1

Onderwerp: Hallo

Na een maand of wat hier rond gekeken te hebben vind ik het toch eens tijd om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Annetol Griskov. Als je naar mijn naam kijkt denk je niet echt gelijk aan een Fries maar niks is minder waar. Ik kom uit Het Bildt en woon nu al meer als 20 jaar in Leeuwarden.

Tot een jaar terug liep ik alleen. Ik loop al sinds 12 jaar. Ik heb mijn eerste rondje gelopen naar een dramatische pot voetbal op tv. Nederland speelde zijn eerste wedstrijd en ging hard op zijn bek. Ik trok het niet en ben spontaan gaan hardlopen. Nou ja, ik was nog maar net de straat uit en mijn tong hing al op de stoep. Op karakter heb ik het blokje afgemaakt. Dat hebben we niet van het Nederlans elftal kunnen zeggen. Het hele WK heb ik dit volgehouden. Daarna voelde ik me net een Forrest Gump. Ik bleef lopen. Dit deed ik rustig 5 tot 6 keer per week. Minimaal 10 tot 40 kilometer. Hier en daar uitschieters. Ik heb nog nooit een wedstrijd gelopen. Naar wedstrijden ging mijn interesse gewoon niet. Vorig jaar begon ik last te krijgen van mijn kuiten. Om mijn benen wat minder te belasten had ik de fiets van mijn schoonvader gejat. Zo'n oud beestje van 40 jaar. Deze heb ik maar terug gegeven want mijn weduwe fietste nog beter. Zelf maar een fiets aangeschaft. Bij het fietsen en lopen krijg je van vrienden en bekende dan al snel de vraag of ik dan voor een triatlon trainde. Toen heb ik mij maar een volle triatlon als doel gesteld.

Een paar weken na mijn besluit om een triatlon te doen  las ik een bericht over de mogelijkheid om aan een Try-Triatlon mee te doen. 3 maand trainen voor de OD in Stiens onder begeleiding van een aantal kanjers van coaches. Zaterdag is het zover.

Ik heb wel gemerkt dat ik de OD afstanden wel kort vind. Als ik net lekker in mijn ritme zit mag ik al weer wat anders doen. Toch een echte diesel. Pas na een half uurtje zwemmen heb ik het idee dat het een beetje lekker gaat. Hetzelfde met fietsen en lopen.

We zullen zien hoe ver we kunnen komen. Eerst nog maar een goede TT aanschaffen voor het langere werk. De rest is al aanwezig.