1

Onderwerp: Misselijk door borstcrawl

Hallo, ik ben nieuw in de triathlon-scene en vraag me af of er ook anderen zijn die uit pure noodzaak schoolslag zwemmen omdat ze misselijk worden van borstcrawl. Ik ben sowieso al heel snel draaierig bij snelle beweging van mijn hoofd of rondjes draaien maar met andere sporten dan zwemmen heb ik daar eigenlijk nooit last van. Het probleem is dat ik bij het draaien van mijn hoofd om te ademen misselijk word. Ik heb al meerdere ritmes geprobeerd waarbij ik uiteraard bij de meeste slagen voor het ademhalen ik het minst snel draaierig word, maar na ongeveer 50 meter ben ik, buiten dat ik bekaf ben, al lekker draaierig.
Ik heb sinds mijn kindertijd eigenlijk nooit meer geborstcrawld dus mijn techniek is natuurlijk ook verre van netjes. Ik heb me daarom maar ingeschreven voor een cursus borstcrawl voor beginners. Wellicht biedt dit enig soelaas maar eigenlijk ga ik er al  vanuit dat ik me op schoolslag zal moeten focussen.

2

Re: Misselijk door borstcrawl

Wat ik denk waarom je misselijk wordt; is dat je gewoon weg  niet gewend bent om borstcrawl te zwemmen.
ik denk dat dit ook gewoon weg een gewenning moet worden, zo'n zwemles gaat denk ik wel veel helpen met je techniek.
maar misschien is het ook mogelijk om bij een zwemclub aan te sluiten? die hebben meer ervaring met echt borstcrawl zwemmen dan een gewone zwemles school ben ik van mening.

Succes!

3

Re: Misselijk door borstcrawl

Als je na 50m bekaf bent lig je waarschijnlijk ook veel te gespannen in het water. Gewoon rustig en je zoveel mogelijk ontspannen kan al veel helpen en komen ademen tijdens je rol zodat je niet te veel enkel met je hoofd ligt te draaien.

4

Re: Misselijk door borstcrawl

ronnyke schreef:

komen ademen tijdens je rol zodat je niet te veel enkel met je hoofd ligt te draaien.