1

Onderwerp: nieuweling

Hallo allemaal,

Ik ben Marjolijn, 29 lentes jong en woon in Roosendaal. Na tijden wel en niet rennen ben ik sinds april weer weer aan het rennen. 4 oktober loop ik met een groepje collega's de 5 km in Breda. Toevallig kocht mijn vriend in mei een racefiets en ja hoor eind juli had ik er ook eentje (een 2e hands Giant speeder) en voila een 2 hobby was geboren... We fietsen nu ongeveer 2x in de week.  Al met al kom ik op een x of 4 sporten in de week momenteel. Prima, aangezien ik graag wat kilo's kwijt wil.

Vroeger heb ik altijd gezwommen, (t/m zwemvaardigheid 4 en verschillende snorkel diploma's en zwemtrainingen) maar daar doe ik al jaren niks meer mee.

Om mezelf te motiveren was ik op zoek naar verschillende doelen. Half april wil ik vlak voor mijn 30ste iig nog de 10 km lopen in Rotterdam, en ik ben vast besloten om een 1/8e of 1/4e triathlon te doen ergens in de zomer van 2015. Welke weet ik nog niet. Ik heb me geregistreed om lekker mee te kunnen lezen en natuurlijk lekker veel tips en trucs te kunnen zien van de ervaren mensen.

Ik heb inmiddels gekeken naar triathlon vereningingen in de buurt, dat zou bergen op zoom of ruchpen worden. Maar door wisselende werktijden is dat niet echt praktisch op dit moment. Helaas! Gelukkig deed een goede bekende van ons triathlons, en heeft die gezegd dat ik bij hem aan mag kloppen voor raad en daad.

Van de winter wil ik beginnen met zwemmen en daarnaast, een 3 maanden of half jaar abbonement op de sportschool nemen. (afhankelijk van hoe rottige winter we krijgen) Ik wil gaan spinnen in de maanden dat ik niet buiten durf te fietsen, en gaan bootcampen. Om sowieso weer wat leninger en flexibeler te worden. Heerlijke vorm van interval en goed voor de algemene fitheid en het versterken van bepaalde spiergroepen.

Jeetje dat is nog een lang verhaal geworden, maar vind het wel zo netjes wat over mezelf te vertellen. smile

2

Re: nieuweling

Marjolijn welkom! Een zwemachtergrond wil nog wel eens helpen bij het triathlonnen, veel succes.

3

Re: nieuweling

Dat hoorde ik inderdaad. De technieken zitten er iig goed in. Vond het ook altijd heerlijk, maar op een of andere manier is dat op een gegeven moment gewoon gestopt.

4

Re: nieuweling

Hoi Marjolein, welkom... leuk verhaal trouwens!  smile