1

Onderwerp: Louise stelt zich voor

Ik meld me dan eindelijk ook maar eens aan – ik lees dit forum al meer dan een jaar, heb er al veel van opgestoken (dankdank!). Nu wil ik zelf een vraag stellen, vandaar, die komt zo in het subforum Fietstraining. Hier wat over mij.

Ik fiets al jaren, ben er een paar jaar geleden bij gaan hardlopen omdat ik de wintertrainingen op de fiets steeds meer zat werd, en zwemmen, schoolslag, heb ik altijd graag gedaan, vooral lekker in zee of een meer duiken ofzoiets, niet bepaald prestatiegericht. Desalniettemin: met dat lopen erbij kwam een triathlon in mijn vizier. In 2011 debuteerde ik op de achtste van Binnenmaas, en zoals dat velen op dit forum is overkomen: ik was meteen verkocht. Ik vond het ontzettend leuk, en ben inmiddels acht achtsten/sprints, vier kwarten en een derde (Oud-Gastel) verder.

Bovendien heb ik leren borstcrawlen en zijn mijn ambities aangewakkerd: ik train nu voor volgend jaar een halve, en, als alles goed blijft gaan, daarna, in 2016, op mijn 50e, één keer een hele. Tijdsambities heb ik daar niet bij, en vooral aan het hardlopen heb ik nog een hele kluif, maar dat vind ik ook juist het leuke ervan: mijn grenzen verleggen. Waar die met hardlopen liggen, weet ik nog niet eens, want ik boek nog steeds progressie. En verder vind ik het best als ik maar niet op grote achterstand laatste word, en dat is me nog nooit overkomen.

Jullie kunnen mij in zoverre een beetje kennen, nouja, niet persoonlijk, maar wel dingen van mij gelezen hebben, want ik ben bijna 10 jaar lang de vaste Fietsvrouw-columniste geweest voor Fiets Magazine (totdat ik anderhalf jaar geleden plaats moest maken voor Marianne Vos). Inmiddels ben ik ook meer triathlon- dan fietsvrouw, al is fietsen nog steeds mijn grootste liefde van de drie sporten. Afgelopen zomer nog door het lege westen van Canada naar de Noordelijke IJszee gefietst, ook dat vind ik heerlijk om te doen.

En schrijven over sport doe ik ook nog steeds zo af en toe. Ik doe sowieso ‘tekstenwerk’: ik ben eigen baas als trainer/adviseur op het gebied van schrijven in organisaties. En verder: ik woon in Rotterdam, ben getrouwd met Henk die gelukkig net zo van sport houdt als ik, en mijn grootste andere hobby is lezen. Boeken, bedoel ik dan vooral, maar dit forum vind ik ook erg leuk!

2

Re: Louise stelt zich voor

Welkom en nu je Felt vraag  lol

3

Re: Louise stelt zich voor

Louise welkom! Mooie verhalen.

4

Re: Louise stelt zich voor

Welkom! Meer (ambitieuse) vrouwen in de triathlon is altijd beter. Ik vond je colums ook altijd leuk om te lezen.

5

Re: Louise stelt zich voor

plaats maken voor Marianne Vos is ook zeker geen schande:)

6

Re: Louise stelt zich voor

Sandra86 schreef:

Ik vond je colums ook altijd leuk om te lezen.

Dat vind ik natuurlijk leuk om te horen! Als je er nog een paar wilt lezen: ik had nog een voorraadje liggen en ik heb er recent nog één bijgeschreven, en die staan sinds afgelopen zomer op mijn zakelijke weblog, http://www.lhcornelis.nl/category/zomer … ietsvrouw/

Louise