1

Onderwerp: IM Barcelona

Tja, voorspellen doe ik niet voor een IM, wel "hopen"  tongue

Ik hoop op het volgende :

Zwemmen : binnen de 1.15
Fietsen : max 5.30
Lopen max : 3.45

Als het goed is kom ik dan precies binnen mijn oude pr van 10.37 daterend uit 1998  cool
Maar 16 jaar na dato is alles "in de buurt" natuurlijk al prima. We gaan er van genieten, mijn eerste hele onder de "Ironman vlag"

Tot volgende week!

2

Re: IM Barcelona

Heel veel succes!

3 Laatst bewerkt door PalmS (29-09-14 17:25:27)

Re: IM Barcelona

Heel veel succes!! Respect voor die tijden;)

Amat Victoria Curam

4

Re: IM Barcelona

Dat zou super tijden zijn helemaal na 16 jaar. Gelukkig nu meer ervaring he

5

Re: IM Barcelona

Mooie tijden Petitmas
.
Ken je de tussentijden van 16 jaar geleden nog? Ben je in die jaren ergens sterker op geworden, door ervaring of anders trainen?

6

Re: IM Barcelona

Succes

7

Re: IM Barcelona

Stefan

Tijden van 1998 :

Zw  1.14.45
F     5.35.42
L     3.46.57

Sinds mei 2013 train ik "bij" (  tongue  ) Frank Heldoorn en dat heeft bij mij heel veel goed gedaan.
Op de fiets VEEL sterker geworden............maar dat wil niet zeggen dat dat er zondag uit komt  lol

Train hier alleen maar in/op/over de heuvels en straks moet het vlak. Lijkt makkelijker, maar de ervaring is anders, je mist souplesse.

Maar belangrijkste is dat ik nu 1½ jaar heb getraind, 5x per week, en in Nederland had ik een 40-urige werkweek, trainde 2x per week op de atletiekbaan, 1x zwemmen en volgde voor Almere een schema van 12 weken. Liep de marathon van R'dam als voorbereiding, ging dan naar de halve van Kruiningen en dan ging het 12 weken schema in.

Allemaal redelijk achterhaald nu. Als ik in Barca 10.20 loop weet ik dat ik HEEL VEEL heb laten liggen in de jaren 90  cool

8

Re: IM Barcelona

petitmas schreef:

Maar 16 jaar na dato is alles "in de buurt" natuurlijk al prima. We gaan er van genieten, mijn eerste hele onder de "Ironman vlag"

Tot volgende week!


Wat goed en heel veel succes voor strax! Hoop met je mee dat je onder je PR komt :-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

9

Re: IM Barcelona

Petitmas idd de manier van trainen doet veel, ik heb er nu 6 maand opzitten bij mr heldoorn haha. Kwam vanaf bijna 0 en ik ben al verder dan ik dacht te zijn. Volgend jaar voor de 1e keer de halve.

Maar zoals je zelf al zegt al je nu 10.20 zou klokken dan denk ik dat je 16 jaar geleden met dezelfde training wel in de buurt van 9.15 uur zou kunnen komen, of denk ik nu wel heel positief haha

succes in ieder geval, en vooral ook genieten

10

Re: IM Barcelona

Succes, we zullen duimen  smile

11

Re: IM Barcelona

Veel succes, en vergeet niet lol te hebben en te genieten!

Ironman/hele triathlons zijn leuk smile

12

Re: IM Barcelona

Vanzella schreef:

Ironman/hele triathlons zijn leuk smile

No, they're not...  wink

Op de bank bier drinken terwijl je vrouw je rug masseert en er een goede film op tv is, dat is leuk.

13

Re: IM Barcelona

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:

Ironman/hele triathlons zijn leuk smile

No, they're not...  wink

Op de bank bier drinken terwijl je vrouw je rug masseert en er een goede film op tv is, dat is leuk.

Helaas is een hele triathlon lopen meer aannemelijk dan het laatste  lol  lol  lol  lol

#enjoylife

14

Re: IM Barcelona

Als er iemand ooit mee wil gaan doen, vond net dit linkje voor wat betreft de hoogtemeters  tongue

http://www.bikemap.net/en/route/1555633 … barcelona/

Erg goed te doen, de 2 "grootste" pukkeltjes zitten in het begin maar je bent met nog geen 2 minuten boven, en dan heb ik alleen nog maar DT2 gefietst :-)

Erg leuk fietsen van dorpje naar dorpje emt palmbomen langs de kant en uiteraard steeds zicht op de Middellandse Zee.

15

Re: IM Barcelona

Nou daar istie dan (kopie van FB)

Dit hoopte ik dus                        en het werd

Zwemmen : binnen de 1.15         1.14.27 (met 1.13 voet op het strand  tongue )
Fietsen : max 5.30                      5.25
Lopen max : 3.45                        4.06

Eindtijd 10.51.............voor de 4e keer onder de 11 uur, waarvan de laatste in 2002

Hallo allemaal,

Als eerste ONTZETTEND bedankt voor al het medeleven op welke manier dan ook, doet echt goed.
Tja, er zaten te veel dingen tegen om een pr te kunnen lopen, maar wel op 2 van de 3 onderdelen pr gehaald (dus het kan wel) zwemmen en fietsen waren nog nooit zo snel.

