1

Onderwerp: ICAN Amsterdam

Aangezien het minder dan een week is en ik nog geen draadje zag hierbij mijn voorspelling voor de halve.

1.9km swim binnen de 45 min.
90km bike binnen de 3 uur
21km run binnen de 2 uur.

Omdat het mijn eerste is een lekkere ruime voorspelling. Als ik rond de 5.30 uur er over doe ben ik zeer tevreden. Daarnaast is het de eerste keer dat dit evenement georganiseerd wordt, daar is hier al genoeg over geschreven. Daarom ook geen wisseltijden opgeschreven.

Succes iedereen!

2

Re: ICAN Amsterdam

Mijn eerste olympische kwart

Zemmen 30 min.
Fietsen 1.20.00 min.
lopen 45min.

2.35.00 uur
Als het heel lekker gaat binnen 2.30 uur  big_smile

3

Re: ICAN Amsterdam

Zwemmen 44 minuten (incl wissel is dat)
Fietsen 2.50 (32,5km per uur moet kunnen)
Lopen 2 uur (de zwaarste opgave en wat optimistisch wellicht)
Totaal tijd in ieder geval <6uur.

4

Re: ICAN Amsterdam

Mijn eerste halve:

Zwemmen 43 minuten (schoolslag)
Fietsen 3 uur
Lopen 1:45

Dit een beetje gezien de omstandigheden, het lopen zal vrij zwaar worden met de verwachte temperatuur van 21 graden. Met de wind daarentegen hebben we geluk! Ik heb er veel zin in!

5 Laatst bewerkt door HermanB (26-06-15 15:25:39)

Re: ICAN Amsterdam

De eerste olympische afstand van dit jaar, en hopelijk gaat het zwemmen wat lekkerder dan in de wasmachine in Weert. De Swim-In in Leiden twee weken geleden geeft wat dat betreft wel goede hoop.

Zwemmen 1.5 km - 0:27
Fietsen 47 km - 1:23
Lopen 10 km - 0:42
Wissels - 0:07
Totaal - 2:39

Bij de voorspellingen ben ik uitgegaan van de afstanden op bikemap.net resp. runmap.net.

In Leiden zwom ik de 1.5 km in 25:45, maar daar was er geen massastart en kon ik meteen lekker mijn eigen ritme zwemmen. Dus hier iets conservatiever in geschat.
Fietsen is met de gemiddelde snelheid die ik ook in Weert reed, als het meezit kan ik nog wat sneller.
Lopen is met de PR-tijd van Weert uitgerekend, dus het wordt wel werken om dat te evenaren.
Wissels zijn met 7 minuten in totaal aan de ruime kant (normaal reken ik 5 minuten), maar ik weet uit ervaring dat zo'n wissel waarbij je ingewikkeld moet doen met zakjes etc. me veel tijd kan kosten. Nadenken en sporten gaat gewoon niet samen bij mij.

/Herman

6

Re: ICAN Amsterdam

Mja had vorige week een wissel in een overdekte parkeergarage dat was toch ook niet alles ook al lag alles op 1 plaats. Eerst over gladde trappen naar het bovenste verdiep lopen en dan naar het verdiep waar je fiets stond ik was volledig mijn oriëntatie kwijt op een bepaald moment. Met na het zwemmen direct de trappen op en dan een dikke 500m lopen tot die garage was de wissel op zich al een avontuur.

7

Re: ICAN Amsterdam

Gladde trappen als je nog wiebelig bent van het zwemmen lijkt me ook niet fijn inderdaad...

8

Re: ICAN Amsterdam

HermanB schreef:

Voorspelling:

Zwemmen 1.5 km - 0:27
Fietsen 47 km - 1:23
Lopen 10 km - 0:42
Wissels - 0:07
Totaal - 2:39

Resultaat:

Zwemmen - 0:26:27
T1 - 0:03:27
Fietsen - 1:16:46
T2 - 0:03:01
Lopen - 0:42:13
Totaal - 2:31:53

Toch wel een stuk sneller dan verwacht dus, vooral dankzij het fietsen: de vele kilometers van afgelopen winter/voorjaar hebben effect. Blij mee!

Hiermee de 41e man (van de 341) en de 5e in mijn leeftijdscategorie (M45-49, dankzij de nieuwe atletenlicentie deed ik ineens mee voor het NK Masters). Voor een medaille had ik een kleine 8 minuten sneller moeten zijn - al is het wel grappig om te zien dat ik in sommige jongere age groups een stuk dichter bij een medaille had gezeten. Blijkbaar een sterke leeftijd, die 45-49 :-) (en het moet gezegd, de overall winnaar zat daar ook in)

/Herman

9

Re: ICAN Amsterdam

katsirema schreef:

Mijn eerste olympische kwart

Zemmen 30 min.
Fietsen 1.20.00 min.
lopen 45min.

