1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo,

Mijn naam is Harmen van Meekeren. Dit jaar hebben wij in ons fietsgroepje besloten om maar eens een nieuwe uitdaging aan te gaan. Het is een triathlon geworden. We willen meedoen aan de Olympische Afstand van Stiens.

Het fietsen ben ik niet zo bang voor. Het looponderdeel ook niet, al is het wel een tijdje geleden dat ik voor het laatst de loopschoenen aan heb gehad. Afgelopen jaren wel meerdere 5 en 10 kilometers gelopen.

Het zwemmen is wel heel wat anders. Ik was vroeger al niet zo'n zwemmer en kijk ook best op tegen dit onderdeel. Hebben jullie tips om dit onderdeel een beetje ongeschonden door te komen? Sowieso asap op les gaan?

2

Re: Voorstellen

Welkom op het forum Harmen,
een mooie nieuwe uitdaging die kwart van Stiens.

Fijn dat je in het fietsen en lopen geen probleem ziet, wil je wel adviseren een paar keer een combinatietraining te doen. Eerst fietsen en daarna gelijk hardlopen, al is het maar om even het gevoel te hebben gevoeld.
Voor de meerderheid van de triathleten in Nederland is zwemmen een hekel punt, het is een erg technische sport. Een zwemvereniging/triathlonvereniging kunnen je hiermee helpen.

Heel veel succes en hou ons via het forum eens op de hoogte van je bevindingen en vorderingen.
greetz
Peet