1

Onderwerp: Nieuwe ironman fan

Hoi iedereen,

Hierbij zal ik mijzelf even voorstellen.
Ik ben 28 jaar en woon in de randstand. Heb jarenlang basketball gespeeld en twee jaar geleden besloten om te stoppen. Omdat ik redelijk competitief ingesteld ben, blijf ik mijzelf pushen, zodoende dat ik na wat loopwedstrijden uitgekomen ben bij de triathlon. Ik heb het doel om in 2015 (eind zomer) een Ironman 70.3 te doen.

Zwemmen:

Ik kan redelijk goed zwemmen en hou ervan om te zwemmen. Surf ook veel, dus het water zelf komt wel goed. Heb tot nu toe geen echte zwemtraining ingepland, ben wel van plan om twee keer per week binnen baantjes te trekken.

Fietsen:

Ik heb een wielrenfiets, waar ik af en toe een kilometer of 30 a 40 op weg fiets. Ik heb geen idee of ik aan deze fiets voldoende heb voor een Ironman 70.3 door wellicht het stuur te veranderen. De kilometers zullen omhoog moeten, maar verwacht hier niet teveel problemen mee.

Hardlopen:

Na een stroef begin na het beginnen met hardlopen (hier en daar wat blessures) begint het er nu op te lijken. Het omschakelen van een explosieve sport naar een duursport, duurde toch langer dan verwacht. Momenteel 2 halve marathons en 1 marathon gelopen. De komende 4 maanden, komen daar nog 2 15km runs bij en 2 halve marathons.

Lijkt mij leuk om het forum te bekijken en alle mooie verhalen te lezen.

2

Re: Nieuwe ironman fan

Welkom! Je bent al goed op weg zie ik. Wat wil je veranderen aan je stuur?

3

Re: Nieuwe ironman fan

Hello,

Ik heb nu gewoon een wielrenstuur en niet een stuur dat ik zie bij de Ironmans. Technisch is mijn fiets-taal niet zo sterk  big_smile

Wellicht kan ik met mijn huidige fiets dan wel meedoen met triathlons, zodat ik niet een nieuwe fiets moet kopen.

4

Re: Nieuwe ironman fan

Een nieuwe fiets kopen moet je niet doen. Als je een knappe racefiets hebt kan je er altijd een opzet stuur op zetten.
Zie bijvoorbeeld:  http://www.futurumshop.nl/profile-desig … 8-mm.phtml
Dit soort sturen zie je heel veel in wedstrijden.
Werkt prima.
gr, Emiel


EB86 schreef:

Hello,

Ik heb nu gewoon een wielrenstuur en niet een stuur dat ik zie bij de Ironmans. Technisch is mijn fiets-taal niet zo sterk  big_smile

Wellicht kan ik met mijn huidige fiets dan wel meedoen met triathlons, zodat ik niet een nieuwe fiets moet kopen.

5

Re: Nieuwe ironman fan

Hallo EB86, welkom!

Heb je al een 70.3 op het oog? Een nieuwe fiets kopen is niet nodig (wel leuk overigens). Met een opzetstuur heb je al het grootste gedeelte van de aerodynamische voordelen van een tijdritfiets. Zorg dan wel dat je er goed opzit, eventueel met een andere zadelpen. Het gaat er niet alleen om dat je snel fietst, maar ook dat je daarna nog fatsoenlijk kan lopen en dat heeft zijn consequenties voor je zithouding op de fiets.

Succes met de trainingen!

6

Re: Nieuwe ironman fan

Hoi Maca944,

Ik zit te denken aan een IM 70.3 in luxemburg of Duitsland. Niet al te ver weg en goed te doen met de auto. Heb je tips voor een mooie IM 70.3 voor beginners.

Gr

7

Re: Nieuwe ironman fan

Ik heb enkele weken terug de ironman 70.3 Wiesbaden (Duitsland) meegedaan en deze is een echte aanrader..
Mooie stad, niet te duur, alles dichtbij, behalve zwemmen (maar is een shuttle bus die u naar daar brengt) en een heel mooi en uitdagend wielerparcours!!

8

Re: Nieuwe ironman fan

Top! Mooie uitdaging... succes en blijf posten. Lees graag mee over je vorderingen.
Groet,
Jasper

9

Re: Nieuwe ironman fan

Hoi Pieterjan99,

klinkt heel mooi. Hoe zit het dan met het zwemmen. Moet je na het zwemmen wel meteen fietsen of moet je dan met die shuttle?
Is het niet te uitdagend voor een eerste keer?


Gr

10

Re: Nieuwe ironman fan

Het lijkt mij ook leuk om een parcours te doen zonder laps. Vind het zelf altijd een stuk fijner als ik geen laps moet lopen. Hebben jullie dan ook aanraders?