1

Onderwerp: Amsterdam (halve) marathon

Meer een post je prestatie dan een voorspel je prestatie, aangezien de loop vorige week was. Hebben meerdere van jullie hier meegedaan in Amsterdam? Ikzelf heb de halve marathon gelopen in 1:58:18. Liep samen met een maatje van mij en moest hem op sleeptouw nemen. Had anders wel richting de 1:50:00 kunnen gaan denk ik.

2

Re: Amsterdam (halve) marathon

En hij zei precies hetzelfde?  wink

Dit jaar heb ik niet gelopen, in het verleden heb ik wel een paar keer de marathon gelopen. Mooie route, maar qua beleving vind ik Rotterdam mooier.

3

Re: Amsterdam (halve) marathon

Ik heb heel aangenaam gelopen maar wat traag  roll  4u01min is echt wel de traagste die ik al gelopen heb. Heel mijn voorbereiding is eigenlijk in het water gevallen door een zware verkoudheid die maar bleef aanslepen, de duurlopen gingen wel maar snelheidstraining niet. Maar goed weer een ervaring rijker en heb een leuke dag gehad. Op naar Egmond nu  wink

4

Re: Amsterdam (halve) marathon

Ook heb ik de halve marathon van Amsterdam gelopen.
Vorig jaar liep ik hem in 2:15:44 en dit jaar in 1:47:26! Een flinke vooruitgang gemaakt dus afgelopen jaar.
Helaas starte ik in het groene vak (eindtijd 2:00 - 2:10 uur) waardoor ik flink wat mensen moest inhalen. Denk dat er anders nog wel een minuutje af had gekunt.

5

Re: Amsterdam (halve) marathon

Maca944 schreef:

En hij zei precies hetzelfde?  wink

Dit jaar heb ik niet gelopen, in het verleden heb ik wel een paar keer de marathon gelopen. Mooie route, maar qua beleving vind ik Rotterdam mooier.

Hahaha, gelukkig kon hij niets meer zeggen en heb ik in de laatste kilometers nog 1,5 minuut kunnen weglopen.

6

Re: Amsterdam (halve) marathon

Ik heb dit jaar de hele gedaan en heb hem gelopen in 3:33:25, was niet totaal tevreden.
Was iets te snel gestart, bij km 21 ben ik nog wezen versnellen en bij km 32 ben ik ingestort.
Had liever onder de 3:30:00 willen lopen, vond het wel leuk om in het stadion te starten en te finishen.

7

Re: Amsterdam (halve) marathon

ronnyke schreef:

Ik heb heel aangenaam gelopen maar wat traag  roll  4u01min is echt wel de traagste die ik al gelopen heb. Heel mijn voorbereiding is eigenlijk in het water gevallen door een zware verkoudheid die maar bleef aanslepen, de duurlopen gingen wel maar snelheidstraining niet. Maar goed weer een ervaring rijker en heb een leuke dag gehad. Op naar Egmond nu  wink


Ik loop Egmond ook. Ben reuze benieuwd. Daartussen nog de zevenheuvelenloop en de bruggenloop in r'dam. CPC in den haag en hele in R'dam staan ook al ingeschreven.

8

Re: Amsterdam (halve) marathon

Die 4u is wel op de marathon natuurlijk niet op de halve tongue Een voorjaarsmarathon loop ik niet dan komt mijn voorbereiding op het triathlonseizoen een beetje in het gedrang. Anders zou ik ook Rotterdam wel eens willen doen.

9

Re: Amsterdam (halve) marathon

Ik heb ook meegedaan. Ik had het zwaar en het ging niet vanzelf maar de eerste helft van de marathon in 1u43 en de tweede helft in 1u37. Eindtijd: 3u20 Precies de tijd waar ik op wilde lopen. In het begin dus erg voorzichtig weggegaan en in het tweede gedeelte kunnen versnellen. Voel mijn bovenbenen nog ,maar gelukkig niet meer zo erg als maandag en dinsdag  big_smile

10

Re: Amsterdam (halve) marathon

DVL schreef:

Ik heb ook meegedaan. Ik had het zwaar en het ging niet vanzelf maar de eerste helft van de marathon in 1u43 en de tweede helft in 1u37. Eindtijd: 3u20 Precies de tijd waar ik op wilde lopen. In het begin dus erg voorzichtig weggegaan en in het tweede gedeelte kunnen versnellen. Voel mijn bovenbenen nog ,maar gelukkig niet meer zo erg als maandag en dinsdag  big_smile

Wow! Ik heb vorig jaar ook mijn eerste marathon met negatieve split in Amsterdam gelopen, maar een verschil van 6 minuten is best wel erg veel. Ben je nog een beetje zoekende qua marathontempo? Verder petje af.

11

Re: Amsterdam (halve) marathon

DVL schreef:

Ik heb ook meegedaan. Ik had het zwaar en het ging niet vanzelf maar de eerste helft van de marathon in 1u43 en de tweede helft in 1u37. Eindtijd: 3u20 Precies de tijd waar ik op wilde lopen. In het begin dus erg voorzichtig weggegaan en in het tweede gedeelte kunnen versnellen. Voel mijn bovenbenen nog ,maar gelukkig niet meer zo erg als maandag en dinsdag  big_smile

Mooie tijd!!

12

Re: Amsterdam (halve) marathon

@ Macca944: Volgens de tabellen zou ik nog wel sneller moeten kunnen lopen maar ik was bang dat ik mijzelf zou opblazen. Dus ik ben behoedzaam gestart. Ik loop op de 10km los en in kwart triatlons rond de 38min. Dus een tijd rond de 3 uur op de marathon moet dan haalbaar zijn. Tijdens IM Zurich dit jaar liep ik 1u45 in de eerste helft en 2u04 de tweede helft van de marathon. Toen sloegen mijn benen volledig op slot. Dit was pas mijn 4e marathon en mijn 2e buiten een IM. Maar ik had waarschijnlijk iets sneller kunnen starten. Maar ik heb liever wat over dan dat ik volledig stuk ga  wink


@FrankGNL: Dank!

13

Re: Amsterdam (halve) marathon

FrankGNL.............kleine tip............als je je top voelt in een marathon versnel je niet bij 21 maar vanaf 32  tongue
En dan ga ik er van uit dat je minder dan, laten we zeggen 10 marathons hebt gelopen.

DVL......knappe tijden maar volgens mij moet jij veel sneller kunnen in de triathlon.
Ik loop al lang geen 38 meer in een triathlon, maar in 2008 liep ik nog wel 3.48 in Almere op de marathon
(en ook in 2008 liep ik geen 38 op de 10 in een kwart  tongue  )

Liep jij overigens niet 3.30 op Mallorca  big_smile ?

Overigens die tabellen.............leuk, maar dan had ik al 5 keer onder de 3 uur moeten lopen en heb dat nog nooit gedaan, grrrr

14

Re: Amsterdam (halve) marathon

@ Petitmas: Ik had in Zurich ook wel harder willen lopen maar was niet fit. Periode van weinig slaap gehad door privé omstandigheden. Ik had gehoopt op 3u30 maar dat lukte dus niet. Maar aan de trainer en schema's kan het niet liggen. Ik train bij dezelfde trainer als jij  wink

En nee, heb niet op Mallorca gelopen.