1

Onderwerp: Fietsverzekering

Wie heeft er ervaring met een fietsverzekering tegen schade die ook geldig is in wedstrijden...

Ik vind zat verzekeringen maar die hebben in de voorwaarden staan dat ze niet geldig zijn in wedstrijden of training daarvoor..


Bestaan ze ook waar je je wel hiervoor kan verzekeren

2

Re: Fietsverzekering

Ik heb in Belgie zo een verzekering die alles dekt ook in wedstrijd. https://www.axa.be/ab/NL/particulieren/ … leven.aspx Ook heb ik een zogenaamde pech verzekering als ik ergens met stukken sta onderweg dat ze mijn fiets komen maken en/of me eventueel naar huis brengen. Een omnium voor mijn fiets voor bv diefstal daar heb ik ook eens voor gehoord maar dat was wel vrij duur zeker als je fiets dan al enkele jaren ouder word.

3

Re: Fietsverzekering

Had idd wel wat gezien in België toen ik zocht op google, maar heb nog niets gevonden in Nederland

4

Re: Fietsverzekering

Die fiets zelf is zowiezo toch vervangbaar. Maar als je zelf blijvende schade ofz overhoud aan een crash is het toch wel een geruststelling dat dit gedeeltelijk gedekt word.

5

Re: Fietsverzekering

tuurlijk is materiaal vervangbaar, als je onderuit gaat en je hebt lichamelijk iets is dit natuurlijk gewoon verzekerd..

Het gaat erom dat mijn dochter veel traint bij het RTC ( waar hard gereden word en veel gestayerd )

Ook gaat ze dit jaar eredivisie triathlon doen ( wat stayerwedstrijden inhoud ) en het risico op valpartijen bij stayer wedstrijden is wat groter als bij normale wedstrijden.

Ze reed op een aluminium racefiets van 600 euro en dat is nog wel te over zien, wij hebben alleen een nieuwe racefiets voor haar besteld en deze kost bijna 2500 euro dus de kosten bij een valpartij liggen vele malen hoger

6

Re: Fietsverzekering

@marcelca

Heb ook nog geen verzekeringsmij gevonden die mij kan verzekeren in wedstrijden of training ervoor. Zij vinden het risico te groot.
Wat ik mij afvraag is of dat organisaties een verzekering afsluiten voor hun deelnemers? Via de NTB? Is het via RTC niet collectief te verzekeren?
De moeite waard om eens goed in te duiken  cool

7

Re: Fietsverzekering

@marcelca

Kijk eens op de pagina van NTFU

https://www.ntfu.nl/Producten/Verzekeri … ering.aspx

8

Re: Fietsverzekering

Oeps.......
ook hier zijn wedstrijden uitgesloten van de verzekering.

9

Re: Fietsverzekering

helaas, gevalletje risico van het vak, goed aan je skills werken.

maar je kan er ook gelijk een andere stelling in gooien.

Stel: je komt in een wedstrijd ten val door een andere deelnemer (hij maakt een stuurfout), wie is aansprakelijk voor jouw schade  ?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

10 Laatst bewerkt door marcelca (10-04-15 22:43:20)

Re: Fietsverzekering

Ik begrijp wel dat het lastig is voor verzekeraars en misschien ook gewoon te duur...

Maar er zijn toch zat dingen waar meer ongelukken in gebeuren die prima te verzekeren zijn dus misschien gat in de markt  big_smile  big_smile

aan je skills werken is leuk maar weet bijna zeker dat de meeste valpartijen die gebeuren in stayer wedstrijden niet eenzijdig zijn

Je stelling is wel een goede:

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar mocht er iemand ten val komen door mij dan zou ik dit proberen te verhalen op mijn WA verzekering, zodat de schade van die persoon wel vergoed word..

Weet eerlijk gezegd niet hoe het zit als zoiets gebeurd in wedstrijden..

Moet ook eerlijk zeggen dat de kans bij triathlons niet zo heel groot is, tenslotte moet je voldoende afstand van elkaar houden ( alhoewel sommige mensen daar anders over denken en doen  smile  )


Deze vraag komt vooral doordat mijn dochter hoofdzakelijk stayer wedstrijden doet, waar behalve hard ook dicht op elkaar gereden word