151

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Ik zal wel blij zijn dat ik buiten kan zwemmen dan ben ik toch niet meer zo afhankelijk van de openingsuren en drukke momenten van het zwembad.

Train je dan ook echt buiten? Ik maak als t straks warmer is wel lekker afstanden en oefen met zwemmen in open water  (navigeren enzo). Maar voor een gedegen conditie of techniek training heb ik toch wel n zwembad nodig.

Is dit vanwege je "meters" die je nodig hebt (hf, afstand etc)?

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

152

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Tja de techniek doe ik wel in het zwembad over het algemeen. In open water techniek trainen vind ik niet zo handig je komt altijd wel ergens uit waar je niet moet zijn ;-) maar zoals ik al zij dat het bv wat druk is met schoolvakanties ofz dan is het buiten wel een goede oplossing en de techniek train ik dan wel tijdens de club trainingen.

153

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ronnyke schreef:

Tja de techniek doe ik wel in het zwembad over het algemeen. In open water techniek trainen vind ik niet zo handig je komt altijd wel ergens uit waar je niet moet zijn ;-) maar zoals ik al zij dat het bv wat druk is met schoolvakanties ofz dan is het buiten wel een goede oplossing en de techniek train ik dan wel tijdens de club trainingen.

Snap ik smile, was ook meer de vraag aan Linda!

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

154

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik zwem meestal in een zandput die in de bossen ligt dus als het weer zoals gisteren een paar dagen aanhoud zal ik er vlug in kunnen want die warmt vrij vlug op.

155

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Murky schreef:
LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Ik zal wel blij zijn dat ik buiten kan zwemmen dan ben ik toch niet meer zo afhankelijk van de openingsuren en drukke momenten van het zwembad.

Train je dan ook echt buiten? Ik maak als t straks warmer is wel lekker afstanden en oefen met zwemmen in open water  (navigeren enzo). Maar voor een gedegen conditie of techniek training heb ik toch wel n zwembad nodig.

Is dit vanwege je "meters" die je nodig hebt (hf, afstand etc)?

Ja, en veranderende omstandigheden, dus timen gaat lastig. Spullen neem je ook niet makkelijk mee.
Ik weet gewoon nooit zo goed wat ik er moet doen, behalve een eind zwemmen wink

156

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Tja in het buitenwater is het voornamelijk meters maken en aan de omstandigheden gewoon worden natuurlijk. Je techniek train je voornamelijk tijdens de wintermaanden normaal gezien maar aan je snelheid kun je wel blijven werken. En natuurlijk het navigeren en draften kun je perfect buiten doen. Echt veel in buitenwater train ik eigenlijk niet gewoon om het gevoel van het pak gewoon te worden en het beperkt zicht vind ik het voornaamste eens ik dat een paar keer heb gedaan maakt het niet meer zoveel uit.

157

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Veel liever buiten zwemmen om meters te maken dan binnen.
Ik word helemaal gek van al die baantjes.

158 Laatst bewerkt door Timmer (18-03-17 12:12:27)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Het Henschotermeer is inderdaad een prachtige locatie. Vorig jaar oktober nog gezwommen. Hoop dat het weer wat beter is volgend weekend.

https://www.mupload.nl/img/guytazalpmplx.jpg

https://www.mupload.nl/img/otvubywr2v9de.jpg

159

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Wie heeft er nog meer een duik in buitenwater gewaagd de afgelopen tijd?

160

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ikke maar was er vlug terug uit. Volgende week nog eens een poging doen want over 3 weken heb ik mijn eerste tri van dit jaar en wil toch al eens buiten gezwommen hebben. De dag ervoor is er wel een officiële training maar tot op de laatste dag wacht ik niet graag.

161

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik wacht nog even, over 3 weken Breukelen maar dat is in een zwembad, en daarna weer even wachten voor de volgende. Dus ik heb geen haast. Zal fijn zijn als het water +14 graden is. Iemand een idee wat de temperatuur van de zevenhuizerplas? https://www.duikersgids.nl/zevenhuizerplas Deze temperaturen zijn op diepte, dat is niet erg nuttig in mijn ogen.

-- M

162

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Eens naar het weer in Lissabon gekeken en daar is het overdag 28 graden en 's nachts 15 dus daar zal het wel zalig zijn over 3 weken :-) maar zal volgende week maar in het zwembad al eens met pak trainen dat is dan toch al iets.

163

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag in de Middellandse Zee gezwommen (Cannes)
Zee was zalig, rustig en ontzettend helder

164

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja, voor het eerst dit weekend weer. Viel me reuze mee, volgensmij is het water al warmer dan in November.

165

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

mstyz schreef:

Iemand een idee wat de temperatuur van de zevenhuizerplas?