2.35.00 uur
Als het heel lekker gaat binnen 2.30 uur  big_smile

Ging heerlijk!!!!

Zwemmen 24.59min
Fietsen 1.13.49.
Lopen 39.38 met extra lusje, want ik ging niet meteen linksaf naar de finish maar het het rondje door gelopen en dan rechts naar de finish. jammer. FF klagen bij de jury en toen hadden toch maar mensen met finish borden neergezet. Er waren meer mensen met extra lusje.
Wissel tijden 4.38 en 2.50 kan nog aan gewerkt worden dus.

Dit alles leverde wel ff een tweede plaats op bij de masters 40-44.
Op het podium met volkslied hahaha wie had dat ooit gedacht.
de snelle mannen zullen wel thuis gebleven zijn of deden de halve.
Ben er iedergeval heel blij mee een stuk sneller dan gedacht.  big_smile

10

Re: ICAN Amsterdam

katsirema schreef:

Lopen 39.38 met extra lusje, want ik ging niet meteen linksaf naar de finish maar het het rondje door gelopen en dan rechts naar de finish. jammer. FF klagen bij de jury en toen hadden toch maar mensen met finish borden neergezet. Er waren meer mensen met extra lusje.

Mooi resultaat zeg! Wel behoorlijk lullig van dat extra lusje... :-/

Wat ik me afvraag is of het niet eigenlijk toch de oorspronkelijke bedoeling was dat we dat lusje erbij maakten. Mijn garmin kwam (zonder lusje) uit op 9.4 km totaal, die van een vriend van me ook. En ik zie nog een hoop mensen die zeggen dat de loopronde van de halve afstand te kort was. Met dat lusje erbij zou in elk geval voor de OD de afstand dichter bij de 10 km gelegen hebben. En het was ook in die zin logischer geweest dat je dan niet dwars door de tegemoetkomende stroom lopers hoefde over te steken bij het afslaan naar de finish.

Toen ik zelf finishte stond er nog geen bord in elk geval. Ik vond het onduidelijk toen ik er aan kwam en vroeg het dus maar aan de mensen langs de kant. Die riepen allemaal dat ik linksaf moest dus dat heb ik maar gedaan.

/Herman

11

Re: ICAN Amsterdam

EBuisman schreef:

Aangezien het minder dan een week is en ik nog geen draadje zag hierbij mijn voorspelling voor de halve.

1.9km swim binnen de 45 min.
90km bike binnen de 3 uur
21km run binnen de 2 uur.

Omdat het mijn eerste is een lekkere ruime voorspelling. Als ik rond de 5.30 uur er over doe ben ik zeer tevreden. Daarnaast is het de eerste keer dat dit evenement georganiseerd wordt, daar is hier al genoeg over geschreven. Daarom ook geen wisseltijden opgeschreven.

Succes iedereen!

zwemmen was 32 min. (errug lekker)
fietsen was 3.02 (met een behoorlijke valpartij, lekke band en een band die niet paste heb ik 21 min. verloren....)
hardlopen 1.55 uur (was iets meer dan 19 km)
incl. wissels daardoor 5.40 uur

Als ik terug reken had zelfs dichter bij de 5.15 uur erin gezeten als ik niet gevallen was.....

12

Re: ICAN Amsterdam

Het was (ook) voor mij een fantastische dag. Ik heb mezelf zwaar overtroffen met een doel van binnen de 6 uur en uiteindelijk ruim binnen de 5 uur finishen! Daarentegen was, zoals hierboven al gemeld, de loopafstand helaas veel te kort, ik kon me al niet voorstellen een pr te lopen op de halve marathon tijdens mijn eerste halve triatlon. Mijn Polar meldde 19km.

Het viel mij op dat tijdens het fietsen me heel veel groepjes voorbij kwamen. Het was een redelijk smal parcours maar volgens mij zijn er heel veel atleten geweest die flink hebben geprofiteerd van deze groepjes. Ik heb er geen gebruik van gemaakt, het voelt toch als vals spelen. Ik zag achteraf dat er toch best een aantal gediskwalificeerd zijn.

Het loopparcours viel best tegen, in eerste instantie zou er een lus door het Amstelpark zijn. Het is uiteindelijk gewoon 1 rechte lijn geworden op niet de meest mooie lokatie. Ik vond de bevoorrading trouwens uitstekend geregeld, buiten de super bijdehante kinderen die als 'volunteer' mensen uitscholden en met water gooiden.

Overall was de organisatie op de meeste punten goed geregeld, echter op sommige punten, vooral de informatie vooraf, valt nog een hoop te verbeteren...