1 Laatst bewerkt door NielsTn (23-07-14 19:16:09)

Onderwerp: Nieuwkomer bij de triathlon

Nou, maar netjes voorstellen:
Ik ben Niels, 39 jaar (op dit moment), en 't triathlon virus heeft mij al beetje te pakken. Ik woon in Noord-Limburg.

Voor paar jaar terug lang nooit veel gesport (kantoorbaan....), dus het moest er van komen.
Het mountainbiken opgepakt, en uiteindelijk deelgenomen aan een 7-daags marathon evenement (7x100km per dag), en het fiets-virus had zich aan mij vast gegrepen.
Dus vlot daarna een Specialized Roubaix SL4 (met Sram Red22 & hydraulische velgremmen) in de garage erbij, en veel kilometers maken. Tot een kennis (die zelf graag 1/4 en 1/2 triathlons doet) polste of dat triathlon niets voor mij was, want ' je fietst toch al veel' tongue

Verder rijd ik waar mogelijk 6 uurs individueel endurance evenementen op de mountainbike.

De eerste uitgebreide SMA keuring in juni 2013 was informatief om te lezen:
* soortelijk vermogen was vastgesteld op 4,0 Watt/kg (ik trapte 378 Watt);
* VO2max was 50,1
* max hartslag 180 bpm
* omslagpunt hartslag op 168bpm

Nu een jaar later (afgelopen week weer een keuring laten doen):
* Soortelijk vermogen 4,6 Watt/kg (bij 409 Watt max vermogen fietsen)
* Vo2 Max was nu 55,8
* max hartslag 179 bpm
* omslagpunt hartslag 168 bpm.

Intussen het hardlopen met EVI programma aan het uitbouwen om een 1/8e triathlon te volbrengen,
en dat gaat lekker (na aanschaf van verse hardloopschoenen).

Zwemmen had ik in de vakantie willen oefenen, maar zwembad dicht, en weinig clubs in de buurt voor de borstcrawl.

Doel van de 1/8e: eerst lekker meedoen, indrukken opdoen, en een 'base-line' zetten.
Vandaar zal ik wel per onderdeel nog vorderingen kunnen maken. Geen top-klasseringen verwacht ik, maar goed, wel lekker
uitdagend.

Het aanpassen van de racefiets naar ligstuur/triathlon-setting daar moet ik nog op inlezen, maar tips blijven welkom smile
eerste 1/8e triathlon heb ik al gepland in Apeldoorn, september a.s.

Gear: Specialized Epic Expert 29er (SRAM Eagle X0), BMC TimeMachine01 Road model 3, Garmin FR910XT and some runningshoes & swimming trousers tongue

2

Re: Nieuwkomer bij de triathlon

Welkom!

Doelen: -marathon van Amsterdam oktober 2013 onder de 4 uur; -halve triatlon van Eilat januari 2014 onder de 7,5 uur; -Beach challenge Kijkduin juli 2014 in de top eindigen bij de recreanten; -ooit een hele Iron-distance voltooien.