1

Onderwerp: 1/2e marathon gezocht

De afgelopen avonden druk gezocht naar mijn 1e halve marathon die ik zou kunnen lopen. Echter zit ik natuurlijk met beperkingen qua data ivm opbouwen conditie en andere wedstrijden. Tot nog toe kan ik geen enkele 1/2e marathon vinden op de volgende mogelijkheden:
18/19 april
25/26 april
2/3 mei
9 mei
24/25 mei (pinksteren)

Eerder in het jaar (hooguit een week zou kunnen) komt me qua opbouwschema niet uit. Later komt het in conflict met OD en 1/4 triathlons...
Iemand tips???

#enjoylife

2

Re: 1/2e marathon gezocht

rinke schreef:

De afgelopen avonden druk gezocht naar mijn 1e halve marathon die ik zou kunnen lopen. Echter zit ik natuurlijk met beperkingen qua data ivm opbouwen conditie en andere wedstrijden. Tot nog toe kan ik geen enkele 1/2e marathon vinden op de volgende mogelijkheden:
18/19 april
25/26 april
2/3 mei
9 mei
24/25 mei (pinksteren)

Eerder in het jaar (hooguit een week zou kunnen) komt me qua opbouwschema niet uit. Later komt het in conflict met OD en 1/4 triathlons...
Iemand tips???

Ik zou 'm juist na die kwart's en OD's doen .. welke en wanneer doe je die?

3

Re: 1/2e marathon gezocht

04/04 Swimrun de Meern 500m/5km
07/06 Sprinttriathlon Duin Almere
28/06 OD ICAN Amsterdam
Juli     OD triathlon Utrecht of
30/08 1/4e triathlon Emmeloord
12/09 onder voorbehoud Challenge Almere 1/2e triathlon

Ik wilde op 25 mei de Westland 1/2e marathon doen maar die schijnt volgend jaar niet door te gaan sad
Omdat ik me wil richten op een 1/2e triathlon in september wil ik in de maanden ervoor 1x per maand een OD of 1/4e triathlon doen. Qua prive heb ik niet meer tijd om meer wedstrijden te doen verwacht ik. Qua opbouwschema kom ik rond begin april uit voor een 1/2e marathon rond de 2 uur te lopen... Vandaar dat ik maar een kort 'window' in april en mei heb....

#enjoylife

4

Re: 1/2e marathon gezocht

april 1/2 marathon Hengelo, wat kleinschaliger, en Enschede

5

Re: 1/2e marathon gezocht

Enschede vind ik een behoorlijk eind rijden vanuit Utrecht maar werd op FB gewezen op de 1/2e van Ermelo op 25 april... Die is redelijk dicht bij huis past waarschijnlijk in de planning smile

#enjoylife

6

Re: 1/2e marathon gezocht

Je kunt ook eens de kalenders op hardloopsites raadplegen. Runnersworld.nl heeft er wel eentje maar of die nu al volledig gaan zijn betwijfel ik.

7

Re: 1/2e marathon gezocht

De Atletiekunie heeft ook een kalender met honderden lopen: http://www.dutchrunners.nl/Hardlopen-si … ners-guide

8

Re: 1/2e marathon gezocht

Als je niet een halve marathon en een kwart of OD in het zelfde weekend opneemt, hoeft dat geen enkel effect te hebben op je trainingsopbouw of wedstrijden. Halve marathons kun je gewoon wekelijks lopen, ook als je net als ik geen talent bent.

9

Re: 1/2e marathon gezocht

Enschede marathon, 19 april

10 Laatst bewerkt door Dorter (27-11-14 14:39:05)

Re: 1/2e marathon gezocht

9 mei Vlinderloop Houten. Inschrijfgeld 3 euro maar liefst.

11

Re: 1/2e marathon gezocht

Zou ook voor Enschede gaan, veel publiek, muziek, kan je erdoor halen als je even slecht zit. Daarbij pacers waar je bij kunt aanhaken om vlak te lopen op de tijd die je in gedachten hebt. Wordt daarom voor mij mijn eerste marathon afstand.

12 Laatst bewerkt door petitmas (27-11-14 18:35:20)

Re: 1/2e marathon gezocht

Volgens mij heeft Rinke ondertussen (via FB) keuze genoeg  tongue

13

Re: 1/2e marathon gezocht

hahahaha inderdaad wink maar op de genoemde data is er nog niet echt veel keuze hoor wink Anyway zit toch aan m'n oude studiestadje Enschede te denken.. Voorlopig maar even m'n vrouw's rooster afwachten..

#enjoylife

14

Re: 1/2e marathon gezocht

Over halve marathons gesproken. Ik zag dat Egmond vol zit,doen er mee van dit forum? Ik ben er terug bij dit jaar cool

15

Re: 1/2e marathon gezocht

Ik ben er voor de eerste keer bij in Egmond.

16

Re: 1/2e marathon gezocht

Ik ben ook in Egmond, voor de eerste keer.

17

Re: 1/2e marathon gezocht

Tweede keer

18

Re: 1/2e marathon gezocht

Egmond zit trouwens al vol. Erg snel gegaan dit jaar!

19

Re: 1/2e marathon gezocht

Ik heb Egmond 2 keer gelopen.................. de eerste en de laatste keer.
Wat een K.. - commercieel uitgemolken evenement. En verder zeg ik er niets meer over.

Als je graag een halve marathon over het strand en door de duinen wil lopen, ga dan naar Katwijk (ZH), zelfde omstandigheden, nog ietsje zwaarder en geen 30.000 man. Ben je gewoon 1 uur na de finish weer thuis ipv na 6 uur  tongue

http://www.avrijnsoever.nl/hardlopen/wedstrijden/saton/

20

Re: 1/2e marathon gezocht

lk sluit me aan bij petitmas, Egmond echt een boutwedstrijd. Chaos bij de bussen heen, dan vervolgens het bedrijfs en Champions ofzoiets vak vóór de "snellere" startvakken zetten, waardoor je dus constant aan het inhalen bent door rul zand, en inhalen op de smalle duinpaden is ook frustrerend. En dan weer chaos met de bussen terug, pffff. Wellicht als je 2:30 loopt over de halve dat je hier geen last van hebt maar anders, niet doen. Of met wedstrijdlicentie dan zal t wel weer prima te doen zijn.