1

Onderwerp: Triathlon Woerden

iemand nog meegedaan gisteren? Zelf heb ik de 1/8e mogen doen. Was echt super sportweer, alleen de harde wind maakte het af en toe lastig met hoge velgen.
Uiteindelijk in een hele nette 1.14.40 gefinished en daarmee bijna 3 minuten sneller dan vorig jaar.
Zwemmen ging helaas ruk, duizelig en gedesoriënteerd en een paar maal schoolslag gedaan. Als 43e het water uit uiteindelijk (15e in de H20 categorie). Wissel ging helemaal fout, ik had mn wetsuit half uitgedaan maar bij mijn fiets zocht ik steun omdat ik mijn rechterbeenstuk niet uitkreeg, ik tegen m'n fiets leunen en boem daar ging mijn fiets, met helm, startnummer en bril lol  lol  lol  ik vloeken natuurlijk, alles bij elkaar gezocht en met een flinke vertraging aan het fietsen begonnen, dit ging super met m'n nieuwe planet-x. Met amper 600 trainingskm's in de benen toch een mooie 36.0 per uur weggezet. Hiermee gestegen van een 43e plek naar een 30e plek (14e H20). Lopen ging daarna ook prima alleen is mijn tempo echt te laag. Uiteindelijk 4.8km in 24.10 gelopen (100e looptijd) en daarmee gezakt naar een 47e overall tijd (25e H20). Oftewel, m'n zwakte zit 'm echt in gebrek aan loopervaring. Aangezien ik nog maar 3 jaar hardloop en alles rustig heb opgebouwd na een motorongeval 10 jaar terug dik tevreden maar het blijft knagen dat ik zoveel plekken verlies...
Al met al een geweldig gezellig en meer dan uitstekend georganiseerd evenement... Hopelijk kan ik volgend jaar weer mee doen....

#enjoylife

2

Re: Triathlon Woerden

Klasse Rinke, een mooie prestatie! En achteraf geestig dat incident in T1, van die dingen zeg maar.

3

Re: Triathlon Woerden

Je bent heelhuids aangekomen dat is ook al een prestatie. Alleen jij als wedstrijdzwemmer zou daar in de zwemproef toch wel wat plaatsen kunnen winnen denk ik. Als je tempo wat laag is kun je misschien beter voor het langere werk kiezen ipv die korte explosieve sprintafstand, de halve van Almere bv yikes

4

Re: Triathlon Woerden

ronnyke schreef:

Je bent heelhuids aangekomen dat is ook al een prestatie. Alleen jij als wedstrijdzwemmer zou daar in de zwemproef toch wel wat plaatsen kunnen winnen denk ik. Als je tempo wat laag is kun je misschien beter voor het langere werk kiezen ipv die korte explosieve sprintafstand, de halve van Almere bv yikes

Had mezelf ook minimaal een 1/2 minuut sneller verwacht. In 25m bad zwem ik in een training 500m in zo'n 7:35-7:45. Maar zoals gezegd was ik onwijs gedesorienteerd, duizelig en misselijk.. Wellicht komende weken eens wat vaker openwaterzwemmen om dit te voorkomen. Heb zeker 1,5 minuut schoolslag gezwommen van het geheel (2 of 3x). @Maca, op het moment supreme, onwijs vloeken en schelden op mezelf. Eenmaal op de fiets een glimlach om mijn eigen knulligheid... Zo'n onwijs domme fout....  lol

#enjoylife

5 Laatst bewerkt door elderenbosch (16-05-16 22:19:29)

Re: Triathlon Woerden

Wat een ontzettend fijne wedstrijd is dit zeg. Vandaag voor het eerst meegedaan in Woerden (kwart). Eén van de best georganiseerde en leukste triathlons die ik tot nog toe heb gedaan. In de voorbereiding doorlopend prima informatie over watertemperatuur. Op de dag zelf zoveel vrijwilligers dat echt alles soepel verliep. Daarnaast een leuk en snel parcours met veel toeschouwers, ondanks dat het weer niet super was. Alleen de wisselzone (parkeergarage) was wat glad als je uit het water komt, maar daar was voor gewaarschuwd.

6

Re: Triathlon Woerden

Top!
En wat betreft het lopen...ik ken het Rinke, lopen is ook verreweg mijn zwakste onderdeel! Maar daar wordt aan gewerkt!

7

Re: Triathlon Woerden

Ik heb gisteren ook de 1/8 gedaan in Woerden. Dit was na vorig jaar mijn tweede triathlon en ik heb er een goed gevoel aan over gehouden, alleen met wisselen heb ik wel wat lopen stuntelen omdat ik mijn wetsuit niet uit kreeg en zelfs onderuitging met benen uittrekken, wissel was 6,10 dus daar ben ik wel wat tijd verloren. Mijn eindtijd was 1.15,06 en daar ben ik erg tevreden mee. (36e van 182) Mijn doel was 1.15-1.20. De wedstrijd was prima georganiseerd, hulde voor de organisatie.

Nu afwachten hoe komende zaterdag mijn eerste 1/4 gaat verlopen, best spannend.

8

Re: Triathlon Woerden

Gisteren ook meegedaan aan de triathlon in Woerden op de 1/4 afstand. Voelt voor mij altijd als een soort thuiswedstrijd aangezien er altijd heel veel bekenden zowel meedoen als langs de kant staan. Ik heb vorig jaar ook meegedaan op de 1/4 afstand maar dat ging bij lange na niet zo fijn als gisteren!
Kwam als 5e vrouw overall het water uit, met fietsen gemiddeld tegen de 32 km/h gefietst (mijn slechtste onderdeel maar ging gister echt als een speer) en met lopen voor het eerst de 10K onder de 50 minuten gelopen.
Uiteindelijk gefinished in een tijd van 02:30:29 en een 6e plek (75e overall) in mijn leeftijdscategorie. Ik heb echt genoten van deze wedstrijd en kwam ook met een big smile over de finish! big_smile

Maar lekker bezig Rinke! En wat lopen betreft, gewoon lekker kilometers gaan maken dan komt dat ook goed!

9

Re: Triathlon Woerden

Ik heb gisteren ook meegedaan. Was de eerste keer triathlon voor mij en ben een hele ervaring rijker.
Wat een happening !

Vond het een hele leuke sfeer in Woerden, vrijwilligers top, alles duidelijk en goed aangegeven. Mooie stad en mooi parcours.

Wat betreft mijn eigen prestatie..

zwemmen 29m
t1 9m
fietsen 1 uur 20m
t2 6m
lopen 48m

Ben zeker niet ontevreden, vooral fietsen (best ok) en lopen (erg blij mee). Zwemmen ging voor geen meter. En ook wisselen was een aparte ervaring.

Ik schrijf later nog een wat langer verslag.

@all, gefeliciteerd met de mooie prestatie!

@Marloes, jou heb ik gezien tijdens het fietsen, je kwam me best vlot voorbij ! Mooie tijd, van harte !