1

Onderwerp: Triathlon Antwerpen

Dit jaar ga ik deze eens meedoen. Ben nu lid van een Antwerpse vereniging dus tja... Spijtig genoeg is het een stayer wedstrijd maar misschien valt dit wel mee. Nog forumleden die dit evenement meedoen?

2

Re: Triathlon Antwerpen

Ik ga ook meedoen in Antwerpen, is mijn eerste 1/4 triatlon...
Zou normaal geen probleem mogen zijn, is idd een stayer wedstrijd.
Verder heb ik geen info over de organisatie...

3

Re: Triathlon Antwerpen

organisatie was vorig jaar wel goed, weinig tot niets op aan te merken, enkel de wisselzone T2 kon veel beter volgens mij.

vorig jaar heeft het een ganse dag gegoten, nie normaal.  T2 zone bevond zich aan een kasseiplein, die dan nog slecht lag.

lopen is door de binnenstad, is wel tof.

het parcours van de Ironman 70.3 van een paar jaar geleden.

4

Re: Triathlon Antwerpen

Normaal ben ik ook van de partij Ronny.  wink

5

Re: Triathlon Antwerpen

Ik kijk er al naar uit eigenlijk. Heel de winter goed kunnen trainen en aan wat zwakke punten gewerkt (lees zwemmen) dus ik ben weer terug hoopvol roll Voor mij word het de eerste voor dit jaar.

6

Re: Triathlon Antwerpen

ronnyke schreef:

Ik kijk er al naar uit eigenlijk. Heel de winter goed kunnen trainen en aan wat zwakke punten gewerkt (lees zwemmen) dus ik ben weer terug hoopvol roll Voor mij word het de eerste voor dit jaar.

Hier ook den eerste

7

Re: Triathlon Antwerpen

Dit wordt ook mijn eerste dit jaar. Ook de eerste keer een stayer triathlon. Ben benieuwd wat dat met mijn fietstijden gaat doen.

8

Re: Triathlon Antwerpen

Ik doe ook mee in Antwerpen.

Ook mijn 1e stayer traithlon, en ik ben wel benieuwd. Het fietsen is mijn lastigste onderdeel, dus ik zal een beetje een wieltjes zuiger zijn!   tongue

9

Re: Triathlon Antwerpen

Voor mij ook mijn 1ste 1/4 triatlon, best wel spannend.

Water zal volgens mij nog niet echt warm zijn tegen 17 mei.

Welke tijden verwachten jullie te doen?

Ik heb vorige zomer een 1/8 stayer wedstrijd gedaan en bij het fietsen had ik gem 40km/h terwijl ik een paar maand later en niet stayer wedstrijd heb gedaan en daar lag mijn gemiddelde 5km/h lager dus er zit wel wat verschil in...
Persoonlijk zou ik wel geen tijdritfiets of opzetstuur gebruiken.

10

Re: Triathlon Antwerpen

De fietstijd hangt echt helemaal af van het parcours en je plek in het veld.

Ik reed op een licht heuvelachtig parcours, in een achtste triatlon, met stayeren over 20 km ruim 36 km per uur gemiddeld
Ik heb nog geen triatlon gereden op mijn tijdritfiets in een niet-stayer wedstrijd maar een tijdrit over dezelfde afstand zit ik ruim boven de 40 per uur.

Het kan ook anders dus, het hoeft niet per definitie sneller of langzamer te zijn

11

Re: Triathlon Antwerpen

Ik doe hier ook mee aan de 1/8, zal men allereerste triatlon ooit worden.
Volgens de website wordt er gestart in waves, dit zal dan vooral volgens leeftijd zijn vermoed ik? Of volgens geschatte eindtijd?

Heb er alvast wel zin in! smile

12

Re: Triathlon Antwerpen

vorig jaar waren bij de kwart  de waves volgens leeftijd en geslacht. Aangezien het een stayer wedstrijd is zouden waves volgens geschatte tijd niet handig zijn.

13

Re: Triathlon Antwerpen

Weet er iemand waar de resultaten van vorig jaar te vinden zijn?

14

Re: Triathlon Antwerpen

http://www.sport.be/antwerptriatlon/2014/nl/
aub

15

Re: Triathlon Antwerpen

Die hier mee voor de 1/4. Fietsparcour is wel een beetje saai door de haven. Lopen is dan weer leuk !

16

Re: Triathlon Antwerpen

Vandaag mijn startnummer toegestuurd gekregen en het is een makkelijke wink 888

17

Re: Triathlon Antwerpen

Ronnyke ik zal is kijken of ik je zie tijdens de wedstrijd. 888 is inderdaad een mooi nummer.  Kan ik zelfs onthouden.
Ik start met 878 volgens de mail. Heb het nummer nog niet binnen via de post.

