1

Onderwerp: wanneer klaar voor eerste hele Ironman

Wanneer ben je klaar voor je eerste hele triathlon/Ironman.

Na de aankondiging van de Ironman in Maastricht, loop ik rond met het idee om mee te gaan doen. Ik heb deelname aan een hele niet voor niets op mijn bucketlist staan.

Komend jaar doe ik in ieder geval mee aan de 70.3 in Aix en Provence en de halve Ican Amsterdam.
Qua triathlon tot nu toe alleen nog maar OD, 1/4e en 1/8e gedaan.
Getraind (amateur) renner met 12000km op jaarbasis.
afgelopen twee jaar 4 halve marathons gelopen, zwemmen zonder te verzuipen.

halve tri's staan gepland voor 3-5 en 28-6, de hele staat op 2-8 op de kalender.

Haalbare kost, of niet doen?

2

Re: wanneer klaar voor eerste hele Ironman

Willen is kunnen!

Ik deel je gevoelens sinds de aankondiging van Maastricht, alleen ik heb ervoor gekozen om 2016 te nemen als doel. Net wat meer tijd en daardoor (hopelijk) een betere/meer gespreide voorbereiding.

Maar nogmaals, willen is kunnen wink

3

Re: wanneer klaar voor eerste hele Ironman

Als je een halve kan, kan je ook een hele, als je maar graag genoeg wilt.

Zwemmen kom je wel door, fietsen lijkt me geen probleem met het aantal kilometers wat jij op de teller hebt per jaar.
Ik hoop wel dat die veel in de heuvels worden gemaakt.
Lopen kan nog lastig zijn, maar je hebt nog 7 maanden om dit goed op te bouwen.
Luister naar je lijf om heel te blijven en geniet van de weg er naar toe.

4

Re: wanneer klaar voor eerste hele Ironman

Ja hoor, gewoon doen als je de trainingsuren kan maken in de voorbereiding. En dan starten met een realistische doelstelling. Zoals Silvia zegt zal je tijdens het zwemmen en fietsen niet in de problemen komen (de grootste uitdaging met jouw fietservaring wordt waarschijnlijk om jezelf voldoende in toom houden op de fiets) en wordt het lopen de grote uitdaging. Overweeg om bij de aid stations te wandelen om voldoende voeding en water binnen te kunnen krijgen, dan moet het wel goed komen.

Met de halve triathlons van Aix en Amsterdam heb je genoeg mogelijkheden om dingen uit te proberen en trainingen bij te sturen als dat nodig is.