1

Onderwerp: Challenge Almere 2015

En de inschrijving is geopend, ik ben erbij. Nu nog even afwachten of Ironman Maastricht daadwerkelijk gaat plaatsvinden.

2

Re: Challenge Almere 2015

Ik wacht even tot mijn NTB lidmaatschap is doorgevoerd en dan ga ik me gelijk inschrijven voor de halve

3

Re: Challenge Almere 2015

Dan zal ik me deze week ook eens inschrijven en hotel boekken. Ik had deze week al eens op de site geweest maar toen was het nog niet open.

4

Re: Challenge Almere 2015

Net ingeschreven, dat wordt dan de 2 de halve, nu eens bezig om de 1 ste halve uit te zoeken voor omstreeks juni-juli 2015

5

Re: Challenge Almere 2015

edj schreef:

Net ingeschreven, dat wordt dan de 2 de halve, nu eens bezig om de 1 ste halve uit te zoeken voor omstreeks juni-juli 2015


Almere wordt ook mijn 2e, mijn 1e wil ik in Didam gaan doen is 4 Juli

6

Re: Challenge Almere 2015

Ingeschreven voor de hele, gaat hopelijk een mooie (sportieve) zomer worden mss nog iets begin augustus erbij  tongue !

7

Re: Challenge Almere 2015

EDJ............kom gezellig naar Frankrijk ..... zowel juni als julie SUPERMOOIE halve triathlons vlak bij ons

8

Re: Challenge Almere 2015

ik twijfel ook tussen didam en bocholt. Bij de laatste heb ik mijn eerste triathlon gedaan, een OD. Is echt duits geregeld, grundlich en ontspannen.
Petitmas, ik vind Frankrijk een mooi land, maar... Die fransen.

9

Re: Challenge Almere 2015

Ik ben van plan me in te schrijven als ik een goed voorseizoen heb getraind met als toetje de marathon van Rotterdam in april. Of zou de hele dan al volgeboekt zijn? Als die kans aanwezig is zal ik me voor de zekerheid maar inschrijven, maar ik dacht dat je voor de versie van 2014 nog tot een paar weken van tevoren kon inschrijven.

10

Re: Challenge Almere 2015

Jack33 schreef:

Ik ben van plan me in te schrijven als ik een goed voorseizoen heb getraind met als toetje de marathon van Rotterdam in april. Of zou de hele dan al volgeboekt zijn? Als die kans aanwezig is zal ik me voor de zekerheid maar inschrijven, maar ik dacht dat je voor de versie van 2014 nog tot een paar weken van tevoren kon inschrijven.

Ik heb geen wat het max aantal deelnemers is in Almere, maar de afgelopen 2 jaar onder de vlag van Challenge was laat inschrijven in ieder geval (nog) geen probleem.
Later inschrijven wel extra.

11

Re: Challenge Almere 2015

Ik heb Almere ook op het plan staan. Ik ga echter nog niet inschrijven.

Vorig jaar kon je inderdaad tot laat in de zomer nog inschrijven voor zowel de hele als 1/2 afstand. Nu het geen EK is verwacht ik dat het iets minder snel zal lopen met de inschrijvingen. Maar ja wat weet ik ervan af he...

Ik plan om dit jaar 3 halve triathlons in de voorbereiding te doen:
Mei 2015 - 1/2 Nieuwkoop
04.07.2015 - 1/2 Didam
09.08.2015 - 1/2 Ironman Wiesbaden (inmiddels ingeschreven)
12.09.2015 -  Challenge Almere

Hoe gaat jullie voorbereiding eruit zien? Of ben ik te veel bezig met 2015...  tongue

12

Re: Challenge Almere 2015

Vorige week ook ingeschreven en wordt mijn 1e hele afstand :-) Hoewel ik na een tip nog even wilde afwachten of de Ironman in NL zou komen toch maar besloten voor de Challenge te gaan. Tot op heden nog steeds niets officieel vanuit Maastricht en Ironman en daarnaast komt begin augustus te krap voor me na mijn halve triathlon met de Challenge Poznan op 26/7.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

13

Re: Challenge Almere 2015

Ook ingeschreven voor de halve afstand. Wel makkelijk dat je inneens hotel enz kunt vastleggen.

14

Re: Challenge Almere 2015

ronnyke schreef:

Ook ingeschreven voor de halve afstand. Wel makkelijk dat je inneens hotel enz kunt vastleggen.

Mooi!

Overigens wordt dit de eerste hele triathlon waar ik 's nachts gewoon in mijn eigen bed kan slapen. Die 40 minuten in de auto gebruik ik om lekker wakker te worden met de juiste muziek.

15

Re: Challenge Almere 2015

Mooi kan ik je/jullie aanmoedigen wanneer ik aangekomen ben en aan het bier zit tongue  Ik blijf toch tot zondag daar.

