verwachting dat ik beter zou zijn.
Met zwemmen verloren wij 1.47 waardoor ik met een overbrugbare achterstand aan het fietsen begon.
In verband met de gladde vloer was ik met mijn schoenen in de pedalen gestart en liep ik op mijn sokken naar de balk, daar aangekomen lukste het niet om direct in de schoenen te stappen en kon ik pas buiten de parkeergarage, na de klim, in mijn schoenen. Aangezien ik dat nog nooit had gedaan ging het nog bijna fout toen 1 schoen met de hiel over het asfalt schraapte en net niet uit mn pedaal schoot, het liep goed af. Daarna kon ik los en heb ik de lekkerste 40 km ooit gefietst. Ik kon goed tempo houden en bleef constant rond mijn omslagpunt (ca. 167) rijden met zo nu en dan een piek tot 176. Ook voelde in dat ik kracht op mn pedalen kom blijven zetten wat resulteerde in een inhaalslag. Kwam ons team als 52 ste uit het water, na het zwemmen lagen we 14e! ik had de 7e tijd van de trio's gereden en nog belangrijker in de derde ronde met een klein gebaar het andere team ingehaald die op maar 49 seconden na mij de garage inreed waardoor ik uiteindelijk 2 min. 22 sneller was.
Het stayeren op het parcours is bij de trio's gelukkig nog redelijk controleerbaar. Je merkte dat zodra de kwart in het parcours kwam het zo druk werd dat achter elkaar rijden bijna niet voorkomen kon worden. Gelukkig was ik op dat moment al in mijn laatste rondje op weg naar de wissel.
Overigens hebben wij voor het derde jaar op rij de onderlinge teamstrijd verloren, ondanks een voor mij prima fietsprestatie heeft het andere team ons op het lopen geklopt! 3-0, volgend jaar zien we wel weer...