1

Onderwerp: Halve van Stein

Eerste halve voor mij, dus moeilijk in te schatten, maar een poging:

Zwemmen: onder de 30 minuten
Fietsen: 2u45
Lopen: 1u50
Wissels: 7min30

Met een beetje overmoed hier en daar, hoop ik onder de 5u15 te blijven.

2

Re: Halve van Stein

Is het 80 of 90 fietsen in Stein?

Hoe dan ook, veel succes

3

Re: Halve van Stein

88 petitmas!

Niet veel mensen hier die meedoen, zo te zien....;-)

4

Re: Halve van Stein

Voor de volledigheid: totaaltijd 5u7min.

Zwemmen: 30min54 (wilde rustig aan doen, iets te letterlijk genomen)
FIetsen: 2u45 (met 2 plaspauzes, tevreden hierover)
Lopen: 1u43 (viel me mee, behalve laatste 5km, die waren een hel)

5

Re: Halve van Stein

Na mijn eerste triathlon in Bilzen met een eindtijd van 4:33:15 en een zwaar loopgedeelte, zag ik afgelopen zondag een beetje op tegen de 21 kilometer lopen.
Nadat de start een kwartier was uitgesteld konden we eindelijk onze eerste zwemmeters maken.
Ondanks dat ik nu wat meer van achteren was gestart kwam ik op de eerste 400 meter weer in het gedrang terecht, waarbij mijn bril van mijn gezicht werd geslagen.
Gelukkig viel het veld na de eerste boei een beetje uit elkaar en was het makkelijker om in je eigen tempo verder te gaan.

Het 4 rondes durende fietsgedeelte was wat heuvelachtiger dan in Bilzen met 2 serieuze klimmetjes.
Echter had ik meer moeite met een stevige tegenwind die over de open vlakte waaide.
Na een paar regenbuien werd het ook wat gladder op de wegen, en heb ik een aantal deelnemers tegen de grond zien gaan.
Maar volgens mij allemaal zonder ernstige gevolgen.

Toen ik begon te lopen voelde ik gelukkig dat mijn benen nog frisser waren dan in Bilzen.
Eerst een klein aanloopstukje waarna er nog 3 rondes moesten worden afgelegd.
Uit het niets kwam plots het zonnetje naar buiten en werd het zelfs nog warm.
Het loopgedeelte in het steinerbos onder de schaduw van de bomen liep soepel, echter het lange stuk richting de kerk was afzien.
De trappen bij de kerk stellen niet zoveel voor, had meer moeite met dat kleine heuveltje ervoor.

Mijn doel was om onder de 6 uur te blijven en dat is mij ook gelukt.

Zwemmen 35:33
Fietsen     2:57:56
Lopen       1:55:03

Wat een totaaltijd opleverde van 5:35:19 inclusief de wissels.

Wat betreft de organisatie was het goed, echter liggen de parkeergelegenheid, inschrijfbalie en de start van het zwemonderdeel wat ver uit elkaar.
Nu nog 6 weken trainen tot aan de ironman in Maastricht, waar ik moet proberen vooral in het begin wat rustiger van start te gaan om mijn krachten wat beter te verdelen.
Maar ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in en het vertrouwen is weer wat omhoog gekrikt.

6 Laatst bewerkt door Jerry (23-06-15 12:50:16)

Re: Halve van Stein

Leuk verslag Breurske! Kan me er helemaal in vinden: van het gedrang tot aan de trappen.

Ook van mij chapeau voor organisatie.

Succes met Ironman. Ik wacht nog even, misschien is mijn spierpijn volgend jaar over...;-)