18

Re: Triathlon Antwerpen

Startnummer zelf ga ik zaterdag afhalen. Tja als je me dubbelt fluit je maar eens wink Ik denk toch dat 888 mijn nr is het is de enige nr die op de mail staat.

19

Re: Triathlon Antwerpen

Gisteren dus men allereerste triatlon ooit (1/8) gedaan en het viel beter mee dan verwacht.
Zwemmen: koud bij het inspringen maar door de adrenaline was'k dat al snel vergeten. Sorry aan de zwemmers die ik een trap heb gegeven met mijn schoolslag, ik was nochtans achteraan en voldoende opzij gestart.
Fietsen: vlot gevoel, vooral dankzij het stayeren
Lopen: is normaal men sterkste punt, ging jammer genoeg minder vlot.

Had gehoopt om op 1u20 binnen te komen, uiteindelijk binnen op 1u16. Enerzijds tevreden voor men eerste keer, maar anderzijds voel ik dat ik op alles nog veel marge heb (zwemmen, fietsen, lopen en ook de wissels).

Hoe dan ook: toffe wedstrijd en heb hierdoor extra zin om verder te trainen. Komende weken nog enkele 1/8 en in september ga ik me eens wagen een 1/4 denk ik.

20

Re: Triathlon Antwerpen

Voor mij was het zondag in Antwerpen mijn eerste kwart.
Eindtijd was 2h25, ondanks de mindere trainingen van de laatste 3 weken door een scheenbeen blessure toch tevreden over het resultaat.

Zwemmen: 19:03 (rond de 120ste tijd)
Lange wissel van 5 a 6 minuten ( daar is nog werk aan)
Fietsen: 1h06 (88 ste tijd)
Wissel van 5 minuten (in de wissel nog een gelleke, wat drinken en blijkbaar toch wat lang)
Lopen: 54min zeer slecht, te weinig loopkilometers door blessure/nog geen overgangstraining fietsen naar lopen gedaan dit jaar.  Liep altijd tegen krampen aan en daar ben ik nog veel plaatsen verloren (350ste tijd)
Plaats 212 van de 440 ongeveer.

Er zit nog marge op door de wissels korter te maken, loopkilometers, fiets/looptrainingen te combineren.

21

Re: Triathlon Antwerpen

Ik was binnen in 2H11

Vooral veel tijd verloren tijdens het zwemmen met een tijd van 22min.
Fietsen en lopen was dan weer wel OK met 1H02 en 41 min

Leuke wedstrijd met veel toeschouwers rond de grote markt.

22

Re: Triathlon Antwerpen

Dikkembergs als ik jouw minuten optel kom ik op 2u29min uit ipv 2u25min :-) Bij mij viel het zwemmen tegen al heb ik intussen al gelezen dat het meer dan 1000m was. Ik was 142e dacht ik in totaaluitslag 27e in mijn AG van de 140 ongeveer. Voor een ouwe recreant is dat meer dan genoeg. Wat is er met punisher gebeurt, uitgestapt tijdens het lopen?

23 Laatst bewerkt door Unclesam (20-05-15 10:24:59)

Re: Triathlon Antwerpen

Mijn kwartje zit er ook weer op.
Ik heb zondag vooral genoten tijdens de wissels, lees : mijn tijd genomen.
Zwemmen : 16.43 (2e AG)
Fietsen : 1.10.57 (bijna 34 per uur, zeer tevreden, mijn minste onderdeel)
Lopen : 47.02 (+ 12km/uur)
ik dacht 32ste in de age group.
02.21.16 : 6 minuten sneller dan mijn beste kwart, dus PR
Ook hier een ouwe recreant  tongue

@Ronny : hoeveel schat je de afstand van het zwemmen dan in?

24

Re: Triathlon Antwerpen

Ik heb bij het zwemmen 1,130 km

Mijn tussentijden waren bij benadering ronnyke, de eindtijd was 2h25 ;-)
Voor een eerste vind ik dat niet slecht, zeker aangezien ik de laatste weken weinig kunnen trainen heb.

25

Re: Triathlon Antwerpen

Dat is zeker geen slechte eindtijd ook niet, misschien heeft dat minder trainen de laatste weken wel in je voordeel gewerkt zelfs de meeste debutanten trainen de laatste weken nog veel te veel zodat ze vermoeid aan de start staan. Die zwemafstand zal zeker wel kloppen. Ik zal ook eens moeten leren om mijn GPS te gebruiken in wedstrijd maar tja.... Ik had mijn hartslagmeter om maar ik kon wel niets zien  hmm