1 Laatst bewerkt door Arnoud (10-01-15 01:07:31)

Onderwerp: Arnoud stelt zich voor

Beste mensen, tijd om me even voor te stellen. Ik ben Arnoud, 46 jaar en in mijn leven niet bepaald sportief bezig geweest. Wel loop ik de afgelopen 20 jaar bij tijden hard en heb ik 10 jaar geleden een racefiets gekocht, de laatste jaren schoot het sporten erbij in. De laatste jaren werd ik wat dikker, mijn bloeddruk is mijn hele leven al te hoog en ook de cholesterolwaarden waren niet best. April vorig jaar wilde ik een nieuwe BBQ aanschaffen, maar in combinatie met mijn gewicht niet echt verstandig. De deal met mezelf: een BBQ kan er komen, maar dan moet er wel wat gewicht af. Inmiddels ben ik 15 kg kwijt en heb ik in december een marathon gelopen en de smaak te pakken. Ik voel me veel energieker en kan nu bijna alles eten wat ik wil  big_smile

Borstcrawl kan ik niet (dat werd vroeger niet geleerd bij de zwemles), dus daarvoor hoop ik vanaf februari in Zeist een training te volgen. Fietsen doe ik nu op de Tacx.

Mijn doel is om in april de Marathon van Rotterdam te lopen en in het najaar de halve van Almere. Voor de zekerheid toch maar een annuleringsverzekering afgesloten want je kunt ook overmoedig zijn  tongue 

Misschien maar eens aansluiten bij een Triathlonvereniging (ik overweeg Breda of Waalwijk). Deze maand eerst maar eens een uitgebreide sportmedische keuring zien te doorstaan.

Ik kijk er naar uit dat het weer voorjaar wordt en het 's avonds weer lichter wordt.

2

Re: Arnoud stelt zich voor

Arnoud welkom! Ambitieuze doelen en knap dat je al 15kg bent kwijtgeraakt. Heb je toevallig de marathon van Spijkenisse gelopen? Succes dit jaar!

3

Re: Arnoud stelt zich voor

Beste Maca944. Het was inderdaad de marathon van Spijkenisse. Je hebt deze zelf ook gelopen afgelopen jaar? Het was goed weer die dag nadat het dagen ervoor toch aardig geregend had. Een mooie ervaring!

4

Re: Arnoud stelt zich voor

Arnoud schreef:

Beste Maca944. Het was inderdaad de marathon van Spijkenisse. Je hebt deze zelf ook gelopen afgelopen jaar? Het was goed weer die dag nadat het dagen ervoor toch aardig geregend had. Een mooie ervaring!

Ja, dat was voor mij de eerste keer Spijkenisse. Erg leuk om eens een iets kleinere marathon te lopen en de weersomstandigheden waren inderdaad perfect.

5

Re: Arnoud stelt zich voor

Welkom Arnoud...............mooie doelen gesteld.
Voor het zwemmen..........misschien heb je hier iets aan ? http://www.zwemanalyse.nl/


Succes