101

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

nu zondag wetsuit testmoment te Vosselare Put (omgeving Deinze). zie website van Bleu Globe Sports.

102

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jack33 schreef:

Mijn pak krimpt altijd een beetje in de winter dus ruim voor de 1e triathlon (Huizen begin juni) moet ik me echt in het pak hijsen.

Ja, gek is dat. Mijn weegschaal geeft in de winter ook altijd wat meer kilo's aan :-P

/Herman

103

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Yep, afgelopen dinsdag 12-4 in het Henschotermeer! Wetsuit, zwemsokken en handschoenen, thermo badmuts en surf ondershirt. totaal 1,2km gezwommen. Mijn Suunto gaf 12gr aan. Vooral de eerste 5 minuten zijn rete koud, daarna merk je er niks meer van en is het genieten geblazen. Zelfs na het trainen even lekker "zweven" op je rug! smile

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

104

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik ben bang dat het nog wel een paar weken duurt voor ik in het buitenwater zal springen met het huidige weerbeeld ):

105

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

inderdaad! Ik hoop wel op wat zon voor 15 mei als we het Albertkanaal voor de 111 Bilzen onveilig mogen maken smile

106

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik denk dat die kans klein is. Deze morgen stond er nog ijs op de auto's. Ik reken er al op dat mijn eerste tri op 08/05 een duathlon zal worden. Deze week gaan de temperaturen nog laag blijven en op een week tijd gaan er geen 4 graden bijkomen vrees ik.

107

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik herinner me dat vorig jaar de aanloop naar Bilzen ook koud was, en ik me ook zorgen maakte over de watertemperatuur, ik vond het hier toen nog niet te harden. Maar het Albertkanaal viel toen uiteindelijk mee. Daar houd ik me nu maar aan vast. Al heb ik er een hard hoofd in - het ergste scenario vind ik als het nét over de grens is dat het zwemmen door mag gaan, dus net 13 graden - dat vind ik niet te harden.

Weeronline geeft trouwens in de 14-daagse voorspelling voor Bilzen nog wel temperaturen van rond de 20 graden, eind volgende week.

Louise

108

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

Ik herinner me dat vorig jaar de aanloop naar Bilzen ook koud was, en ik me ook zorgen maakte over de watertemperatuur, ik vond het hier toen nog niet te harden. Maar het Albertkanaal viel toen uiteindelijk mee. Daar houd ik me nu maar aan vast. Al heb ik er een hard hoofd in - het ergste scenario vind ik als het nét over de grens is dat het zwemmen door mag gaan, dus net 13 graden - dat vind ik niet te harden.

Weeronline geeft trouwens in de 14-daagse voorspelling voor Bilzen nog wel temperaturen van rond de 20 graden, eind volgende week.

Louise

Daar houd ik mij dan maar aan vast. Vorig jaar 15.5 graad bij Nieuwkoop was ook niet echt warm, vooral omdat je 1900mtr in het water ligt. Ik zie het wel gebeuren.... maar vantevoren in open water trainen, ik kan mij er nog niet voor motiveren. :-(

--M

109

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik denk dat het water vorig jaar nu al warmer was hoor want dan had ik al buiten gezwommen. Dit jaar is het echt wel een ramp en het gaat deze week nog sneeuwen daar in de Limburg. Ook de hagel elke dag maakt het er nog kouder op.

110

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja, het was vorig jaar op dit moment warmer, althans, ik kan niet verder dan Zuid-Limburg kijken ( http://www.rijkswaterstaat.nl/kaarten/w … atuur.aspx ), maar dat scheelt een paar graden met wat ik me van vorig jaar herinner. Maar vorig jaar was het in mei doorlopend koud - mijn vaste zwemwater hier is in die maand toen geen graad warmer geworden. Dus toen werd het in die laatste weken voor Bilzen amper warmer meer. Het is nu hopen op een soort eindsprint qua warmte richting 15 mei.

En hier ook geen haar op mijn hoofd die denkt aan buiten trainen. Ik hoest nog van m'n vorige verkoudheid, dus dankjewel. Normaal ligt mijn grens bij 16 graden.

Louise

111

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ach 13-14 graden is niet echt leuk, en ik zal dan dus ook niet gaan trainen in buitenwater, maar hopen dat het een duathlon wordt bij dit soort temperaturen gaat me te ver smile

112

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hopen? Helemaal niet ik denk zelfs dat ik niet start moesten ze er een duathlon van maken. Maar ik denk ook niet dat tegen volgende week zondag het water op temperatuur zal zijn als ik het weerbericht mag geloven.

113

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag eerste buitentraining gedaan en het was heel aangenaam. Heb wel maar 1500m gezwommen want heb morgen een kwart triatlon maar ik denk dat ik er de komende weken wel meer in zal liggen zodat ik eens een tijdje van dat ellendig zwembad af ben.

114

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag heerlijk 2,5 km buiten gezwommen in recreatiegebied Madestein. Prima te doen in wetsuit en badmuts. Een beetje langs de kant gebleven zodat ik kon gaan staan mocht ik het te koud krijgen maar het was goed te doen.

115

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

vanmorgen Vlietlanden ... was nog best fris!!!
eerste paar minuten speldekussen in gezicht,
daarna ging het wel weer

D.

116

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Net 1700 mtr in Zwolle buiten gezwommen. Was prima te doen!

117

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

En hier 1500m gezwommen in Hoofddorp, was super en zeker niet koud!

118

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Als je nu nog niet buiten zwemt zul je wel nooit buiten zwemmen vrees ik. Zo een onaangename warmte al geweest de laatste dagen.

119

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Dat is wel heel kort door de bocht Ronny. Watertemperatuur is een stuk minder veranderlijk dan de gevoelstemperatuur, ik dacht dat dat wel algemeen bekend was.

120

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Afgelopen maandag voor het eerst weer buiten gezwommen, in het hensbroeker meertje. De zon heeft echt al heel goed de kleine meertjes opgewarmd, ik neem aan dat het echte open water nog iets kouder is.

121

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Eergisteren voor het eerst buiten gezwommen (KWA roeibaan in Rotterdam), dat is zo goed bevallen dat we gisteren het nog een keer overnieuw hebben gedaan. Perfect, nu met veel minder angst naar Bilzen aanstaande zondag!

-- M

122

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik heb nu al op verschillende plaatsen gezwommen en het is echt wel te doen. Mischien in zo een bergmeer ofz dat dat wel koud aanvoelt.

123 Laatst bewerkt door HermanB (13-05-16 19:29:31)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De kleine plas van Madestein hier in Den Haag was afgelopen maandag al 20-21 graden volgens mijn garmin... (en die zat om de mouw van mijn wetsuit dus ik denk niet dat er heel veel vertekening was door mijn lichaamswarmte).

/Herman

124

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik vond dat je zo aan het zwemmen was net onder de water oppervlakte en je had de zon op je dat het serieus warm werd in dat pak.

125

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zijn er nog mensen die buiten zwemmen?