1

Onderwerp: Nico stelt zich voor

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ben nu ook lid geworden. Ik zal me even voorstellen: Nico, 48 jaar, uit het  midden van het land.

Na jaren nauwelijks sporten ben ik 6 jaar geleden gaan fietsen. Dat bevalt prima, maar de winter maanden toch wat minder. Ik hou niet van fietsen in het donker, dus door de week kan er weinig gefietst worden. Vorige winter ben ik wat gaan hardlopen en dat vond ik verrassend leuk. Kleine stap naar triathlon dacht ik. Beetje zwemmen er bij en maar eens proberen. Maar dat viel tegen. 2x een 1/4 gedaan (met zwembad), en ongeveer als laaatste het water uit. Maar ik vond het wel erg leuk, dus dit jaar staan er meer triathlons op het programma. Op de 1//4 wil ik ongeveer 15 minuten sneller, en ik wil een 1/2 doen. Welke dat worden zal ik plaatsen in het daarvoor bestemde topic. Deze maand start ik met zwemles (vorig jaar het grootste deel schoolslag), dus dat moet straks beter gaan. Fietsen wil ik wat gestructureerder aanpakken, iets minder zomaaar fietsen, iets meer trainen. Lopen ga ik vooral het volume opvoeren om straks zonder blessures de 1/2 marathon te kunnen lopen. Welke tijd dat wordt zien ik dan wel.

2

Re: Nico stelt zich voor

Nico welkom! Zwemmen dat tegenvalt, dat hoor je niet vaak  wink Benieuwd welke halve je gaat doen, veel succes!

3

Re: Nico stelt zich voor

Welkom - je schrijft voor mij een heel herkenbaar verhaal, want ook in ben in de eerste plaats gaan hardlopen omdat ik het 's winters fietsen steeds minder leuk vond. Ik dacht toen ook: stukkie zwemmen en dan doe ik eens een triathlon. En ook ik zwom m'n eerste triathlons nog schoolslag en ik was blij net niet als laatste uit het water te komen (ik heb inmiddels leren borstcrawlen). Inmiddels het triathlonvirus stevig te pakken, dus ga ik komende zomer ook m'n eerste halve doen (Bocholt). En oja, ik ben ook 48, maar dat niet zo lang meer!

Louise