26

Re: Eten / drinken tijdens 1/2e triathlon

Voorop gesteld dat het voor iedereen verschillend is..

Ik heb nu 2 x de halve van almere gedaan, 1 x in 4:50 en de andere in 5:02...

Ik gebruik op de fiets 1 stuurbidon en 1 gewone bidon drinken ( zo`n 1,5 liter ), verder zo`n 5 a 6 jelletjes...

Tijdens het lopen pak ik af en toe een beetje water aan maar zeker niet elke keer...

Heb totaal niet het gevoel dat ik uitgewoond over de finish kom, sterker nog, meestal ga ik naar huis even douchen en zo en dan ga ik weer terug om andere mensen aan te moedigen en te kijken, mijn vrouw is ook altijd voorfietser bij het lopen

27 Laatst bewerkt door Vanzella (07-01-15 14:06:08)

Re: Eten / drinken tijdens 1/2e triathlon

marcelca schreef:

Voorop gesteld dat het voor iedereen verschillend is..

Ik heb nu 2 x de halve van almere gedaan, 1 x in 4:50 en de andere in 5:02...

Ik gebruik op de fiets 1 stuurbidon en 1 gewone bidon drinken ( zo`n 1,5 liter ), verder zo`n 5 a 6 jelletjes...

Tijdens het lopen pak ik af en toe een beetje water aan maar zeker niet elke keer...

Heb totaal niet het gevoel dat ik uitgewoond over de finish kom, sterker nog, meestal ga ik naar huis even douchen en zo en dan ga ik weer terug om andere mensen aan te moedigen en te kijken, mijn vrouw is ook altijd voorfietser bij het lopen

Als het zo makkelijk gaat ga je gewoon te langzaam wink

28

Re: Eten / drinken tijdens 1/2e triathlon

Misschien heb je gelijk hahaha.

Heb altijd moeite met indelen op halve afstand, dus doe misschien wel wat te rustig aan, gemiddelde hartslagen zijn ook veel lager als dat ik een od of 1/4 doe, na een od of 1/4 ben ik ook veel moeier.

Nu ik erover nadenk klopt dat niet echt he :-)

29

Re: Eten / drinken tijdens 1/2e triathlon

marcelca schreef:

Misschien heb je gelijk hahaha.

Heb altijd moeite met indelen op halve afstand, dus doe misschien wel wat te rustig aan, gemiddelde hartslagen zijn ook veel lager als dat ik een od of 1/4 doe, na een od of 1/4 ben ik ook veel moeier.

Nu ik erover nadenk klopt dat niet echt he :-)

Niet helemaal, die gemiddelde hartslag moet wel iets lager zijn en buiten adem zul je ook niet snel zijn, maar helemaal leeggezogen hoor je je volgens mij wel te voelen smile

30

Re: Eten / drinken tijdens 1/2e triathlon

Ok, ik zal beter mijn best moeten doen op de halve, voel me zeker niet uitgewoont na een halve

Zit er misschien toch een betere tijd in big_smile

Hartslag bij een halve is gemiddeld 10 slagen minder ( bij fietsen en lopen ) als bij een 1/4 of od

31

Re: Eten / drinken tijdens 1/2e triathlon

Herman.... bronvermelding staat er wel bij : duursport.nl  tongue  Nogmaals, goed lezen  cool

Zoals zo vaak op fora gaat het binnen "een draadje" vaak over diverse onderwerpen omdat er altijd wel "iets anders" bij gehaald wordt. Ook heb ik niet gezegd dat je een liter moet drinken bij het hardlopen, ik heb gezegd (via de quote) "bij inspanning"

maar ik heb er niet zo veel zin in om alles elke keer weer te moeten verdedigen. Ik heb een mening en die verkondig ik. Niks mis mee geloof ik. Je bent het er mee eens of niet. Ik heb netje de bron vermeld en IK geloof dat je een liter per uur moet drinken bij trainingen dan wel wedstrijden van 1 uur of meer. Point (red. Van Gaal  tongue )

Maar goed, je vraag : Wellicht heb jij eerder een bericht van mij "ergens"gemist en zal het hier dus nog een keer herhalen : ik kan zelf niets wetenschappelijk onderbouwen. Ik lees redelijk wat op internet, praat veel met coaches en laat me horen in discussies en als ik iets niet snap dan wel een andere mening heb ga ik op zoek. Verder ben ik alleen ervaringsdeskundige en om jullie voor te zijn "ik heb de wijsheid niet in pacht". Doe er mee wat je wilt.

Over je prestatieverlies bij een halve marathon...............geen idee. Ik heb loopmaatjes van me om zien vallen (letterlijk) op km 20 en ik heb gasten gezien die 1.20 liepen op 1 gel en 4 bekertjes water. Feit is DAT je prestatieniveau naar beneden gaat na een half uur als je "niet aanvult". Als gezegd, ik heb er geen zin in om alles te gaan bewijzen, je kan zelf ook even googlen op "duursport voeding prestatieverlies" en er gaat 9wellicht) een wereld voor je open  big_smile

Ik kan alleen maar zeggen dat sinds ik er beter op let mijn prestaties vooruit gaan en of iemand nu wel of niet drinkt, koolhydraten neemt, gel eet, bananen eet, krentebollen op de fiets wegwerkt, het zal me eigenlijk een zorg zijn. Doe waar je je lekker bij voelt dat doe ik ook

Succes allemaal