1

Onderwerp: Kolibrie stelt zich voor

Hoi,

ik ben de Kolibrie, maar men noemt mij ook wel Paul.
35 jaar oud en ik woon in Zwolle en sportgek.

Sinds een jaar of 5 aan het wielrennen bij de Hanzerenners in Zwolle. Ik rij mijn koersjes in de voorjaars/zomeravondcompetitie hier in de regio. Met mijn sportklasse licentie rij ik ook wat KNWU koersjes.
In 2014 mocht ik voor het eerst met beide handjes in de lucht over de finish.
En toch... Ik ben niet heel zeker in het peloton. Ik rij of voorop of achteraan.

In 2012 zag ik dat er een triathlon werd georganiseerd in Zwolle, op loopafstand van mijn woning.
Ik heb meegedaan met de 1/8e en gefinisht in 1:10:17
Smaakte naar meer!

In 2013 meegedaan met flitstriathlon Nijkerk (1:02:04) Holten OD (2:33:17) en 1/4e Zwolle (2:15:46)

Dit jaar in Emmeloord 8e geworden met een eindtijd van 1:05:45 op de 1/8e triathlon.
Staan nog de kwartjes in Spijkenisse en Zwolle in de agenda.

Ik heb mij inmiddels aangesloten bij TV Triade in Zwolle en train daar mee op de verschillende onderdelen.

Fietsen is veruit mijn sterkste onderdeel, het doel op de fiets is om de snelste fietstijd neer te zetten.
Qua lopen kan ik aardig meekomen, maar verlies ik tot op heden nog wel plaatsen. Trainen deed ik niet op lopen, daar gaat verandering in komen.
Zwemmen kan ik sinds een paar weken in borstcrawl. Alle zwemonderdelen deed ik tot nu toe in schoolslag.

Ik hoop hier veel te leren en ervaringen te delen.

2

Re: Kolibrie stelt zich voor

Paul, welkom (ook hier)!

Erg prettig om het fietsen als basis te hebben, dat blijft toch de langste discipline.

Succes in Spijkenisse en Zwolle!

3

Re: Kolibrie stelt zich voor

Maca944 schreef:

Paul, welkom (ook hier)!

Erg prettig om het fietsen als basis te hebben, dat blijft toch de langste discipline.

Succes in Spijkenisse en Zwolle!

Stiekem heb jij Maarten mij beetje bij beetje enthousiast gemaakt voor de triathlons, mede door jouw website en wedstrijdverslagen.
Ooit ga ik ook een Ironman doen!

4

Re: Kolibrie stelt zich voor

Veel succes!

5

Re: Kolibrie stelt zich voor

kolibrie schreef:

Stiekem heb jij Maarten mij beetje bij beetje enthousiast gemaakt voor de triathlons, mede door jouw website en wedstrijdverslagen.

Dank! Leuk om te horen.

kolibrie schreef:

Ooit ga ik ook een Ironman doen!

Een jaar van tevoren inschrijven en just go for it! Al moet je er wel voldoende tijd voor kunnen vrijmaken.

6

Re: Kolibrie stelt zich voor

Ik ga in ieder geval weer trainen om in december een halve marathon te lopen op Ameland.

Ik wilde wellicht meedoen met de halve triathlon van Alpe d'Huez, ik moet alleen mijn vrouw zo ver zien te krijgen dat ze mee wil op vakantie  wink

7

Re: Kolibrie stelt zich voor

Maca944 schreef:
kolibrie schreef:

Stiekem heb jij Maarten mij beetje bij beetje enthousiast gemaakt voor de triathlons, mede door jouw website en wedstrijdverslagen.

Dank! Leuk om te horen.

kolibrie schreef:

Ooit ga ik ook een Ironman doen!

Een jaar van tevoren inschrijven en just go for it! Al moet je er wel voldoende tijd voor kunnen vrijmaken.

Inderdaad een super site met mooie verhalen!