Onderwerp: Waarheen met slecht begrepen blessure?
Ik vroeg me af of jullie adviezen hebben voor waar ik terecht zou kunnen voor deskundig advies over blessures waar de fysiotherapeut niks meer mee kan. Bijvoorbeeld: SMA/sportarts ofzoiets, of zijn er nog andere opties?
Ik sukkel nu 2,5 maand met enerzijds een heup die niet lekker 'spoort' en anderzijds met een schouder waar steeds iets vast draait met een peesontsteking als gevolg. Het is vrij subtiel, maar wel hinderlijk, bij alledrie de sporten. Mijn vaste fysiotherapeut snapt er niks van dat het niet (of nauwelijks) verbetert door manuele therapie; ik ben voor een second opinion geweest maar die fysio zei niks voor me te kunnen betekenen, beiden verwezen me door naar de huisarts voor bloedonderzoek naar mogelijk achterliggende problemen (ziekte, vitaminegebrek) maar daar is niks uitgekomen. 3 weken rust/vakantie heeft ook geen verschil gemaakt, het is nu eerder slechter dan daarvoor. Ik ben nog wel bezig met osteopathie en ik doe oefeningen, maar dat zet (nog?) geen zoden aan de dijk.
Dus denk ik nu: en hoe nu verder? Wie kan mij adviseren over trainen, over mogelijk intensievere fysiotherapie (of juist niet), vooral natuurlijk gericht op het verbeteren/oplossen hiervan, maar ook om samen na te denken over hoe het gekomen kan zijn en hoe (dus) te vermijden, want dat is me ook nog een raadsel. Hebben jullie ervaringen met een sportarts/SMA ofzoiets, of zijn er nog andere opties waar jullie goeie ervaringen mee hebben?
Louise