1

Onderwerp: Fietsronde bijhouden

Afgelopen weekend een ronde teveel gefietst tijdens de OD in Maastricht.
Komt je eindtijd niet ten goede al maak je wel ruim gebruik van het parcours  hmm .

Ik vertrouwde (blijkbaar tne onrechte) op het feit dat mijn kilometerteller op de fiets wel rond de veertig kilometer zou uitkomen. Maar met het korte parcours in Maastricht was de marge onder en boven de vereiste afstand voor mij niet duidelijk genoeg.

In het PF bij een aantal fietsen gekeken en gevraagd hoe anderen het aantal rondes bijhielden.
Sommige met kleine stickertjes op de fiets, elastiekjes, gewoon tellen.............

Iemand een goed en simpel idee?

2

Re: Fietsronde bijhouden

Gewoon goed tellen natuurlijk. Anders elastiekjes meenemen en na elke ronde 1 weggooien.

3

Re: Fietsronde bijhouden

De enige reden waarom ik een horloge meeneem tijdens een wedstrijd is dit soort parcoursen. Ik rijd één ronde, kijk hoe lang die duurde, doe dat keer 8 en dan zit je er nooit een ronde naast.
Ik reed in Maastricht in de buurt van een clubgenoot en die vertrouwde ook op z'n teller maar kwam bij mij vragen of we er al waren of nog een ronde moesten. Die had de teller op net geen 37 geloof ik en dan twijfel je natuurlijk. 41.8 zit er dichter bij...

4

Re: Fietsronde bijhouden

Voor mij een kwestie van goed inlezen en kijken wat het aantal ronden is. Vervolgens in bijvoorbeeld http://www.gmap-pedometer.com/ de route natekenen en kijken op hoeveel km ik uitkom. Dat getal onthouden in je race (of opschrijven op een stickertje) en matchen met je km-teller

#enjoylife

5

Re: Fietsronde bijhouden

Bij dusdanig kleine rondes, zou ik strookjes op het stuur plakken, elke ronde 1 afscheuren en bij de laatste ben je klaar. Elastiekjes ben ik niet zo'n voorstander van, aangezien die zo lastig vergaan in de natuur. (of er moet daar een speciale zone voor zijn welke opgeruimd wordt natuurlijk)

6

Re: Fietsronde bijhouden

Ik hang elastiekjes aan de ene bar van m'n stuur en verplaats ze naar de andere. Kan ik ze daarna weer netjes meenemen.  smile

7

Re: Fietsronde bijhouden

Zelf tellen werkt bij mij in ieder geval niet. Bij de UT-triathlon dit jaar maakte ik me al op om het parc ferme binnen te gaan toen ik gedubbeld werd door de koploper, waardoor ik dus op het nippertje alsnog wist dat ik nog een ronde te gaan had.

Volgend seizoen dus ook maar experimentere met kleine post-its op mn stuur.

Hetzelfde probleem heb ik overigens met het bijhouden van de baantjes in een zwembad, iemand daar tips voor?

8

Re: Fietsronde bijhouden

Ik gebruik in het zwembad altijd een poolmate. Kost niet zo veel en is heel betrouwbaar. Mijn 910 kan ook baantjes tellen maar ik draag zo een groot ding niet graag in een zwembad.

9

Re: Fietsronde bijhouden

Je zou na elke ronde de splittijd kunnen nemen op je Garmin (of wat je dan ook gebruikt). Geen autosplits, maar handmatig. Dan zie je na elke ronde hoeveel je er al hebt gehad.

Het lijkt zo simpel, het aantal rondes bijhouden, maar ik weet ook uit ervaring dat je in een wedstrijd altijd gaat twijfelen of je nou al 6 of 7 rondes hebt gehad.

10

Re: Fietsronde bijhouden

Overigens; niet altijd vertrouwen op technologie ... wink Heb 1x gehad dat m'n garmin helemaal niets registreerde tijdens een halve

11 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (24-09-14 19:35:56)

Re: Fietsronde bijhouden

Als er iemand met je mee is, vraag of hij/zij de rondjes wil tellen wel even afspreken waar hij/zij staat.
of
Elke ronde een lap geven op je horloge.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

12

Re: Fietsronde bijhouden

rinke schreef:

Voor mij een kwestie van goed inlezen en kijken wat het aantal ronden is. Vervolgens in bijvoorbeeld http://www.gmap-pedometer.com/ de route natekenen en kijken op hoeveel km ik uitkom. Dat getal onthouden in je race (of opschrijven op een stickertje) en matchen met je km-teller

Zo doe ik het ook. Km teller op afstand instellen en gaan.

13

Re: Fietsronde bijhouden

haha dat triathleten her en der wat afwijkingen in de hersenzone hebben weet ik uit eigen ervaring, maar hallo... tot 10 tellen?

En mocht je dan inderdaad hulp nodig hebben, kijk even hoe lang je eerste rondje is en doe dat keer het aantal rondjes dat je moet... 

Hoewel, als je niet tot 10 kunt tellen is 4,5x8 natuurlijk ook heeeel moeilijk smile smile

14

Re: Fietsronde bijhouden

Ik heb voor de wintertriathlon in Twente een paar jaar geleden een klein digitaal vingertellertje gekocht omdat ik de bui van het ronden tellen op de ijsbaan al zag hangen. Kosten een scheet en drie knikkers, zou in dit geval ook uitkomst kunnen bieden.

http://www.custom-product.com/upload/662/668uij1/tally-counter-wjt-013-428.jpg

Even op interwebz zoeken op "tally counter".

15

Re: Fietsronde bijhouden

Bedankt voor alle goede tips.
Afgelopen week een aantal uit geprobeerd. Rekening gehouden met eenvoud, korte handeling en geen milieu vervuiling.

Rondes tellen en km stand in de gaten houden al een een keer geprobeerd (bij mij geen succes).
Met de elastiekjes was ik wat lang aan het frummelen (wilde ze niet weg gooien).
Breed plakband voorbereid (stukje omgeslagen en ingeknipt) en op stuur geplakt ging nog het beste.

Vandaag de goeie tip van Dorter op gepakt en vingertellers gekocht. Ook 1 voor op mijn trainingsfiets. Lijkt me ook handig om de herhalingen bij intervaltraining bij te houden.
Rond de 1 Euro 70.