1

Onderwerp: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het live kijken (streamen via internet) van de wereld kampioenschap Ironman in Kona?

Ik wil 11 oktober graag live kijken. Klopt het dat dit via de Ironman website gewoon kan? Is dat 'goed te doen', of te pixelig en traag?
Zijn er (in geval van nood) andere bronnen waar je live verslag kunt volgen?

Zijn er wellicht clubjes die in/rondom Amsterdam gezamenlijk kijken?

tnx! groet
Daniel

Ironman 70.3 Lanzarote finisher 2014

2

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Ik heb vorig jaar het zwemmen en een heel deel van het fietsen perfect kunnen volgen op de site van ironman zelf.
Dit was goed te doen, zonder pixelig te zijn, of te traag te zijn.

3

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

@olirits: daarna hield je het voor gezien, of hield de uitzending het voor gezien?
wink

Ironman 70.3 Lanzarote finisher 2014

4

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Het is te volgen, maar de belangrijke momenten in de wedstrijd worden vrijwel altijd gemist. Meestal houden ze kilometers lang een atleet in beeld die gesponsord wordt door officiele sponsors van ironman, ongeacht of die atleet op een belangrijke positie in de wedstrijd ligt. Je moet naast de beelden altijd de live ticker in de gaten houden. Alleen daarop heb je door wat er gebeurt.

Je moet verder ook tegen honderd chocomelk reclames kunnen. En ironman Pro's die leuk verslag van de wedstrijd afwisselen met verkooppraatjes over de officiele Ironman blender en andere prullaria.

De echt mooie beelden worden wel gemaakt maar die bewaren ze voor een televisie uitzending.

5

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Klinkt niet echt als de moeite dus....

Wanneer wordt het uitgezonden op tv? En is ook dat via internet te zien? (ga er niet vanuit dat het in NL wordt uitgezonden).
Ik weet dat de uitzendingen (vaak een uur, iets langer, toch?) vaak op youtube terecht komen, maar dat is natuurlijk nog weer wat later dan de uitzending zelf.

Ironman 70.3 Lanzarote finisher 2014

6

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

daandaan schreef:

@olirits: daarna hield je het voor gezien, of hield de uitzending het voor gezien?
wink

daarna vond vrouw lief dat het tijd was de laptop op te bergen en het bed op te zoeken.

7

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Ik heb twee keer de live stream gevolgd. Was prima te doen. Houd er wel altijd een tweede scherm naast met de textuele updates aangezien die een beter beeld van de wedstrijd geven, af en toe check ik ook de athlete tracker om te zien hoe sommigen het er vanaf brengen.

8

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Is er nog een nacht van de Ironman dit jaar?

Ik zet wel een pc aan met de livestream, maar ik verbaas me er elke keer over hoe slecht de regie is. Ironman is al niet echt een kijkerssport, maar er wordt werkelijk niets gedaan om de wedstrijd goed in beeld te krijgen.

9

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Bwa je kunt eens ter plaatsen gaan kijken he. Een leuk weekendje van maken  wink

10

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Maca944 schreef:

Is er nog een nacht van de Ironman dit jaar?

Ik zet wel een pc aan met de livestream, maar ik verbaas me er elke keer over hoe slecht de regie is. Ironman is al niet echt een kijkerssport, maar er wordt werkelijk niets gedaan om de wedstrijd goed in beeld te krijgen.

Ligt eraan, is alleen slecht als je commercie slecht noemt. Ze willen de goede beelden aan een tv zender verkopen ipv gratis op internet te gooien. Het gaat Ironman enkel om winst, niet om de sport van lange afstandstriathlon groter en boeiender te maken.

11

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Ik ga wel even kijken hoe de live  uitzending is op de Ironman site.
Anders is er binnen een mum van tijd de uitzending van NBC wel ergens te downloaden of te kijken via Youtube.

12

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

@Maca944

Dit jaar geen "Nacht van de Triathlon" vorig jaar was de belangstelling al een stuk minder als voorgaande jaren.
Op zich jammer vond het altijd leuk met gelijkgestemde deze nacht te beleven.

13

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

http://triathlon.competitor.com/2014/10 … ship_86294

14

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

In Leuven (B) is er een avond in Club Montreal.

15

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Ik zit nu te kijken, 3 uur bezig, en het is prima te volgen op de site

16

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Zit ook al te kijken vanaf het begin. Heel goed te volgen.

17

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Ik ben aangenaam verrast na de afgelopen jaren. Dit is goede coverage.

18

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

thijs schreef:

Ik ben aangenaam verrast na de afgelopen jaren. Dit is goede coverage.

Ik zat ook klaar om me te gaan ergeren, maar dat bleef uit. Blijkbaar hebben ze toch naar je geluisterd. Nu Andrew Messick nog.

19

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

De kwaliteit van de stream was nog steeds bedroevend. Minecraft is visueel nog aantrekkelijker om naar te kijken.

20

Re: Ironman world championship 2014 Kona live bekijken

Bleek schreef:

De kwaliteit van de stream was nog steeds bedroevend. Minecraft is visueel nog aantrekkelijker om naar te kijken.

Lol, ik moest lachen (met kinderen die regelmatig trots hun Minecraft creaties laten zien).