1

Onderwerp: Lucht inslikken

Af en toe als ik ben gaan zwemmen heb ik ongeveer een uur later last van lucht in mijn darmen. Heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen komen? Bij wedstrijden is dat niet zo handig... Ik heb het idee dat ik het meer heb bij wedstrijden, langere zwemtrainingen en als ik zonder wetsuit zwem.

2

Re: Lucht inslikken

Heb het ook, vooral na zwemtrainingen.. Geen idee waar het aan ligt? Wellicht omdat je lange tijd horizontaal ligt?

#enjoylife

3

Re: Lucht inslikken

Ik heb dit ook in regelmaat maar heb het gelukkig in wedstrijden nog niet gehad,of toch nog geen last van gehad tenminste. Toen ik net begonnen was met zwemmen had ik er meer last van dan kon ik zelfs soms niet meer recht lopen het eerste uur na het zwemmen van de last in mijn buik.

4

Re: Lucht inslikken

Haha, je kaart wel wat aan blijkbaar!

Ik heb ook vaak buikpijn ongeveer een uur na de zwemtraining. En bij mij is dat ook door lucht in de darmen. Ik dacht al dat ik de enige was...

/Herman

5

Re: Lucht inslikken

Ja ik ben ook verbaasd dat er zo veel mensen blijkbaar ook last van hebben. Heeft vast iets met oppervlakkige ademhaling te maken? Ik heb het al een tijdje niet gehad maar tijdens de wedstrijd in Aarschot waar ik in het begin van de wedstrijd in een soort van paniek/overlevings modus terecht kwam had ik eer weer last van. Zoveel buikpijn dat ik zelfs heel even dacht aan uitstappen...

6

Re: Lucht inslikken

Ik heb daar ook steeds last van na een training..

7

Re: Lucht inslikken

Mijn ervaring leert dat het met ademhalingstechniek te maken heeft.  Krachtig uitademen via de neus zou hierbij helpen.
Tijdens een wedstrijd kun je het teveel aan lucht langs de andere kant laten ontsnappen (in het wetsuit), helpt bij het drijfvermogen  lol

8

Re: Lucht inslikken

Ja dat komt bij mij dus pas twee uur later na eerst een uur lang darmkramp... Ik zal vanavond eens op mijn uitademing letten...

9

Re: Lucht inslikken

colatje drinken  big_smile er zijn ook veel mensen die dit tijdens het lopen hebben,luchthappen en daarna of tijdens de training veel luchtverlies langs achter. Of zou dat een uitlaat zijn hmm