1

Onderwerp: Voorstelrondje :-)

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en om toch wat meer actiever mee te doen heb ik me aangemeld.
Het leuke aan dit forum is dat er ook een aantal forumleden actief is op Facebook :-)

Oke, ik zal me voorstellen, mijn naam is Edwin en ik ben woonachtig in Emmen (Drenthe). Ik ben 39 jaar oud/jong (2.04 meter lang, en nog steeds te zwaar…..).

Een triatlon speelt voor mij al een aantal jaren en dit jaar ga ik ervoor. Gewoon rustig beginnen met 1/8 in Klazienaveen (23 augustus).

Mijn sportieve achtergrond is nog niet zo lang, sinds maart 2014 ben ik actief begonnen met hardlopen en in oktober 2014 heb ik een racefiets gekocht (Trek 1.1 (sora)). Vanaf eind december ben ik ook begonnen met zwemmen (2 x in de week).

groetjes,
Edwin

2

Re: Voorstelrondje :-)

Edwin welkom! En succes met de voorbereidingen op Klazienaveen.

3

Re: Voorstelrondje :-)

Edwin, welkom. Je kan veel leren door hier te lezen op het forum. Succes met de voorbereiding.

4

Re: Voorstelrondje :-)

Welkom Edwin!

Vertel, is er een FB pagina vanuit dit forum? (die ken ik dan nog niet..)

Succes met je voorbereidingen!

5

Re: Voorstelrondje :-)

FB pagina vanuit dit forum weet ik niet maar een aantal mensen op dit forum zie ik ook terug op FB. Kijk maar eens bij:
Triathlon en Duathlon liefhebbers of tri-toppers.

6

Re: Voorstelrondje :-)

Welkom!

7

Re: Voorstelrondje :-)

We zijn nu een paar maanden verder. Het trainen voor een triatlon valt me nog niet mee. Dat komt ook mede dat ik +/- 4 weken diverse soorten van griep heb gehad . Alleen het fietsen komt er nog bij.

Zwemmen 
Wat valt me dit vies tegen. Ondanks het 2 a 3 keer in de week trainen kom ik op een tijd van 13 minuten over 500 m. (Kan ongeveer 1 km bc) Hier moet sowieso nog 3 minuten af. Ik heb me hier enorm op verkeken. Ik dacht meer het zwemmen doen we wel even.  Niet dus :-(

Fietsen
Nu nog niet. Straks (lees warmer weer) ga ik vaker fietsen. Ook naar mijn werk. Enkele reis 40 km. Ik heb ook geen idee hoe hard ik fiets (vorig jaar sept /okt racefiets  gekocht)

Lopen
Voor klazienaveen hoef ik "maar" 5 km te lopen maar mijn doel is proberen om onder de 25 minuten te komen  (pr is 26,37). Hierbij wil ik veel gaan intervallen.  De tip van petitmas wil ik gaan gebruiken. Met een fluoriserende spuitbus streepjes zetten (om de 200 m). Eerst volgende wedstrijd cascaderun in Hoogeveen,  10 mijl.

8

Re: Voorstelrondje :-)

Helemaal leuk e_dwin ................. die truc gaat echt werken hoor. Zoek op internet ff een simpel schema van een 10 km in 50 min. Op zeker dat je dan de 5 onder de 25 loopt.

Als je budget het toelaat is de polar M400 (ja sorry, ben gewoon erg enthousiast) een mooi hulpmiddel.............hoef je geen spuitbus te kopen  tongue

Voor wat betreft het zwemmen.................heb je echt les of train je zelf? Weet niet of je al ergens lid bent?

http://www.triathlonteamdeboks.nl/

Training

Als triathlon team trainen we gezamelijk om het groepsgevoel te bevorden en elkaar te motiveren voor wedstrijden.
Tijdens deze trainingen wordt er niet specifiek per atleet getraind maar worden basistrainingen afgewerkt.
De vaste momenten om samen te trainen zijn;


Dinsdagavond 21.00 uur Zwembad Neptunesbad te klazienaveen

Weekend Za of Zon Fietsen of koppeltraining (info per facebook)

9

Re: Voorstelrondje :-)

Petitmas,  Dank je voor je bericht. Maar helaas zit de financieel directeur  (lees mijn vrouw :-)) niet op 1 lijn wat betreft mijn uitgaven voor de triatlon :-).

10

Re: Voorstelrondje :-)

LOL  tongue  ............... tja, dan zit er niets anders op dan verhoging van je zakgeld te vragen