Maar het begon al voor de start : onweer, bliksem, water met BAKKEN uit de hemel en dan moet je je fiets nog in orde maken. Banden oppompen, bidons er op en dan de tent in.......doorweekt.
Door het onweer werd de start een half uur uitgesteld EN was het vlakke watertje veranderd in een redelijke golvenmassa. Vervolgens was het ook nog eens ruim 3900 mt, hadden we ook nog eens het langste rak van 2350 mt strooming tegen en dan toch nog pr.

Op de fiets ging het volledig volgens plan, zowel voeding als hartslag, maarrrrrr 180 km lang zijwind, word je niet echt vrolijk van. Laatste 30 km hebben te veel kracht gekost waardoor ik niet fris aan de marathon. Maar ook het fietsen een pr 5.25

Eerste ronde had ik nog hoop, maar in die 2e ronde was die meteen vervlogen. Onderweg mijzelf wel 10 keer toe moeten spreken "niet wandelen !!!" anders ga je boven de 11 uur. Laatste ronde heb ik vol gas gegeven, zou je aan de tijden niet zeggen  En toen zag ik dat ik met de laatste 7 km nog 8 min speling had richting de 11 uur.

Laatste keer dat ik onder de 11 uur liep was in 2002.......dus 12 jaar na dato ben ik DAAR ook al HEEL blij mee. Tel daar bij op dat ik tov mijn pr in 16 jaar 14 min langzamer ben geworden......dan begrijpen jullie : HIER ZIT EEN BLIJ MENS

16

Re: IM Barcelona

Maar helaas ook minder leuke berichten Nederlandse triatleet overleden in Spanje http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla … den-spanje

17

Re: IM Barcelona

Top gedaan petitmas! Ik zag de foto's zondagochtend voorbij komen, blij dat het later op de dag beter was. 14 minuten langzamer in 16 jaar lijkt me een mooi resultaat, zeker gezien de omstandigheden.

18

Re: IM Barcelona

Wow, gefeliciteerd petitmas met deze mooie prestatie!!

19

Re: IM Barcelona

Gefeliciteerd! Klasse dat je nog steeds onder de 11 kunt!!

20

Re: IM Barcelona

Goede prestatie, daar mag je zeker (weer) trots op zijn!  big_smile

21

Re: IM Barcelona

Wat een topprestatie zeg! heel erg van harte!!

#enjoylife

22

Re: IM Barcelona

Sodeknetter, 41 jaar. Had ik nog niet gelezen. Heb hem wel gevonden op FB, wat een drama. Was niet zijn eerste IM.
Zo zie je maar weer, het is niet vanzelfsprekend dat je een hele triathlon uitloopt, kijk met een nog tevredener gevoel terug op de dag van gisteren.

23

Re: IM Barcelona

Mooie prestatie!

Toch zet het je wel aan het denken als iemand het loodje legt tijdens een sportevenement. Bij heel wat sportevenementen waar ik aan mee heb gedaan is wel eens iemand om het leven gekomen, van Dam tot Dam tot de Marmotte. Ik kan dat meestal wel relativeren ("zal wel ongetraind zijn"), maar als het om een jonge en/of ervaren deelnemer gaat wordt dat wel iets moeilijker.

24

Re: IM Barcelona

Jörgen schreef:

Mooie prestatie!

Toch zet het je wel aan het denken als iemand het loodje legt tijdens een sportevenement. Bij heel wat sportevenementen waar ik aan mee heb gedaan is wel eens iemand om het leven gekomen, van Dam tot Dam tot de Marmotte. Ik kan dat meestal wel relativeren ("zal wel ongetraind zijn"), maar als het om een jonge en/of ervaren deelnemer gaat wordt dat wel iets moeilijker.

De overleden Nederlander deed mee aan een OD in Barcelona, niet aan de IM. Vorig jaar in Nice zag ik een kerel liggen die tijdens het afdalen was gevallen en had er meteen een slecht gevoel bij (denk aan hoe Casartelli er in '95 bij lag). Tijdens de marathon werd omgeroepen dat hij was overleden (en werd een minuut stilte gehouden, redelijk bizar als je aan het lopen bent). Ik zal niet zo snel uitstappen om zoiets, maar het speelde wel de hele dag door mijn hoofd.

25

Re: IM Barcelona

Jörgen schreef:

Bij heel wat sportevenementen waar ik aan mee heb gedaan is wel eens iemand om het leven gekomen, van Dam tot Dam tot de Marmotte. Ik kan dat meestal wel relativeren

Het is ook heel makkelijk te relativeren. Als je kijkt hoeveel mensen er per hoofd van de bevolking elke dag een hartaanval of ander infarct krijgen zijn rekensommetjes gauw gemaakt. Onlangs overleed er ook iemand bij de Dam tot Dam loop. Maar als je kijkt naar de aantallen deelnemers; ik geloof dat er op zo'n dag bijna 60.000 man onderweg is. Statistisch gezien is het dan bijna onmogelijk dat er géén doden vallen door een dergelijk voorval. Bankhangers krijsen dan gelijk om het hardst dat sporten (zie je wel) heulemáál niet gezond is. Bullshit; zet genoeg mensen bij elkaar en iemand heeft die dag gewoon domme pech.

Sommige dingen zijn gewoon wat ze zijn; puur toeval maar wel heel sneu.

Ik ben jaren geleden zelf tijdens de Bergrace by night ook wel eens geconfronteerd met een deelnemer waar het ambulancepersoneel net een wit kleed overheen aan het leggen was. De leukigheid is er dan wel gelijk vanaf.