1

Onderwerp: Iron studenten

Beste Triatleten,

Na al een tijdje dit forum met veel plezier te lezen is de stap om tot de triatleten te behoren nu bijna gezet. Mijn naam is Niels, ik ben 22 jaar en student. Samen met twee medestudenten hebben wij  besloten in de zomer van 2015 een halve ironman te willen gaan doen, met daarvoor een aantal 1/8 en 1/4 triathlon als voorbereiding. Wij zijn allemaal fervente hardlopers en/of fietsers, die triathlon als een ultieme vorm van sport zien.

Ik heb een aantal vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.
- Wij zouden graag de ironman70.3 van Haugushund in Norwegen doen op 5 juli 2015. Heeft er iemand ervaring met deze race en weet iemand or er maximum tijden zijn voor het zwemmen en fietsen? En kan je als ''amateur'' ook gewoon inschrijven voor zo'n race?
- Allemaal zijn we in staat om 90km te fietsen en 21 km hard te lopen (maar de combinatie nog niet geprobeerd) en zwemlessen gaan wij nemen. Een halve ironman volgend jaar zomer is dan haalbaar, of zit ik hier volledig fout?

Alvast bedankt!

2

Re: Iron studenten

Welkom Niels en mede triathleten.

Normaal mag iedereen inschrijven voor een Ironman.

Geen ervaring met Haugesund.
De cut-off times zijn nog niet bekend, die voor tijdens de athleten briefing bekend gemaakt.
www.ironman.com/triathlon/events/emea/ironman-70.3/haugesund/athletes/rules-regulations.aspx

Een halve triathlon met een jaar voorbereiding moet goed te doen zijn, zeker als er al fiets en loop ervaring is.

www.ironman.com/triathlon/events/emea/ironman-70.3/haugesund.aspx

3

Re: Iron studenten

Rose heeft deze vorig jaar meegedaan.