Ik hoorde vandaag van iemand in het zwembad dat hij al rond de 12 graden is geweest, maar inmiddels weer is teruggezakt naar 9. Met het huidige weer wordt het water sowieso alleen maar kouder, brrr!

Louise

166

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Iemand enthousiast om morgen in de regio Noord Holland te trainen in buitenwater?

167

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:
mstyz schreef:

Iemand een idee wat de temperatuur van de zevenhuizerplas?

Ik hoorde vandaag van iemand in het zwembad dat hij al rond de 12 graden is geweest, maar inmiddels weer is teruggezakt naar 9. Met het huidige weer wordt het water sowieso alleen maar kouder, brrr!

Louise

Oei, dat gaat dan tegenvallen. We gaan er maandag 14.00 met een groepje zwemmen. Voel je vrij om aan te sluiten!

168

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:
mstyz schreef:

Iemand een idee wat de temperatuur van de zevenhuizerplas?

Ik hoorde vandaag van iemand in het zwembad dat hij al rond de 12 graden is geweest, maar inmiddels weer is teruggezakt naar 9. Met het huidige weer wordt het water sowieso alleen maar kouder, brrr!

Louise

Oei, dat gaat dan tegenvallen. We gaan er maandag 14.00 met een groepje zwemmen. Voel je vrij om aan te sluiten!

Ik? No way! Voor mij is 17 graden de grens. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Gelukkig is m'n eerste triathlon dit seizoen in het zwembad! Maar veel plezier, uh, sterkte...

Louise

169

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik lag afgelopen zondag in de Kralingse Plas, na 20 minuten deden m'n handen niks meer en anderhalf uur nadat ik het water uit was, voelde ik m'n tenen weer. big_smile Verder niet koud gehad, wel wat golfslag van de zijkant: niet zo fijn. smile

170

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Errrwin010 schreef:

Ik lag afgelopen zondag in de Kralingse Plas, na 20 minuten deden m'n handen niks meer en anderhalf uur nadat ik het water uit was, voelde ik m'n tenen weer. big_smile Verder niet koud gehad, wel wat golfslag van de zijkant: niet zo fijn. smile

Aardig gek, ik loop er voorlopig liever langs dan dat ik erin stap. Ik wacht nog wel 2 weken ofzo. Btw, ik check je website kom ik een vriend van mij tegen die je op koningsdag heb gefotografeerd iets nadat ik daar ook met hem heb gelopen. Kleine wereld... ;-)

171

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:
LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:

Ik hoorde vandaag van iemand in het zwembad dat hij al rond de 12 graden is geweest, maar inmiddels weer is teruggezakt naar 9. Met het huidige weer wordt het water sowieso alleen maar kouder, brrr!

Louise

Oei, dat gaat dan tegenvallen. We gaan er maandag 14.00 met een groepje zwemmen. Voel je vrij om aan te sluiten!

Ik? No way! Voor mij is 17 graden de grens. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Gelukkig is m'n eerste triathlon dit seizoen in het zwembad! Maar veel plezier, uh, sterkte...

Louise

Was voor iedereen bedoeld.

Vrijdag 15.00 weer! Kwam mij beter uit, dan heb ik toch vrij. wink

172 Laatst bewerkt door @Jeanette (12-05-17 11:33:36)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik wilde voor dit filmpje niet een extra topic maken , dus denk gooi het maar hier neer .
Op 1 mei was in Can Picafort een triathlon , georganiseerd door Ferrer hotels .
Oorspronkelijk was het een olympische afstand , maar gezien de wat woeste zee is de zwemafstand verkort ...
Hier een filmpje van de start ...waar als snel deelnemers omdraaiden ..

https://youtu.be/mP4HE3egOu0

173

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zevenhuizerplas was 12 graden. Dat is even koud aan je gezicht, maar verder goed te doen.
En het heeft een halve dag geduurd voordat m'n voeten weer normaal doorbloeden...

Vanavond weer!


@Jeanette schreef:

Ik wilde voor dit filmpje niet een extra topic maken , dus denk gooi het maar hier neer .
Op 1 mei was in Can Picafort een triathlon , georganiseerd door Ferrer hotels .
Oorspronkelijk was het een olympische afstand , maar gezien de wat woeste zee is de zwemafstand verkort ...
Hier een filmpje van de start ...waar als snel deelnemers omdraaiden ..

https://youtu.be/mP4HE3egOu0


Heftig zeg, In zo'n zee zwemmen is nog wel 'n sport op zich!

174 Laatst bewerkt door HansH (13-05-17 17:58:01)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Net in de Gouwzee gezwommen. 15°. Wel even koud in het begin, maar toen wat vaseline op mijn gezicht gedaan en met het zonnetje erbij 1500m gemaakt. We zijn weer begonnen smile cool

triathlon is 3x leuker!

175

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag gezwommen in een plas van max 3m diep. Was prima te doen. Ik gok een graadje of 18.