16

Re: Challenge Almere 2015

Toch wel jammer dat ze Almere op dezelfde dag organiseren als de EK lang in Engeland. Allebij Challenges nota bene..  hmm

17

Re: Challenge Almere 2015

Cootje schreef:

Toch wel jammer dat ze Almere op dezelfde dag organiseren als de EK lang in Engeland. Allebij Challenges nota bene..  hmm

Het zijn inderdaad allebEI Challenge wedstrijden, maar hoeveel waarde wordt er nou gehecht aan een ETU kampioenschap over de lange afstand?

18 Laatst bewerkt door thijs (16-12-14 20:56:31)

Re: Challenge Almere 2015

MartijnT schreef:

Het zijn inderdaad allebEI Challenge wedstrijden, maar hoeveel waarde wordt er nou gehecht aan een ETU kampioenschap over de lange afstand?

Heel veel. Belangrijkste wedstrijd van het jaar   lol

19

Re: Challenge Almere 2015

thijs schreef:
MartijnT schreef:

Het zijn inderdaad allebEI Challenge wedstrijden, maar hoeveel waarde wordt er nou gehecht aan een ETU kampioenschap over de lange afstand?

Heel veel. Belangrijkste wedstrijd van het jaar   lol

Haha dus volgend jaar ga jij weer voor top 8 op het ETU EK lang zeker? ;-)

20

Re: Challenge Almere 2015

Ik had in elk geval afgesproken mee te gaan naar het EK, en dus valt Almere af. Zeezwemmen, fietsen door Dorset, heb er nu al zin in  big_smile

21 Laatst bewerkt door Jan22 (26-12-14 22:48:43)

Re: Challenge Almere 2015

Ik ben erbij en doe mee met de halve afstand. Nu lekker voorbereiden smile ik heb ook maar meteen een hotel geboekt.

22

Re: Challenge Almere 2015

De kogel is redelijk door de kerk smile Ook ik wil me gaan richten op m'n 1e 1/2e triathlon. Om dit te bereiken ga ik sowieso een stuk minder wedstrijden doen dit jaar en me vooral focussen op het hardlopen en zwemmen... Nu nog even een paar maanden een en ander qua progressie aankijken en me in maart inschrijven...
Nu al zin in de voorbereidingen smile

#enjoylife

23

Re: Challenge Almere 2015

Het lijkt erop dat de kogel voorlopig in de kerk blijft steken........... Afgelopen dagen op de fiets nagedacht over het wel of niet doen van mijn eerste halve triathlon. Kijken naar de effort die ik er in kan steken denk ik toch dat ik de komende 5 jaar afhaak en de focus ga leggen op max OD's en daarin mijn snelheid verhoog. Reden? Een onregelmatige werkende vrouw in combinatie met 2 kinderen (2 en 4 jaar). Dit betekend sowieso dat ik 50% van mijn weekenden niet tot nauwelijks kan duurtrainen (en als ik train ik mijn vrouw niet zie voor of na het werk).  Als de kinderen een aantal jaren ouder zijn en ze ze zich zelf een aantal uren kunnen redden (bijv in het zwembad) kan ik op dat soort dagen m'n trainingen afwerken. Nu gaat het een in mijn ogen te groot avontuur worden waar niemand vrolijk van wordt of ik begin een 1/2e te weinig getraind waardoor ik er geen lol aan zal beleven........ Oftewel, dit jaar wel de stap maken naar OD en dan kijken hoe dat bevalt... Zodoende in ieder geval iets minder trainingsdruk en een vervelend gevoel als ik m'n trainingsdoelen niet haal doordat het gewoonweg niet in te roosteren valt...

#enjoylife

24

Re: Challenge Almere 2015

Heel verstandig Rinke, als je op de fiets zit en je vindt dat je eigenlijk thuis moet zijn, is het trainen niet leuk. En de weg ernaar toe moet toch plezierig zijn. Daar zitten meer uren in dan die ene wedstrijd.
Als je kinderen groot zijn, wordt het veel makkelijker. Op een gegeven moment vinden ze het fijn als je er even niet bent ;-)

25

Re: Challenge Almere 2015

Klasse Rinke om zo'n besluit te nemen en er vooral in te berusten. Het houdt ergens op en ik vind het sowieso bewonderenswaardig hoe atleten met gezinnen met kinderen zoveel trainingstijd kunnen maken voor de doelen zonder hun partner te willen verwaarlozen. Stap voor stap is het beste lijkt me. En wellicht valt de OD mee en kan je altijd overwegen zolang het past in je zou beschikbare trainingsuren! OD is trouwens ook een zeer leuke en machtige afstand om te doen hoor. Zelf heb ik geen kinderen en voorlopig geen werkdruk (helaas, werkloos) maar wil na dit jaar toch gewoon richten op OD's en 1 of 2 halve. En dan vind ik het wel gezegend. Er is zoveel meer in het leven dat triatlon en de hele lijkt me leuk maar niet om mijn complete er voor op te geven. Iets met je partner doen is ook leuk.

Bevalt je nieuwe fiets met juiste afstelling?

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve